Datorn lever sitt eget liv :S

Saybia

Trådstartare
Vad kan vara fel? Vad kan man göra?

Min dator har börjat leva sitt eget liv :crazy:
På senare tid har den börjat öppna fönster/sidor, som jag inte besökt, alldeles på egen hand. Ibland kan den få fnatt och vilja öppna en sida 100 ggr - då står den bara och "blinkar" hysteriskt i 190 samtidigt som det öppnas fönster på fönster och det går inte att stoppa...
I går hade jag mediaplayern igång för jag lyssnade på musik samtidigt som jag pysslade med hemsidan och snackade lite på msn.
När jag klickade upp msn fönstret så började det fönstret blinka (så snabbt så det såg ut att flimmra) och kollade man aktivitetshanteraren så såg man att fönstret hade öppnats hur många gånger som helst och det bara ökade :eek:
Efter nån minut så släcktes skärmen och datorn startade om, fast mediaplayern fortsatte spela låten som jag lyssnade på :confused:
Sen var hela skärmen vit i ett par minuter innan man började se verktygsfältet längst nere och efter hand kom sakta alla fönster jag hade haft liggande där tillbaka och sen kom ikon efter ikon tillbaka på skrivbordet. Det tog nog 5 minuter innan allt såg ut som innan datorn "startade om".

Varför gör den då här? och vad kan man göra åt det?

Jag har antivirusprogram installerat och 114 GB använt och 72 GB ledigt på C-disken.
 
Sv: Datorn lever sitt eget liv :S

Det låter som att du har fått virus trots ditt program. Kan du inte be ditt virusprogram söka igenom datorn efter virus för att se om den hittar ngt?
 
Sv: Datorn lever sitt eget liv :S

När är ditt antivirusprogram senast uppdaterat?
Virusmakarna är snabba, o ett virus måste ju komma ut för att virusmakarna ska kunna göra skydd mot just det viruset, o det kan ju ta en liten stund. På den lilla stunden kan viruset hinna spridas ordentligt. Så det är inte alls säkert att den senaste uppdateringen skyddar mot ett sprillans nytt virus.

Det finns onlinescanners som ofta är väldigt bra uppdaterade, en sån är http://housecall.trendmicro.com/ Den brukar jag köra med jämna mellanrum. :)
 
Sv: Datorn lever sitt eget liv :S

Jag kör med NOD32 och det uppdateras en eller ibland flera gånger per dag... Men ska testa med att scanna igenom datorn i allafall, tack för länken :bow:
 
Sv: Datorn lever sitt eget liv :S

Nämen har gubben i lådan vaknat till liv och bestämt sig för att j*klas lite med dig! :devil::D
Du får väl be datorn riktigt snällt att uppföra sig och vara snäll mot gubben i lådan :devil::bump:
Skämt o sido, låter som ett virus!! :cool:
Se till att få programmet uppdaterat och scanna igenom datorn efter virus också!!! :cool:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Någonting har hänt och jag kan inte lösa det själv.. Någon med idéer? Min dator fungerade prickfritt på fm. Stängde av och slog på den...
Svar
13
· Visningar
3 523
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 285
Senast: snajl
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 573
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Min datorklocka har börjat ställa om sig på eget bevåg:crazy:. Varje gång jag startar den går klockan helt fel (t.ex i morse när klockan...
Svar
9
· Visningar
1 287
Senast: Skogstokig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp