Dåliga hovar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Goat lover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 960
G

Goat lover

En av mina pluttisar har skapligt dåliga hovar. Hela ytskiktet på hoven fläks av och han har hålväggar i tårna.
Vad kan vara orsaken och vad kan jag göra åt det??? Förutom att hålla dem korrekta utöver de nämnda problemen..

Sv: Dåliga hovar

Min häst har också dåliga hovar. Nån sa att jag skulle ge kalk, eftersom det var "surt" i marken och gräset. Jag har börjat ge kalk, och hon får även kiselgur, och jag tycker att det har hjälpt. Hon tappade en sko härom veckan, o jag tänkte herregud, hur ska detta gå, för hovslagaren kunde inte komma förrän om 3-4 dagar, men hoven var jättefin hela tiden!! sprack inte eller nåt! så det är mitt tips!

Liknande trådar

Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: jemeni
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 266
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
378
Senast: Elo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 457
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka