Damn you autocorrect!

B0FF4DC2-E777-405A-8E01-E78A78F3B369.jpeg


(Jag särskrev korvstroganoff).
 
Vi fira 10 år igår tillsammans igår, Mannen skicka meddelande till familjen med bild på hamburgare vi åt. En av dom svara så gott och han ville skriva tillbaka,

"Kan rekommenderas med nackebacon till"...blev

"Kan rekommenderas med nakendans till" 🤦🙈🙈😅😂

Sånn tur va såg han misstaget innan han tryckte skicka 😝
 
Jag tycker tyget med rävar och tomat var finare.

Min Grinchtelefon tyckte att tomat var ett bättre alternativ än tomte när jag skickade meddelande till mamma nyss.
Är väl snällt av den på ett vis. Jag ska jobba hela julen så den vill väl dra ner på mina juliga förväntningar helt enkelt😞😒
 
Särbon har fått ny granne. Tidigare bodde en tant där, men nu en ung kvinna. Det visar sig att det visst var rätt lyhört mellan sovrummen.
Han skrev: Min nya granne är inte blyg och verkar njuta av att ha din pojkvän på besök.

Han var väldigt snabb med att påpeka att det skulle ha varit "sin".
 
Skrev en fråga i vgv-tråden. ”Hur gammalmästerlig är den?” :cautious:

”Hur gammal är den?” Skulle det stå.

Nu måste jag kolla upp gammalmästerlig i SAOL. :idea:
 
Om det nu varit så att jag inte varit observant, så skulle folk tro att jag bor ihop med en busig och lite jobbig gubbe som heter Jan. Min telefon vill nämligen alltid skriva Jan i stället för han. Och jag har några djur av hankön. Några exempel på vad Jan hittat på sista tiden;
Jan drog iväg i en okontrollerad galopp så jag knappt fick stopp på honom.
Jan krafsade på fönstret igen så jag gick och öppnade altandörren så han kunde komma in. (På samma tema så har Jan hängt på fönsterblecket så jag har även släppt in honom via fönstret)
Jan ville inte ha ostbiten han fick av mig så han lät den ligga på mattan.
Jan har gått runt och vrålat i en halvtimme nu så jag släppte ut honom. Sen blev det lugnt.
Nästan så att jag skulle vilja ha en Jan inser jag nu..
 
Om det nu varit så att jag inte varit observant, så skulle folk tro att jag bor ihop med en busig och lite jobbig gubbe som heter Jan. Min telefon vill nämligen alltid skriva Jan i stället för han. Och jag har några djur av hankön. Några exempel på vad Jan hittat på sista tiden;
Jan drog iväg i en okontrollerad galopp så jag knappt fick stopp på honom.
Jan krafsade på fönstret igen så jag gick och öppnade altandörren så han kunde komma in. (På samma tema så har Jan hängt på fönsterblecket så jag har även släppt in honom via fönstret)
Jan ville inte ha ostbiten han fick av mig så han lät den ligga på mattan.
Jan har gått runt och vrålat i en halvtimme nu så jag släppte ut honom. Sen blev det lugnt.
Nästan så att jag skulle vilja ha en Jan inser jag nu..
Skönt att att få skratta lite.
 
Förutom de klassiska kuk istället för kul eller Hagamannen istället för hahaha så verkar min telefon ha fått dille på ord som jag bara skrev i en konversation med en före detta kollega. Som jag inte skrivit med eller haft någon som helst kontakt med sen våren -19. Mest smeknamn på folk i vår omgivning som var helt internt och som jag aldrig använt med någon annan än den personen.

Stör ihjäl mig på att när jag skriver (blir mest här på Buke men också i sms) på telefonen och ska skriva max eller per så rättar telefonen alltid till stor bokstav som att det är namnet jag menar. Känner inte ens någon Max och har aldrig skrivit om någon Max med stor bokstav förrän nu. Det finns en Per (blir ibland också helt orimligt ler istället?) men det är en person som finns i periferin så det är inte en person jag pratar ofta om.

En gång stavade jag fel till ändå och skrev åndå av misstag. Det vill autocorrect tydligen alltid ändra, så att det slinker med åndå hela tiden. Varför?! Det jävla ordet finns ju inte ens?:eek:
 
Förutom de klassiska kuk istället för kul eller Hagamannen istället för hahaha så verkar min telefon ha fått dille på ord som jag bara skrev i en konversation med en före detta kollega. Som jag inte skrivit med eller haft någon som helst kontakt med sen våren -19. Mest smeknamn på folk i vår omgivning som var helt internt och som jag aldrig använt med någon annan än den personen.

Stör ihjäl mig på att när jag skriver (blir mest här på Buke men också i sms) på telefonen och ska skriva max eller per så rättar telefonen alltid till stor bokstav som att det är namnet jag menar. Känner inte ens någon Max och har aldrig skrivit om någon Max med stor bokstav förrän nu. Det finns en Per (blir ibland också helt orimligt ler istället?) men det är en person som finns i periferin så det är inte en person jag pratar ofta om.

En gång stavade jag fel till ändå och skrev åndå av misstag. Det vill autocorrect tydligen alltid ändra, så att det slinker med åndå hela tiden. Varför?! Det jävla ordet finns ju inte ens?:eek:
Per i Periferin:rofl::rofl:
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
173
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 442
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 941
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 602
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp