Datorkörkort

Det kan man verkligen undra, en dator är ju knappast något man "kör".

Jag antar att språkgenierna som uppfann ordet datorkörkort menade något i stil med användarlicens eller motsvarande.

Hursomhelst datorkörkort är helt enkelt något, särskilt på skolor men kanske på arbetsplatser också, som garanterar att du uppfyller vissa kunskapskrav. (Ofta i stil med starta windows/använda word/söka på internet). Man får det antagligen genom att gå en kurs eller göra ett test?
 
Har gjort 4 av 5 prov för att få ECDL-körkort (datakörkort).
Då är det prov på Word, Excel, Powerpoint, Access & nåt mer...
Här kan du läsa lite mer om det: Datakörkortet
 
Det hemskaste är ju att det heter European computer driving license. Det låter ju som om det är ett körkort för killen som kör datorerna till och från nätverkspartyn!
 
Tack för svaren! Datorkörkort ingår i en kurs jag läser (ingenjörsmetodik) och det verkar som om vi ska fixa det själva.
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
273
Kropp & Själ Jag har fått melatonin utskrivet. 3 mg. Jag förstår inte varför då jag inte tycker jag har så stora problem med sömnen. Men jag brukar...
2
Svar
33
· Visningar
1 196
Hemmet Vilka är era bästa knep för att bli av med getingar på balkongen? Min nya balkong är invaderad men jag kan inte se något bo. Fick tips...
Svar
18
· Visningar
414
Senast: Rie
·
Kläder & Bli fin Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst? Jag vill nog inte...
Svar
14
· Visningar
450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp