De nya kedjebreven

Jag plockade bort en sådan vän senast idag.

En sak som jag inte heller fattar är folk som gillar sina egna inlägg O_o
 
Ja precis!
"Jag har en ful dotter! Dela om du också har en ful dotter som du hatar!"... :devil:

Ännu värre är nog bilder på skadade/misshandlade barn, men uppmaningen att gilla och be för barnet annars så får man sju år olycka. Alltså va?

För det första; Har barnet bett om att bli uthängt på fb?
För det andra; Sju år olycka? Really?

Om det skulle komma från en 13-14 åring hade jag kanske inte reagerat, men medelålder ´människor som postar sån skit. Jag fattar inte! :banghead:
Det där får mig att påminna om någon post jag såg, där man skulle gilla, för annars skulle de inte kunna rädda, vad det nu var... alltså va? Hur kan ett gilla på sociala media rädda någon? Say whaaaat?! :eek:
 
Det jobbigaste är att man ibland måste stå ut och läsa skiten...
Efter ett tag så lär man sig vilken som skriver-delar vad och då räcker det med dom första tre meningarna så vet man att resten är bara att hoppa över. :up:
 
Så länge mina vänner inte delar rent rasistiskt eller uppviglande material låter jag de vara kvar som vänner - dock markerar jag delningsdiarréhenterna som 'bekanta' vilket innebär att jag ser mindre av dem i feeden. Vem vill omge sig av bara mesiga ja-sägare liksom? Jag är för mångfald, jag rensar inte bort alla med avvikande åsikter.

Däremot vill jag inte ha som sagt rasistiskt eller uppviglande skit i mitt knä(ergo: på min skärm). Dessa jevlarns irriterande tester och kopiera&klistrainientimme-posterna är rent sinnesslöa och sorteras även de om de upprepas som 'bekanta' och min defaulta delningsspridning är till 'vänner utom bekanta'. Tja...vår interaktion blir sällsyntare. Finns ingen interaktion alls under längre tid, dvs om ingen gillar eller svarar på kommentarer jag ger eller får så ser jag ingen anledning att ha kvar som vänner alls, då ryker folk.

Jag har sett & hört argumentet "jag får skriva & dela vad jaaaag vill på miiiin vägg" några gånger. Well - I have news: Det heter inte vägg och det som delas hamnar på era vänners skärmar. Det kräver respekt, inte rätta platsen för självhävdelse.
 
Jag skulle gärna vilja höra anledningen till att dela sån skit? Jag fattar bara inte varför man gör det. Jag. fattar. inte.
Men hallå du visar ju att du har ett hjärta och faktiskt tänkte på det under de få sekunder det tog att läsa trycka dela :grin:

Ännu värre är nog bilder på skadade/misshandlade barn, men uppmaningen att gilla och be för barnet annars så får man sju år olycka. Alltså va?

Jag såg nån sån för ett tag sen "bla bla har cancer, gilla och be för att han ska bli frisk"
bara nope, tror inte på gud, tror mer att skänka pengar till forskning så det hittas ett bot mot just den cancersorten och att läkarna gör sitt jobb för att hjälpa, om jag gillar bilden på fb och ber till gud gör ingen jäkla skillnad :angel:
 
Det här med facebook...
Hur kan folk ens ta det på allvar? Och blodigt allvar alldeles för många gånger?
Det är ju bara skit egentligen och utan värde och det är inget mer än bokstäver på vit bakgrund.

Men visst kan det vara kul oxå :up:
 
Det här med facebook...
Hur kan folk ens ta det på allvar? Och blodigt allvar alldeles för många gånger?
Det är ju bara skit egentligen och utan värde och det är inget mer än bokstäver på vit bakgrund.

Men visst kan det vara kul oxå :up:


Blodigt allvar och skit och utan värde...tja...det beror ju på hur en värdesätter att andra människor delar med sig av sitt liv.
 
Handlar tråden om kedjebreven på facebook eller handlar den om facebook?

Vet du honung, jag är inte intresserad av att tjafsa med dig.
Ehh...som sagt - du pratar om facebook, jag svarar på det i en tråd som handlar om kedjebrev på facebook.

Nej du vill inte tjafsa, varför gör du det då? :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 699
Senast: Roheryn
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 648
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 867
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp