De dricker ju inte!

Då förstår jag att du blev lite skeptisk.
Jag kanske ska tillägga att jag inte gav hästen så mkt salt en längre tid, han blev jättedålig på att dricka när han fick stå i vintras med det kom igång lite bättre när han fick börja motionera igen och då upphörde jag med saltet.
Sedan gällde det att hålla uppsikt, avtog drickandet igen kunde jag ge salt tillfälligt.
Jag är ingen superexpert på området, men jag fick tipset av en mkt kunnig hästmänniska och det fungerade för mig.
Detta med icke drickande hästar är ett kämpigt problem.
:)
//
 
Sv: De dricker ju inte!

Fodra hästen med morötter då den får i sej dåligt med vätska. Morötter innehåller mycket vätska och dessutom e det gott oxå, detta rådet fick jag av en vet. då jag hade problem med vatten till hästen fungerar ypperligt bra! :bow:
 
Sv: De dricker ju inte!

Kan du svara på varför mina hästar helst ville dricka ur hinken på sommaren när det stod ett badkar med vatten som jag bytte varje dag brevid? jag hade hinken för att mitt fullblod jagade bort den lille ponnyn från badkaret.
 
Sv: De dricker ju inte!

Jag har fått ett tips om att hälla lite askorbinsyra i vattnet till hästen om den är dålig på att drika vatten inne. Ellen så kan du blanda ut med lite äppelsaft el liknande.

Detta med fryset vatten brukar avhjälpas med att man lägger i en boll i lagom strl. i baljan, hinken el badkaret så hinner inte vattnet fråsa på då bollen förflyttas av vinden...
:)
 
Sv: De dricker ju inte!

:rofl: det är över 1 år sedan tråden skrevs undrar om hon fått hästarna att dricka :D

Har du det?
 
Sv: De dricker ju inte!

haha är det sant.... ojojoj då måste de vara törstiga nu hahaha
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! I lördags eftermiddag fick min ena häst gaskolik. Antagligen beroende på att hon äter metacam för knä- och kotledsinflammation...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: svea
·
I
Hästvård Har en liten undran, och innan jag själv får ett ångestanfall vill jag bara höra vad ni tror detta kan vara. (Klinik kommer ringas)...
Svar
14
· Visningar
2 250
Senast: Zipp2010
·
Hästvård Har en liten fråga angående vatten som jag hoppas någon kan svara på! Min häst som jag ägt i drygt 1 månad dricker otroligt lite, jag...
Svar
16
· Visningar
3 089
Senast: bunny
·
Hästvård jag undrar om min pålla dricker väldigt mycket eller om det är helt normalt? hon har en 10 liters hink ute i hagen som är tom varje...
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: Adelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp