Danska 2 åring tävla i Sverige och lite övriga frågor

MoonFlight

Trådstartare
Har sökt runt på nätet för att se hur det kommer se ut med lopp osv för min danska 2 åring. Men jag blir inte klok kan jag säga. Hon kommer ju importeras till Sverige, har skickat iväg papper för ägarbyte osv.

Men kan danska 2 åringar gå premie här i Sverige eller ska dom gå det i Danmark? Finns det mycket övriga lopp för 2 åringar (har kollat lite men ville kolla med er och se om jag tror rätt eller inte)?

Ni som har/haft 2 åringar hur har ni lagt upp träningen och tankarna inför tävlingar denna säsongen eller hålls dom bara "igång" inför 3 åringssäsongen??

Sv: Danska 2 åring tävla i Sverige och lite övriga frågor

tror inte den får gå premie för det står ganska tydligt att det är för svenska hästar, sen tror jag ( om det inte blivit ändrat) att du inte får vara med i V75 förrän hästen är uppe i Silverdivisonen...läs i propositionerna, där står det mesta eller på travsport.se

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 348
Senast: Edla
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 599
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett bete jag hyr, jag står själv för gödning och betesputs (ca 2 ha). Tidigare i sommar sökte jag sällskap till min häst då... 2 3
Svar
57
· Visningar
8 965
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik För att göra en lång historia kort så har vi åkt in och ut på klinik i 6 månader med återkommande hälta. Vi har bytt veterinär 3 gånger...
Svar
18
· Visningar
2 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka