Bukefalos 28 år!

Debut. tävlingar i sommar?

L

LillTihra

jag kan inte ´hitta en enda debutant tävling(skåne) i sommar bara en i april och det är för tidigt :crazy:
måste man vara med i en debutant innan man är med i en lätt? :confused:

en dags fälttävlan rider man då alla tre grenarna på en dag? hur hinner man med det? :confused: :crazy:
 
enl. skaneridsprit.com står det :
Juni 19-20 Dagstorportens RF H 90

dvs inte 15-16, står det fel på den sidan ? Jag har ingen kalender så jag kan inte kika (iofs kanske inte den kalendern kommit ut än ?)
 
opps fel datum :eek:....men gå in på ridsport o sök på propositioner..... :banana:
 
glömmde säga det gäller ponny! ;)

då finns det knappt några...varken på sommaren eller sen sommaren.. :(
 
Har du tagit det gröna "kortet" för fälttävlan??
Skaffa ett TR för fälttävlan så hittar du de regler som gäller, och hur man kvalar till de olika klasserna!

Ska man tävla i en gren så är det bra med ett TR :)
 
Ja man rider alla grenar p åen dag.
Det är inte så svårt, man rider dressyren, sen ungefär en halvtimme senare tar man banhoppningen, och terrängen på eftermiddan..

Fast eftersom det va så pass många olika klasser, både storhäst o ponny hoppade "samtidigt" på en bana, så då fick man gå in när man kände sej klar, om det inte var nån annan före som ville in...
så om man kände för det var det bara att rida ner direkt efter dressyren och hoppa fram, och sen gå in på banan...
:)

Sen var det banvisning vid lunchtid nångång.. o sen började terränghoppningen vid två....
Det va väldigt kul att det va så tyckte jag :)
Det roligaste ja gjort även om det inte gick så bra o även o mdet spöregna hela dagen, så var det så fruktansvärt kul :love:
 
nej men ska ta det med en kompis i mars eller april.

kan man beställa TR på ridsport.se?
 
åh vad kul!! :love: :love:
nu blir jag besatt av att jag måste måste måste tävla i sommar! :D :D :o

klasser och höjder står det i TR?
 
Ja det ska ja oxå försöka mej på att göra. inte i sommar men nu i vår :)
För det är jättekul.
Fast det värsta är att ja kanske inte får det eftersom ja rider ridskolehäst :( men ja ska färsöka övertala dom :idea:

Ja, klasserna står i TR :)
 
:(
blörk. då får man väl åka land och rike runt. :smirk: :crazy:
 
Har inte Romelåsens FRK några tävlingar (ponny deb.)?
 

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Ajda
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Lady_S
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 467
Senast: zarmino
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Willes bilköpstråd
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp