dålit minne

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare robin z hingst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 924
R

robin z hingst

Hm..mitt minne e inte d bästa efter graviditeten. vad heter d som liknar hö men som e lite fuktigare? (tänker inte på hösilage)

Sv: dålit minne

robin z hingst skrev:
Hm..mitt minne e inte d bästa efter graviditeten. vad heter d som liknar hö men som e lite fuktigare? (tänker inte på hösilage)
Ensilage kanske:confused:

Hösilage och ensilage är ju samma...enda skillnaden är ju TS halten. Men rätta namnet på båda är ensilage.

robin z hingst skrev:

Gräs? :angel:

Nä men, om du inte menar ensilage så kanske du syftar på LUSERN? Vad vet jag.

Ensilage är väl hösilage men blötare. Det är främst ämnat som komat och ska inte ges till hästar.

Eller som milly säger - Lusern - som man ger i kraften. Torrt "gräs" som man blöter.

Mynta2 skrev:
Hösilage och ensilage är ju samma...enda skillnaden är ju TS halten. Men rätta namnet på båda är ensilage.
Ja. Men det ena heter just hösilage och det andra ensilage beroende på TS som du säger.
Men allt är ju gräs från början så det rätta namnet är väl gräs då...:devil:
Om vi ska märka ord:angel:

d var nog hösilage iaf. e nyinflyttad östgöte nere i småland, så d kan ha vart dialekten som gjorde mej osäker.

me mitt dåliga minne så minns jag inte....:bow: men jag kan fråga han igen...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 019
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
877
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 229
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
704
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka