datorns bild till tven

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 824
I

Isidor

hej jag vill ha datorns bild till tv. hur gör jag har kopplat en s-video kabel mellan dom men hur gör man sen ???????????????

Sv: datorns bild till tven

Du måste tala om för datorn att den skall skicka ut bilden på TV-utgången, görs via bildskärmsinställningar. Har du en riktig s-videoingång på TVn eller kör du via scarten i det senare faller kanske du bara får en svartvit bild(går att fixa).
Ljudet måste du ta från ljudkortet
PL

okej. men vart hittar jag bildskärmsinställningarna är inte så bra på engelska. efter som vi har xp på engelska

Isidor skrev:
hej jag vill ha datorns bild till tv. hur gör jag har kopplat en s-video kabel mellan dom men hur gör man sen ???????????????
för det första så är det lite skillnad på Nvidias och ATI´s grafikkort.

Jag ska posta bilder på ATI´s variant.

Bild 1, Högerklicka och välj egenskaper:
win.JPG

Bild 2, klicka sedan på "inställningar":
win2.JPG

Bild 3, klicka på "avancerat":
win3.JPG

Bild 4, klicka på "bildskärmar":
win4.JPG

Bild 5, klicka på den röda ikonen:
win5.JPG

Bild 6, klicka så att de markerade ikonerna står i den ordning som bilden visar:
win6.JPG

Bild 7, klicka till sist på "Verkställ":
win7.JPG

Hoppas att detta kan hjälpa dig. Detta gäller som sagt bara för ATI´s Radeon serie.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fjorde en felanmälan av det som är på bilden. Beskrev att den inte går att koppla in i datorn pga har blivit böjd. Men vad heter...
Svar
4
· Visningar
328
Senast: Elo
·
IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
689
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 013
IT & mobiler Sitter och jobbar hemma. Jag har en laptop med ganska mycket minne. Jag kör allt lokalt på C jag gör förändringar i en fil (cad) och...
Svar
2
· Visningar
406
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka