Dåliga järnvärden?

Sv: Dåliga järnvärden?

Tack Lupin.

Jag ska ändå in till byn idag för handla broderi garn till mitt senaste projekt, kommer smita in om hälsokosten & köpa blutsaft.

Kyckling lever eller lever överhuvudtaget äter jag inte, Får tvinga i mig leverpastejen som syns under ett tjockt lager med inlagda rödbetor. :crazy:

Så lite så, glöm inte B-vitaminerna bara. :)

Men havre är ju naturligt fritt från gluten. De glutenspår som mätts i havregryn som säljs kommer bara upp i samma nivå som finns i glutenfriamixer. De flesta vuxna med celiaki kan äta havre.
Så havregrynsgröt kanske funkar ändå. :)

Ni är ju konstiga!!!!:eek:

Fast det är klart...
När jag var liten var jag mycket hos min kompis Elisabet vars föräldrar är danska , och där fick man CHOKLAD på mackan!!!!:d

Och så stekte hennes pappa så roliga ägg!!

Men ojsan, detta var ju inget tips för att få upp järnvärdet....:D

Ni är ju konstiga!!!!:eek:

Fast det är klart...
När jag var liten var jag mycket hos min kompis Elisabet vars föräldrar är danska , och där fick man CHOKLAD på mackan!!!!:d

Och så stekte hennes pappa så roliga ägg!!

Men ojsan, detta var ju inget tips för att få upp järnvärdet....:D

Dom choklad oblaten kan man köpa på ica i grannbyn, (såg dem i söndags när jag snabbhandlade)
Minns jag hade tjockt lager med smör & sedan 4-5 st sådana chockladskivor på mackan.
Idag hade jag spytt av samma patent.

Men mammas äkta danska smörrebröd är bara :d, man är kräkmätt efter ett par sådana.

Nu äter jag iallfall folsyre tabletter, sköljer ned dem tillsammans med niferex med en multivitamin brustrablett i vatten plus jag klämmer en blåbärs smoothie en timme efteråt.
Någonting utav det protesterar min mage mot då jag är väldigt lös & gasig. :confused:
Men annars har jag fått liiiite bättre färg i ansiktet enligt sambon, men jag har iofs varit ute hela dagen idag (tisdag) i det fina vårvädret & pysslat med gården. Kan ha blivit lite solbränd oxå.

Och jag undrar fortfarande om du har börjat peta i dig B12-vitaminer?

Jag hade ju själv lite lågt värde för två veckor sedan, 105, men igår hade jag ökat till 110! Jag är noga med att ta min B Kombin Forte-N varje dag och jag ska öka till 2 x Duroferon (funkar bäst för min mage och upptag) fr.o.m. nu. 110 är ju fortf lågt och jag vill boosta inför förlossningen, speciellt ifall jag riskerar att blöda lika mycket den här gången med.

Jag äter B6, B12 & folsyra tabletter från hälsokosten tillverkat av Hela pharma
Dricker en dos blutsaft
1 brustablett C-vitamin
1 brustablett med atioxidanter
1 tablett Niferex

Magen är i uppror numera, får dra ned på vitaminaserandet.

Vilken tid på dygnet tar du din Niferex? Ibland kan det hjälpa att ta den innan man går och lägger sig istället för på morgonen/på dagen. Om du redan tar den på kvällen, så testa och gör tvärtom. :idea:

Tar den vid frukosten kl 10-11 (jobbar natt & äter ingenting då)
Är på natten magen blir knepig

När bajset blir svart har man tillräckligt med järn i kroppen sa min läkare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka