Bukefalos 28 år!

Datorkörkort

Det kan man verkligen undra, en dator är ju knappast något man "kör".

Jag antar att språkgenierna som uppfann ordet datorkörkort menade något i stil med användarlicens eller motsvarande.

Hursomhelst datorkörkort är helt enkelt något, särskilt på skolor men kanske på arbetsplatser också, som garanterar att du uppfyller vissa kunskapskrav. (Ofta i stil med starta windows/använda word/söka på internet). Man får det antagligen genom att gå en kurs eller göra ett test?
 
Har gjort 4 av 5 prov för att få ECDL-körkort (datakörkort).
Då är det prov på Word, Excel, Powerpoint, Access & nåt mer...
Här kan du läsa lite mer om det: Datakörkortet
 
Det hemskaste är ju att det heter European computer driving license. Det låter ju som om det är ett körkort för killen som kör datorerna till och från nätverkspartyn!
 
Tack för svaren! Datorkörkort ingår i en kurs jag läser (ingenjörsmetodik) och det verkar som om vi ska fixa det själva.
 

Liknande trådar

Samhälle LRF:s företrädare sa i en debatt i Aktuellt nyss att antalet mjölkbönder har minskat i Sverige pga lagen om att korna har rätt att gå ut...
Svar
12
· Visningar
189
Hemmet Hjulet på min skottkärra börjar bli lite mjukt och jag tänker att det är smart att pumpa innan det blir värre! Testade med ett par enkla...
Svar
9
· Visningar
172
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2
Svar
20
· Visningar
957
Fordon Jag behöver fräscha upp bilens säten (tygsäten). Kommer hyra en sån där textil-/mattvättsmaskin och en av de som ska ge torrast...
Svar
10
· Visningar
273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp