Riley

Trådstartare
Ni som har degus eller andra omöjliga gnagare, vad använder ni för burar när de ska transporteras till exempelvis veterinären? Fasen, det är ju helt omöjligt att hitta en bur i behändig storlek som de inte gnager sönder och tar sig ut ur inom fem minuter :mad:

Sv: Degus

testat kattbur?
eller sån här plastbur med lock, som man bland annat kan ha ex vandrandepinnar i..?

hmm.. men det finns nån äldre modell av kattbur som är gjord av galler, kolla på loppis eller auktioner.. :)

Okej, tack för tipset. Bara att hoppas att de råkar få in någon sådan snart.

Det ska finnas nån slags transportbur helt i galler, förutom botten då. Lite låg kant bara, annars lär den ju kanske fungera. Du kan ju höra med djuraffären om de vet vad det är och kanske kan ta hem :)

Annars lär det väl finnas små hundburar som kan fungera. På med ståltråd eller annat för att göra öglorna mindre bara och så på nåt att ha som handtag.

KatteTransportbur.jpg

Inte en sån jag menade men iaf, nåt sånt här lär ju kunna funka också :)

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
175
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
833
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 716
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 734
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pass förvaring
  • Hjälp