”De som jobbar hos mig får väldigt mycket hjälp med sina hästar”

Det finns inackorderingsstall som tar 10 000, och har stallet i princip fullt, tillräckligt fullt för att allt ska gå runt vitt. Det beror som sagt på hur köpstarka kunder man har. Det betyder inte att de som arbetar där är miljonärer, bara att kunderna har pengar. Och betalande medryttare.

Sen finns det ju uppenbarligen en del pengar att göra på juniorer och YR med föräldrar som kan betala. Det är väl det segmentet som t ex Tullstorp, Jump Club och Stall Bengtsson Kristoffersen vänder sig till i en del av sin verksamhet.

Eftersom ridsporten inte är subventionerad att tala om, så gäller ju marknadslogiken där likadant som för all annan affärsverksamhet. Vill man sälja en dyr produkt får man se till att ha köpstarka kunder. Går det inte runt får man hitta en annan väg, det är ju samma för alla företag.

Jag håller givetvis med dig men även många av de stallen med köpstarka kunder erbjuder slavpengar och arbete mot bostad/träning.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 406
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 510
Senast: Enya
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 928
Senast: corzette
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 929
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka