DC++ problem!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Yatzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 850
Y

Yatzie

Är det någon mer än jag som haft problem med sökfunktionen på DC++?
Jag blir ansluten till huben, men när jag ska söka efter någon artist så kommer det inte upp något!
Någon som har en aning om vad problemet kan vara och hur jag åtgärdar det?

Sv: DC++ problem!

Jag delar med mig av allt jag har...men det är no share jag är inne på så...
Som sagt, jag blir ansluten till de hubar jag vill - men sökfunktionen funkar inte. Det gjorde den för en vecka sen!

Jag har precis installerat en ny brandvägg i datorn, kanske är den som strular? Men då borde jag väl inte kunna ansluta mig till hubarna?!

Följdfråga; måste man vara i passive om man har brandvägg?

Nej, det måste man inte, men man måste göra vissa inställningar i sin router/firewall om man vill vara aktiv. Enklast är att kolla på dc++:s hemsida (eller vilket program du använder) så brukar det stå lite tips om hur man gör i olika fw-program och routrar.

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 035
Senast: Enya
·
IT & mobiler Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 728
Senast: Happimess
·
IT & mobiler Vi behöver köpa in headset till jobbet för person som sitter och svarar i telefon och vart vänder man sig inte om inte hit när man inte... 2
Svar
22
· Visningar
722
Senast: sthu
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka