Damasker?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Monsterkyss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 788
M

Monsterkyss

Fy! Jag är extremt dålig på vad allt utöver sadel och träns heter, och hur de används! Men nu är det så att jag rider en häst som har damasker, och jag har ingen aning om vilka som är fram och bak! Hur ser man skillnad? Eller är det struntsamma vart man har dom, så länge dom sitter på benen? :rofl: och på rätt sida, såklart :D

Sv: Damasker?!

Hur ser de ut? Är det någon skillnad i storlek, form osv.. Enklast är ju självklart om du har något foto på dem som du kan lägga in, men chansen är väl inte så stor kanske :)

Beskriv dem gärna så gott du kan!

Tja... dom ser ut som vanliga framskydd... :D det är väl allt jag kan säga :o:angel: är så dålig på såna här saker :crazy:

Jag skulle gissa att det kvittar om de ser likadana ut över lag, men två olika märken/modeller. Om något at paren har större skyddyta skulle jag ha dem bak :).

Större skyddyta... räknas det också om dom är längre? :D alltså... om det finns ett par som är längre, ska dom då vara bak? ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka