Dator som slocknar när nätadaptern är ikopplad

Breen

Trådstartare
Har en laptop Lenovo g580 som när den är igång utan nätadaptern ikopplad i datorn fungerar som vanligt.

Men så fort man trycker i kontakten i datorn för att ladda batteriet och använder sig av nätadaptern samtidigt som datorn är igång så slocknar datorskärmen direkt. Så fort man tar ut kontakten igen, så startar den utan problem.

Stänger jag av datorn så kan jag ladda batteriet i datorn utan problem.

Så hur gör jag för att kunna ha datorn igång och kunna använda den samtidigt som jag laddar batteriet och vad beror detta på?
Datorn är en månad gammal och har fungerat utmärkt att använda med nätadaptern ikopplad fram tills igår.

Sv: Dator som slocknar när nätadaptern är ikopplad

Mest troligt en defekt nätadapter. Kolla kabeln så att den inte är klämd eller skadad någonstans, garantirep annars.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
628
Senast: Bison
·
IT & mobiler Min telefon (iPhone SE 2020) har börjat bli slö och framför allt med en app (Happy color) blir den jättevarm och hänger sig hela tiden...
Svar
6
· Visningar
584
Senast: MissFideli
·
Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 172
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler Jag har fiber hemma. Indragen med kabel från mina hyresvärdars hus, alltså inget eget. Används till att strama tv via chromecast, dator...
Svar
11
· Visningar
1 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka