kvandi
Trådstartare
Jag skall till våren låta betäcka mitt islandssto som förnärvarande bor i danmark. Jag tänkte fråga om ni bukefalister känner till något om de danska islandshingstarna?
Jag har länge funderat på Hamur fra Blesastödum, har träffat hästen i fråga o han verkade väldigt trevlig- likaså hans ägare. Vad tycker ni om honom -hästen alltså
? Har han bra egenskaper mer än sin ovanliga färg och udda tölt?
Krókur frá Efri-Rauðalæk, är det någon som hört något om denna hingst?
Gestur från Stallgården, hur blir hans avkommor?
Hvinur fra holtsmula -vm-guld vinnaren, vad tror ni om honom?
På danska islandshesteförbundets hemsida hittar jag en hingstlista, namn jag där känner igen är : Gustur frá Grund, Godi fra Prestbakka, Hlynur fra kjarnholtum, Ferill fra hafsteinstödum, Garri fra reykjavik, Falki fra saudarkroki, Svartur fra unalaek, pytur fra holi. Känner ni igen något av dessa namn -är nån av dem en hingst värd att studera närmare?
Vet någon om det finns en typ "www.islandshingstar.se" sida fast för danska hingstar?
Tacksam för alla tips o tankar!
Jag har länge funderat på Hamur fra Blesastödum, har träffat hästen i fråga o han verkade väldigt trevlig- likaså hans ägare. Vad tycker ni om honom -hästen alltså
Krókur frá Efri-Rauðalæk, är det någon som hört något om denna hingst?
Gestur från Stallgården, hur blir hans avkommor?
Hvinur fra holtsmula -vm-guld vinnaren, vad tror ni om honom?
På danska islandshesteförbundets hemsida hittar jag en hingstlista, namn jag där känner igen är : Gustur frá Grund, Godi fra Prestbakka, Hlynur fra kjarnholtum, Ferill fra hafsteinstödum, Garri fra reykjavik, Falki fra saudarkroki, Svartur fra unalaek, pytur fra holi. Känner ni igen något av dessa namn -är nån av dem en hingst värd att studera närmare?
Vet någon om det finns en typ "www.islandshingstar.se" sida fast för danska hingstar?
Tacksam för alla tips o tankar!