Damn you autocorrect!

73B6FD1E-379D-4CBD-9BBC-D110C2229D3C.jpeg
 
Jag var inne på Systembolaget och min man såg på mobilen var jag befann mig, men trodde jag var inne på ICA intill (ja, vi är ok med FindFriends ;-) ). Följande konversation utspelade sig: (jag undrade alltså om han ville ha en öl - "You want a beer?"
306582729_2127075567482234_7718787748725610050_n.jpg
 
Läser Virginia Woolfs memoarer, och även om det inte fanns autokorrigering på den tiden, så fanns det välmenande telegrafister. Jag citerar:

" 'She is an angel,' I wired, on hearing that Flora Russell had accepted [his hand in marriage], and signed my nickname 'Goat'. 'She is an aged goat,' was the version that arrived."

Inte lika snabbt att skicka en rättelse på den tiden heller :nailbiting:
 
Läser Virginia Woolfs memoarer, och även om det inte fanns autokorrigering på den tiden, så fanns det välmenande telegrafister. Jag citerar:

" 'She is an angel,' I wired, on hearing that Flora Russell had accepted [his hand in marriage], and signed my nickname 'Goat'. 'She is an aged goat,' was the version that arrived."

Inte lika snabbt att skicka en rättelse på den tiden heller :nailbiting:
Visste inte att man använde nick på det sättet. Men det är väldigt logiskt, få tecken och säker identifiering, till skillnad från kortformer av namn som flera kan bära.
 
Visste inte att man använde nick på det sättet. Men det är väldigt logiskt, få tecken och säker identifiering, till skillnad från kortformer av namn som flera kan bära.
Tror det var smeknamn? Överklassen och kungligheter använder ju fortfarande smeknamn även i Sverige.
Queen Elizabeth kallades Lilibet av de närmaste vännerna, Drottning Margrethe av Danmark kallas Daisy. Våran kung Tjabo, iaf när han var ung.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
394
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 498
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 995
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 789
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp