Datakunnig någon??

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Jeeves
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 050
J

Jeeves

Har sett en del GAMLA foton på Buke och på andra sidor, undrar därför hur man gör egentligen? Om jag har gamla foton och vill bevara dessa på datorn, på skivor - GÅR det? Observera att jag inte har negativen!

Nyfiken o helt hopplös nyteknikfobiker...

Sv: Datakunnig någon??

Har du en scanner är det busenkelt att lagra bilder in på datorn och sedan bränna på skiva. :)

Min syster lämnade in kartongvis med sorterade bilder till fotobutik och fick dem utbrända på skiva. Så ja det går.

Antingen så scannar du in dem med en egen scanner och sparar ner på hårddisken. Sen bränner du rubbet på en skiva. Eller så tar du dina foton och lämnar in på en fotohandel, så gör de samma sak, men då kostar det ju en slant. Bra dock om man inte har någon scanner.

Tack till er båda för svaren! Det får nog bli inlämning till fotoaffären:angel: Hoppas att det inte är alltför dyrt för det blir nog en hel låda här med:)

Jag personligen hade nog köpt en scanner.

Då kan man även senare scanna in grejor man vill ha sparade. Här scannas t.ex. lönespec.ar, betalda räkningar, kvitton och andra viktiga papper.

Men det klart, man slipper arbetet om man lämnart till fotoaffären.

Jag är beredd att betala en slant för att slippa göra ngt tekniskt ö h t:angel:

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 041
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 277
Senast: Iamia
·
R
Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter... 2
Svar
24
· Visningar
1 618
Senast: Raderad medlem 147980
·
Mat Jag äter ju mycket knäckebröd just nu. Det är väldigt gott, med både det ena och det andra på faktiskt. Har haft en period med... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
2 610
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31