Bukefalos 28 år!

Damsadelsryttare - Titta hit!

Sv: Damsadelsryttare - Titta hit!

grymt impad av hoppbilderna. ser verkligen flott och stiligt alltihop. blev nästan lite sugen att prova själv. hoppa känns lite overkill, men resten vore kul att prova på
 
Sv: Damsadelsryttare - Titta hit!

Tack!! :)

Jag hjälper dig gärna :D Jag får ju inte länka till hemsidor här men om du går in på min profil så hittar du mer information om hur du kommer i kontakt med mig ;)
 
Sv: Damsadelsryttare - Titta hit!

Bilder kommer så snart sadeln landat här! *håller tummarna stenhårt för att den passar*

Nu ska jag och hästen jobba järnet med lastningen, så att vi kan komma iväg på clinic när tillfälle ges ;)
 
Sv: Damsadelsryttare - Titta hit!

Hoppbilderna är jag speciellt imponerad av, ser väldigt harmoniskt ut!

Får man vara med och tävla på vanliga hopptävlingar med damsadel?
 
Sv: Damsadelsryttare - Titta hit!

Häftigt! Men hur är det med kjolen, är det godkänt? Såg att du hade på första men inte andra filmen :)
 
Sv: Damsadelsryttare - Titta hit!

Aldrig gjort det men det skulle vara kul och prova.
Drömritten är väl att man sitter kvar haha
 
Sv: Damsadelsryttare - Titta hit!

Då kjol inte är reglerat i TR är det upp till överdomaren :) Vissa tycket det är ok, andra vågar inte säga att det är ok och då tar jag av kjolen :)
 
Sv: Damsadelsryttare - Titta hit!

Jag förstår ditt tvivel kring att sitta kvar men när man väl har hittat tekniken ska det mycket till för att hästens ska få en att tugga grus :p Du har två horn som du pressar dina ben mot vilket gör att du kan själv avgöra om du "vill" ramla av eller sitta kvar beroende på situation ;)
 
Sv: Damsadelsryttare - Titta hit!

Det är plättlätt att ramla av om man vill :p Det är bara att sära på benen så *taaadaa* ligger du där på marken ;)
 
Sv: Damsadelsryttare - Titta hit!

Tack!! :) Hoppning är det som jag tycker är roligast! :p

Ja, man får lov att tävla hoppning i damsadel :) Här följer några filmer från vårens tävlingar:

http://www.youtube.com/watch?v=CGfGaNhnkC4

http://www.youtube.com/watch?v=AOG-OfY2iME

Och en film från en uppvisning i år:
http://www.youtube.com/watch?v=PAk0thWyYvw


Imponerande! Kan tänka mig att du får mycket kommentarer när du är ute och tävlar i damsadel! Riktigt häftigt!
 
Sv: Damsadelsryttare - Titta hit!

Sadeln har landat och provridits :bump: Själva sadeln passar både mig och hästen. Däremot åker den raskt åt vänster, vilket syns att den "vill" redan i stallgången. Jag tycker att bossorna ser väldigt symmetriskt stoppade ut, så jag börjar med att prova en omstoppning. Hjälper det inte, blir det nya bossor och då kommer jag även att minska kanalen (som är väldigt bred. Jag får in ca 1½hand på bredden. Skulle nog funka helt ok om sadeln ligger still, dock.). Bilder på sadeln kommer :)

Hästen var iaf hemskt snäll och duktig under damsadel. Han har aldrig ridits i damsadel tidigare, däremot har han ju varit ridskole/ridläger-häst och blivit riden/sutten på sidledes i gränslesadel (även jag har skrittat av på detta sätt ibland). Han tog det väldigt lugnt i skritten (det enda jag provade, pga sadeln gled. Ville inte riskera att hela alltet gled ner på sidan :D) och såg sig noga för, och stod som ett ljus när jag skulle av.
 
Sv: Damsadelsryttare - Titta hit!

Somliga har det bra och kan fixa sadlarna själva :p Inte alls avis ;)

Vad skönt att hästen skötte sig exemplariskt!!:) Jag ser framemot bilderna :d
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 753
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 980
Senast: Grazing
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 456
Senast: Cattis_E
·
Hemmet 3e tråden relaterad till hemmet och vi har inte ens flyttat in... 😅 men den här är lite generell också. Jo, jag läste nyligen (jag...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp