Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så länge det nu varar. Detta garanterar SD minst 20% i nästa val så då kan nog golit hålla sig för skratt.
Det finns numer bara ett oppositionsparti i Sverige.
![]()
20%? Det skulle innebära att SD går från noll inflytande till inget inflytande alls. Och golit fortsätter att vara nöjd.
Tror jag inte alls, 2018 finns varken FP eller KD kvar i riksdagen hade extravalet gått av stapeln i mars så hade åtminstone KD åkt ur.
Vilket med ett valresultat på 20% för SD gör att deras inflytande är noll och även efter ett sånt val kommer att fortsätta vara noll.
Det tycker golit är bra
Bra eller dåligt, för eller emot?
golit gläds åt att SD-s inflytande på svensk politik kommer att fortsätta vara noll.
Bra eller dåligt, för eller emot?
golit gläds åt att SD-s inflytande på svensk politik kommer att fortsätta vara noll.
Mycket bra i det läge som uppkommit. SD fortsätter med 0% inflytande. Endast kaos hade man makt att skapa och det är över nu, som Gyllene Tider sjöng.
En fördel är ju att de extrema partierna är exkluderade ur avtalet.Bra eller dåligt, för eller emot?
En fördel är ju att de extrema partierna är exkluderade ur avtalet.
En nackdel är ju att diskussionen framöver kommer att med ännu större sannolikhet ske i slutna rum och väljarna står inför redan fattade beslut.
Men vad händer om SD får 1/3 + 1 mandat den röda halvan 1/3-1 mandat o alliansen 1/3
Kommer decemberavtalet att hålla då med eller kommer man att kohandla fram nya avtal?
Det tror jag inte, iom att KD själva lyft fram invandrarfrågan så tappar SD sitt enda argument. SD har ingen annan politik än invandrarfrågan och utan den så har de inget alls.Tror jag inte alls, 2018 finns varken FP eller KD kvar i riksdagen hade extravalet gått av stapeln i mars så hade åtminstone KD åkt ur.