Dataintrång

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Tysken_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 835
T

Tysken_

Om någon försöker "komma in" på ens data och man har deras ip-nr vart ska man anmäla detta till då?? För det är väl olagligt?

Sv: Dataintrång

Dataintrång är olagligt ja, men att bara försöka ansluta till en dator är ju något helt annat, så frågan är vad det gäller?

Olagligheter brukar väl lämpligast anmälas till polisen?

Sv: Dataintrång

Dataintrång är ju om någon verkligen tar sig in i din dator, och förstör/ändrar saker.
Sen kan ju någon försöka ansluta till din dator i hopp om att hitta någon webbtjänst som en webserver för hemsida eller liknande.

Liknande trådar

IT & mobiler Det enda jag får fram när jag googlar är att man ska trycka ALT+ 2016 men det funkar inte. Min dator (hp) går bara in på spara... 2
Svar
21
· Visningar
888
Senast: Enya
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
680
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
398
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka