De Noir???

C

crazy

Information om De Noir...hans bruksprov och exteriöra omdömme??Bilder?? :confused:
 
Nej...jag menade precis vad jag skrev De Noir...som är en son till De Niro och är ue:Matcho X.Han är så flott! ;) :D
 
Jag har läst den på varmblod.dk någonstans, för en stund sedan!
Kanske Görel har koll på exakt var!

Ja han är en goding!
mvh
 
Vi har betäckt ett utav våra ston med honom och det ska bli mkt spännande att se vad denna härliga hingst ger! Han har en mkt intressant stam bakom sig. :banana: :)
 
ohhh...kan du inte kontakta mej och skicka bilder på ert "underverk" då? ;) :D :D

Jag tittade på videon på honom...han rör sej inte enbart bra...han hoppar väldigt elastiskt av det lilla man får se också! :banana:
 
Visst kan jag göra det. Hon beräknas föla i slutet på maj, så det är ju ett tag tills dess. Hade du tänkt använda honom själv? I så fall kan du ju ta kontakt med Hästak (det är de som tar in honom här i Sverige) Jag tror att de har video på honom som de lånar ut. Gör ett besök deras hemsida www.hastak.se så hittar du deras tel.nr. :)
 
Hur korkad får man bli! :rofl: Du hade ju redan sett en video på honom, får väl skylla på att det är fredag eftermiddag och hjärnan är väl inte riktigt med alltid!! :D :bump:
 
Jag hoppas att De Noir finns på transportsemin runt om i landet nästa år....då kunde han bli ett intressant val. ;) :D

Jag har i och för sej inte mer än ca 7 mil till Hästak...men vill helst inte ta henne dit...när jag har en annan seminstation nästa år som är knappt en mil till...

...mitt sto kan ha åsikter vid lastning och det känns liksom tryggare om det ligger på närmare håll....jag vill nu att hon ska bli lite "hemtrygg" med denna seminstationen... ;) :D

Jag körde förbi Hästak för något år sedan och då gick ston med föl en bit ifrån anläggningen i en hage som jag tyckte såg ut att ha taggtråd!?!... :crazy: :confused:

Vad har du för härstamning på ditt sto? (Roligt att veta!) :D :D

Vad kostade De Noir i Sverige? De danska avgifterna var väl rätt okej...men så vet man ju inte hur mkt de lägger på för att tjäna lite på det hela? :confused: :bump:

Hm....jag hade också haft föl i maj nästa år om hon tagit sej på första brunsten...nu blir det i juni istället (Briar)... ;) :banana:
 
Vårt sto är e:Brilliant 663 ue:Hertigen (Illad) F20. Hon är ett supertrevligt sto, diplomsto. Har gett mkt bra gångartshästar tidigare så vi hoppas o tror mkt på detta föl. De Noir kostade 2500 i språng och 5000 i 90 dygn (om jag inte minns helt fel), i år, men man vet ju inte vad som händer till nästa säsong. I år kunde man enbart åka till Hästak för seminering pga av att han användes väldigt mkt i Danmark så det blev inte så mkt över till oss här i Sverige. Är mkt nöjd med servicen vi fick när våra ston var på Hästak. 2 blev dräktiga på första försöket och det tredje stoet (24 år) blev dräktig på andra. Så nu är det bara att vänta och hoppas att det går bra hela vägen. Lycka till med ditt Briar föl, vad har du för stam på ditt sto? Nyfiken är man ju. :) :banana:
 
Mitt sto är efter Marwin-Troll,svart och vit skäck,tyvärr inte visningsbar pga 2 godkända led i tredje kommer engelskt/Irländskt blod(finns dock registrerat)...

...de ändrade papperna det året...så hon fick tyvärr bara gråa papper...hade hon varit född året innan så hade hon fått vita....mkt uppkäftigt med tanke på att vi tänkte satsa på Breeders. :crazy: :cry:

Hon lämnar rent ut sagt superföl...nog för att man alltid har förväntningar...men hennes föl tar andan ur en!Hennes två stoföl som hon haft hitills är sålda till tävlingsryttare vilket är ju väldigt roligt....och fler på kö som skulle vilja köpa föl efter henne.Men i första hand så avlar man ju för sin egen skull.Men det blir ju nästan lite tvärtom för oss...vi väljer köpare...och inte tvärtom...vilket känns ju rätt så bra...man är ju lite larvig med sina "barn". ;) :D

Fölen hon har haft har varit efter Landlord och Dammen...och till min förvåning så har bägge fölen fått mycket bra steg då vårt sto är mera medelmåttigt vad det gäller gångarterna...men under ryttare så kommer hon till sej på ett annat vis...en häst med mkt utstrålning...och hon löshoppar kanon!

Kostnaden på De Noir är ju helt okej! ;) :D

Lycka till med kommande bäbisar! ;) :D
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 160
Senast: Lea88
·
  • Artikel
Hästnyheter André Brandt hade tagit tre hästar till sexårsfinalen i Falsterbo på söndagen. Bäst gick det för Koh-I-Noir som hoppade dubbelt felfritt...
Svar
0
· Visningar
209
Senast: Gunnar
·
Är det någon som gjort en sitsanalys på Strömsholm? Är det något ni rekommenderar? Får man något skriftligt "omdömme" med sig hem?
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Barbabelle
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 638
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp