Bukefalos 28 år!

datorn vägrar stänga av sig.

astronaut

Trådstartare
jaa, rubriken säger väl allt?
Datorn vägrar helt enkelt stänga av sig.
Varför hänger skiten sig när man ska stänga av (vilket ändå ej går)? :crazy:
 
Sv: datorn vägrar stänga av sig.

De enda gångerna min XP hängt sig vid stängning är när:
1. Hårddisken är nästan helt full. Typ när det finns mindre än 1GB kvar. Datorn behöver ledig diskyta för att kunna stänga av vissa grejer tydligen. Kolla upp det.
2. Hela XP har fått problem och måste installeras om helt och hållet.
 
Sv: datorn vägrar stänga av sig.

vad händer när du försöker stänga av?
 
Sv: datorn vägrar stänga av sig.

den hänger sig helt enkelt. när man kommer utanför själva dtorsidan så står det 'windows avslutas. vänta' .. mend en kan hålla på så hela natten :crazy:
 
Sv: datorn vägrar stänga av sig.

vi har bara använt en fjärdedel av datorns GB utrymme. men det har hänt så innan också.

att det ej gick o stänga av sen gick det o nu började det igen :confused:
 
Sv: datorn vägrar stänga av sig.

Om du försöker omstarta istället eller tvångsavsluta då?
 
Sv: datorn vägrar stänga av sig.

Ibland kan det vara ett program eller process som ligger och kör i bakgrunden som vägrar stänga av sig och windows väntar förgäves. Man kan prova trycka Ctrl-Alt-Delete och titta vad som ligger i processlistan och prova att döda någon process på måfå (jag hade personligen inte dödat helt på måfå, men för de flesta är processerna mumbo-jumbo och då är det nog det bästa jag kan tipsa om) och se om något händer. Kom ihåg vilken process som löste hägningen, så kan man sedan ta reda på till vilket program den tillhör och lösa problemet genom att avinstallera programmet eller installera om det.
Det är iofs inte helt vattentätt, för man kan råka döda något som gör att windows slutar att fungera och stänger av sig ändå utan att man har dödat den process som var det egentliga problemet.
 
Sv: datorn vägrar stänga av sig.

går ej o tvångsavsluta:s måste dra ut sladden till datorn hela tiden då .. orkar ej krypa in under skrivbordet o dra in o ur kontakten varje gång.

Ibland kan det vara ett program eller process som ligger och kör i bakgrunden som vägrar stänga av sig och windows väntar förgäves. Man kan prova trycka Ctrl-Alt-Delete och titta vad som ligger i processlistan

får ta o prova=)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
7 213
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
445
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
115
Senast: Corax
·
Hemmet Har en cylinda diskmaskin från -17, insatt -18. Maskinen har låtit konstigt ett par dagar, men idag stannade den helt, vilket gjorde att...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp