De nya kedjebreven

Eller man kanske skulle skriva något i stil med att "jag älskar min mamma/barn, även om jag inte delar statusar jämt och ständigt om det, jag behöver inte tala om för hela världen att jag älskar dom. De vet det utan att jag skriver en statusuppdatering om det." eller något liknande fast med andra ord? :angel:
 
Jag erkänner mig skyldig till att ha delat denna:
Tomorrow Facebook will change its privacy settings to allow Mark Zuckerberg to come into your house while you sleep and eat your brains with a grapefruit spoon. To stop this from happening go to Account> Home Invasion Settings> Cannibalism> Brains, and uncheck the “Tasty” box. Please copy and re-post. It will save lives.

Och denna:
Please put this on your status if you know someone (or are related to someone) who has been eaten by dragons. My wish for 2010 is that people will understand that being eaten by dragons is not something to be ashamed of. Dragons are nearly unstoppable & are truly terrifying. 93% won't copy and paste this. They have probably been eaten by dragons.

:angel:
 
Min erfarenhet är att det oftast är samma puckon som delar stora mängder skit så räcker det att ta bort ett fåtal personer för att få en trevligare fb.
 
Min erfarenhet är att det oftast är samma puckon som delar stora mängder skit så räcker det att ta bort ett fåtal personer för att få en trevligare fb.
Så är det, men precis som i verkliga livet är det så på Facebook, att många vänner och bekanta har någon sida man inte gillar samtidigt som de positiva sidorna väger över. Jag är själv inte utan fel och brister, så jag är glad så länge inte alla börjar radera dem som inte är perfekta.
 
Eftersom jag är en klar Motvalls-käring gör jag precis tvärtom. Dvs delar aldrig sådana inlägg. :devil:


Man uppmanas ju att dela tårdrypande skit.
 
På en sån svarade jag en gång nåt i stil med "övriga 99% är inte fega, dom har något innanför pannbenet". Det blev ett jäkla liv :angel:
Den där ska jag banne mig kopiera rakt av och använda, jag har ett par med både delnings och gilla-diarré och oavsett om jag skriver "jag har skitit på mig" eller "du har skitit på dig" så kommer det "gilla" inom 20 sekunder. :banghead:
 
Så är det, men precis som i verkliga livet är det så på Facebook, att många vänner och bekanta har någon sida man inte gillar samtidigt som de positiva sidorna väger över. Jag är själv inte utan fel och brister, så jag är glad så länge inte alla börjar radera dem som inte är perfekta.
Fördelen på fb är att du kan plocka bort dem utan att deleta dem ur ditt liv. Dvs delar folk skräp kan man ju alltid plocka bort dem och prata i verkligheten i stället.
 
Skulle aldrig dela vidare något sådant. Förstår inte heller de som är maniska på att dela allt möjligt? Har funderat på det länge men förstår inte vad liknande inlägg ger... Att posta mer personliga inlägg för att uppmärksamma olika saker är förståeligt men att man ska behöva kopiera om man bryr sig?! Nej.
 
Det som är bra att man kan dölja personens inlägg om man nu vill ha den kvar av något skäl men blir galen på allt som delas. Innan det gick åkte någon bukare som jag hade kvarsläpandes sedan Farmvilletidem då denne postar allt... Men där var det nog mer att även barnen blev lite väl uthängda.
 
Ibland har jag funderat på att skapa sen om att "Dela om du hatar din son/dotter/mor/far" :devil:

Ja precis!
"Jag har en ful dotter! Dela om du också har en ful dotter som du hatar!"... :devil:

Ännu värre är nog bilder på skadade/misshandlade barn, men uppmaningen att gilla och be för barnet annars så får man sju år olycka. Alltså va?

För det första; Har barnet bett om att bli uthängt på fb?
För det andra; Sju år olycka? Really?

Om det skulle komma från en 13-14 åring hade jag kanske inte reagerat, men medelålder ´människor som postar sån skit. Jag fattar inte! :banghead:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 703
Senast: Roheryn
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 657
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 878
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp