Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lizan så konstigt! Har också varit med om folk som ”bokat” en date och varit väldigt angelägna och sen inte hör av sig under tiden dit. Inte ens om jag skickat ett ”hej, hur har dagen varit”. Orka! :meh:

Ja, någon kontakt under tiden känns liksom nödvändig för mig. Har ju egentligen inte ens kunnat avgöranom jag vill träffa honom. Eller ja, tills han skrev så!

Oj. Varför vänster på selfie? vad ska det vara för bilder då?

Bilder som är tagna av någon annan antar jag :p

Nämen bilder på när personen gör något, är med andra människor eller bara ett foto som säger något om personen. Klart det kan vara nån selfie om man har många bilder men om det främst är selfies får jag taggarna utåt. Tror kanske jag tänker att personen bara har tagit bilderna för att lägga upp på tinder och det känns oengagerat på något sätt. Selfies känns ofta som bilder personen har tagit för att han tycker han är snygg i den vinkeln vilket tydligen stör mig på (just på Tinder). Jag kan tyvärr inte rikigt sätta ord på varför jag känner så.

Det kanske bara är jag som reagerar så på selfies så ta det inte som någon generell sanning :)

Nämen bilder på när personen gör något, är med andra människor eller bara ett foto som säger något om personen. Klart det kan vara nån selfie om man har många bilder men om det främst är selfies får jag taggarna utåt. Tror kanske jag tänker att personen bara har tagit bilderna för att lägga upp på tinder och det känns oengagerat på något sätt. Selfies känns ofta som bilder personen har tagit för att han tycker han är snygg i den vinkeln vilket tydligen stör mig på (just på Tinder). Jag kan tyvärr inte rikigt sätta ord på varför jag känner så.

Det kanske bara är jag som reagerar så på selfies så ta det inte som någon generell sanning :)

Det där med bilder tagna enbart för tinder kan jag känna igen mig i, men det är bara vissa typer av bilder som jag reagerar så på. Tex när någon har flera bilder från samma tillfällle, tex poserar framför badrumsspegeln i samma kläder på 3 bilder...

Andra selfies stör mig inte alls dock! (Jo, spännis-selfies)

Det där med bilder tagna enbart för tinder kan jag känna igen mig i, men det är bara vissa typer av bilder som jag reagerar så på. Tex när någon har flera bilder från samma tillfällle, tex poserar framför badrumsspegeln i samma kläder på 3 bilder...

Andra selfies stör mig inte alls dock! (Jo, spännis-selfies)

Det är nog främst spegelselfies, spännisselfies och selfies tagna i sängen ( :wtf: ) som jag inte tycker om, selfie från en vandring eller liknande är jag mer förlåtande mot.

Vaknade bredvid frukostkillen efter en blöt utekväll. Blev så himla glad över att han var här och har känt mig helt nyförälskad hela dagen. Förra helgen var jag helt övertygad om att jag ville bryta.

Denna berg och dalbana alltså. Jag lutar mig tillbaka och låter mig åka med.
Just det här med att vara less och vilja bryta upp med sin partner kan tydligen höra ihop med menscykeln :) Dvs att under en period i menscykeln är det inte ovanligt att man avskyr sin partner ett tag :D

Tur att inte alla tänker så, för då hade jag inte haft någon matching alls :p
Det finns inte en enda bild på mig tillsammans med andra (annat än från prisutdelningar på tävlingar, och de vill jag inte lägga ut på tinder). De enda bilder öht som finns på mig som andra tagit är i samband med något hundrelaterat, och eftersom alla andra bilder är sådana där jag tränar med hund (typ lydnad eller agility) och ligger ute på både facebook och blogg så vill jag inte ha dem på tinder.

Så, de bilder jag har på tinder, det är selfies fotade för just tinder :D En bild fotade jag på förra jobbet, en är där jag myser med ena hunden och en är från en promenad. Men ja, det är fortfarande selfies. Alternativet hade varit att inte ha några bilder alls och det hade nog varit lite tråkigt.

Tur att inte alla tänker så, för då hade jag inte haft någon matching alls :p
Det finns inte en enda bild på mig tillsammans med andra (annat än från prisutdelningar på tävlingar, och de vill jag inte lägga ut på tinder). De enda bilder öht som finns på mig som andra tagit är i samband med något hundrelaterat, och eftersom alla andra bilder är sådana där jag tränar med hund (typ lydnad eller agility) och ligger ute på både facebook och blogg så vill jag inte ha dem på tinder.

Så, de bilder jag har på tinder, det är selfies fotade för just tinder :D En bild fotade jag på förra jobbet, en är där jag myser med ena hunden och en är från en promenad. Men ja, det är fortfarande selfies. Alternativet hade varit att inte ha några bilder alls och det hade nog varit lite tråkigt.

Ja ingen bild alls hade varit betydligt tråkigare :p

Och man märker ju verkligen när man diskuterar så här att vi alla gillar olika saker så jag är inte alls förvånad över att du får likes trots selfies :)

Haha senaste mailet i inkorgen: "-Hej! Jag är nyfiken på dig. Är du nyfiken på mig? ;)"
Random snubbe på 40+, har ingen presentation och ingen bild. Trots att bristen på information borde göra det lätt att ställa tusen frågor kände jag inte direkt att jag blev så nyfiken som han hade hoppats på:D

@Hero Om du tycker att mingling på krogen är lite jobbigt så är det ju super att du har en kompis med som gillar det och har det i sig naturligt. Häng på honom och stå inte tyst bredvid utan ta åtminstone tillfället i akt och presentera dig när han går runt och babblar med sina andra vänner och bekanta och främlingar. Vanligt smalltalk: "Hej, jag heter Hero, kompis med "sociale minglarens namn", trevligt att träffas" är ju en start.

Hehe, jo jag brukar hänga på han en stund. Men brukar oftast bli så att han presenterar mig "Här är min polare Hero, man skakar hand" Sen babblar dom vidare. Haha, jag vill inte vara hans följeslagare hela tiden. Sen är mingel tröttsamt och jag sticker till dansgolvet istället eller drar med honom :idea::D.

Samma procent här! :D
Det finns betydligt fler skäl till varför jag sveper vänster än höger. Bad boy-wannabees går bort, skalliga/rakade killar går bort, killar med för långt hår går bort, killar som är kortare än 175 går bort, killar som är längre än 190 går bort, killar som är för vältränade går bort, killar med stor övervikt går bort, och så vidare i all oändlighet. Ytligt, javisst, men jag brukar i alla fall ha väldigt kul med de jag faktiskt väljer att träffa:)

Men alla skriver ju inte ut sin längd? Enligt @Red_Chili så skrev väl 1/4 sin längd kanske. Sorterar du bort 3/4 direkt redan där ?

Jag har iaf avverkat ännu en dejt idag. Jag var så trött å seg idag så jag kan ju inte ha gjort nåt vidare intryck. Som tur var så var den här tjejen väldigt duktig på att prata. Kanske pratade hon lite väl mkt om sig själv och ställde lite lite frågor. Men jag följde henne hem till sin lägenhet då vi bodde åt typ samma håll , fick en kram och nåt om att vi kan höras. Behöver ju inte betyda något. Sen ska denna tjej också bort i 1 månad på en resa.

Men alla skriver ju inte ut sin längd? Enligt @Red_Chili så skrev väl 1/4 sin längd kanske. Sorterar du bort 3/4 direkt redan där ?

Jag sorterar ut dem jag kan, har de skrivit sin längd och den inte faller mig i smaken så tar jag inte vidare kontakt. Och visst, det har hänt att jag har nobbat killar efter att jag fått reda på deras längd. Jag vet vad jag faller för och jag är alldeles för kräsen för att gå utanför mina kriterier, dessutom har jag rätt många som skriver till mig varje dag så jag kan ha rätt snäva ramar:)

Jag har iaf avverkat ännu en dejt idag. Jag var så trött å seg idag så jag kan ju inte ha gjort nåt vidare intryck. Som tur var så var den här tjejen väldigt duktig på att prata. Kanske pratade hon lite väl mkt om sig själv och ställde lite lite frågor. Men jag följde henne hem till sin lägenhet då vi bodde åt typ samma håll , fick en kram och nåt om att vi kan höras. Behöver ju inte betyda något. Sen ska denna tjej också bort i 1 månad på en resa.
Det låter ju lyckat! och med tanke på att du kanske var lite trött och seg var det väl kanske bra att hon pratade på, att det blir mycket om sig själv gör väl inte så mycket då? Bättre det än att det är helt tyst för att ingen har något att säga, om det nu är alternativet (vilket hon kanske uppfattade det som). Och att någon ska bort en månad på resa är väl inte heller något konstigt eller negativt?

Apropå diskussionen tidigare så funderar jag lite på vad som skulle bli bättre av att vara lika varandra? :)
Jag tycker att det är ganska smidigt att vi är varandras motsatser i väldigt mycket, det innebär att vi kompletterar varandra och det är rätt gött på många sätt tycker jag..

Alltså dina inlägg låter ju verkligen aom om du letar fel på alla dejter du går på?
Jag menar - om du är trött och sliten och hon pratar på så är det väl bra liksom? Du kanske inte var så lättkonverserad - vad vet jag - hon kanske var nervös och pratade, eller en rad andra grejer som kan ha påverkar ämnesvalet och antalet frågor. Men att sitta och analysera det så och sätta det på något minuskonto känns rätt småsint med tanke på att du själv inte verkar varit ditt bästa jag :down:

Hehe, jo jag brukar hänga på han en stund. Men brukar oftast bli så att han presenterar mig "Här är min polare Hero, man skakar hand" Sen babblar dom vidare. Haha, jag vill inte vara hans följeslagare hela tiden. Sen är mingel tröttsamt och jag sticker till dansgolvet istället eller drar med honom :idea::D.
Testa att fråga om någon i sällskapet som polaren pratar med vill med på dansgolvet nästa gång :up: :)

Sån är jag om jag är nervös och tycker killen är snygg. Babblar på om allt mellan himmel och jord, säkert mycket om mig själv för att jag inte vet vart jag ska göra av mig själv ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 147
Senast: Sharpless
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 373
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2... 9 10 11
Svar
217
· Visningar
18 057
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 715
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden