Bukefalos 28 år!

Dalmar terrängskydd

the_connemara

Trådstartare
Är det någon skillnad i passform mellan den gamla modellen den nya (med någon fancy kolfibergrej även på framsidan av framskydden)? Någon annan skillnad?

Ingen butik har ju dem hemma!
 
@the_connemara Jag vet inte vad kolfibergrej du menar men jag har använt Dalmar sedan typ 2008 eller 09 och köpte senast en ny uppsättning för någon månad sedan. Skillnade (som är uppenbar, utåt sett) från skydden innan (vilken "version" i ordningen de är vet jag inte men köpta för 2 år sedan kanske) är kardborreknäppningen på framskydden som är mycket bättre och materialet inne i skydden. Materialet ser mycket bättre ut och jag hoppas de håller längre. Jag har haft problem flera gånger att de blir slitna på insidan och då har kolfiberskyddet börjar krypa fram i en kant och den är SUPERVASS, dvs jag vågar såklart inte använda dom mer efter det.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: MimmiNO
·
Övr. Hund Jag funderar på köpa en springer att ha på cykel för att kunna cykla på trafikerade vägar utan ett koppel i handen för att ta oss till...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Har under de senaste dagarnas kyla insett att min gamla dunparkas från 2005 har gjort sitt. Dunet är inte riktigt där det ska vara och...
Svar
19
· Visningar
1 459
Senast: Bison
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
887
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp