Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns olika nivåer av intresserad och då även olika nivåer av investering man är villig att göra. Det handlar ju alltid om att man gör en bedömning och avvägning av hur intresserad man är, hur mycket man måste investera för att få till träffen och hur stor chansen är att det blir ett intresse för båda efteråt. Annars skulle man träffa alla, alltid, som är det minsta intressant på någon nivå och det gör man inte.
Fast det är bra att de sållar ut sig då. Jag är inte intresserad av att träffa någon som finner mig halvintressant eller i brist på bättre.. men kom inte dragande med att det är för att det är mindre chans att få träffa tjejen igen. Det finns inga garantier för en tjej att killen vill träffas igen heller. Då är man antingen inte tillräckligt intresserad eller lat och egocentrisk eller alltihop på samma gång. Jag vill inte åka till killen för jag vill ha en relation på lika villkor, inte en på killens villkor.
 
Fast det är bra att de sållar ut sig då. Jag är inte intresserad av att träffa någon som finner mig halvintressant eller i brist på bättre.. men kom inte dragande med att det är för att det är mindre chans att få träffa tjejen igen. Det finns inga garantier för en tjej att killen vill träffas igen heller. Då är man antingen inte tillräckligt intresserad eller lat och egocentrisk eller alltihop på samma gång. Jag vill inte åka till killen för jag vill ha en relation på lika villkor, inte en på killens villkor.
Jag har inte påstått att det finns några garantier åt andra hållet heller.
 
När vi samlat mina allra bästa egenskaper för ett utkast till en ny press på Tinder 😂

20190619_172733.jpg


Läses med lite humor 😁
 
Eller så är det bara ren lathet och inställningen att världen kretsar kring en själv?

Det räcker liksom att en bor på olika sidor av älven i Göteborg för att få förslaget att åka till den andre istället för att ses någonstans som är lika långt för båda.
Mitt i älva!
 
Jag har inte påstått att det finns några garantier åt andra hållet heller.
Rimligen borde heterosexuella män resp kvinnor hitta nya partners lika ofta.

Jag fattar inte hur det hänger ihop annars. Som detta med svårigheter för män att dels dejta dels få dejta samma kvinna igen.

Om inte andelen lesbiska är mycket större än andelen bögar, borde det väl gå ganska jämnt upp.

Det finns förvisso fler ensamstående män i glesbygden, och fler ensamstående kvinnor i städerna. Men nog tror jag att de är ungefär lika många (förutsatt att vi inte räknar med gamla ensamstående änkor).
 
Rimligen borde heterosexuella män resp kvinnor hitta nya partners lika ofta.

Jag fattar inte hur det hänger ihop annars. Som detta med svårigheter för män att dels dejta dels få dejta samma kvinna igen.

Om inte andelen lesbiska är mycket större än andelen bögar, borde det väl gå ganska jämnt upp.

Det finns förvisso fler ensamstående män i glesbygden, och fler ensamstående kvinnor i städerna. Men nog tror jag att de är ungefär lika många (förutsatt att vi inte räknar med gamla ensamstående änkor).
Du fattar inte hur vad hänger ihop? Självklart innefattar varje dejt en av varje kön men det som skiljer sig är arbetet som ligger bakom att få till första dejten och vem som bestämmer om det blir en andra dejt. Om du bara tittar i tråden så av alla dejts som kvinnor går på här så är det oftast kvinnan som inte är intresserad av att ses igen (och mannen vill). Männen får i allmänhet också mycket färre matches och mycket färre matches per swipe. Ration män:kvinnor är på de flesta dejtingsajter något i stil med 2-3:1.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Du fattar inte hur vad hänger ihop? Självklart innefattar varje dejt en av varje kön men det som skiljer sig är arbetet som ligger bakom att få till första dejten och vem som bestämmer om det blir en andra dejt. Om du bara tittar i tråden så av alla dejts som kvinnor går på här så är det oftast kvinnan som inte är intresserad av att ses igen (och mannen vill). Männen får i allmänhet också mycket färre matches och mycket färre matches per swipe. Ration män:kvinnor är på de flesta dejtingsajter något i stil med 2-3:1.
Inte för att vara sån men: känns inte det där med hur mycket svårare männen har det i nätdejtingen som extremt penetrerat i de här trådarna?
 
Inte för att vara sån men: känns inte det där med hur mycket svårare männen har det i nätdejtingen som extremt penetrerat i de här trådarna?
Men det är ingenting om att någon har det svårt jag svarade bara på hennes inlägg om att hon inte får det att gå ihop och då blir det anledningarna till varför allt går ihop. Det är ni som nämner att det handlar om svårt och synd om männen, inte jag.
 
Du fattar inte hur vad hänger ihop? Självklart innefattar varje dejt en av varje kön men det som skiljer sig är arbetet som ligger bakom att få till första dejten och vem som bestämmer om det blir en andra dejt. Om du bara tittar i tråden så av alla dejts som kvinnor går på här så är det oftast kvinnan som inte är intresserad av att ses igen (och mannen vill). Männen får i allmänhet också mycket färre matches och mycket färre matches per swipe. Ration män:kvinnor är på de flesta dejtingsajter något i stil med 2-3:1.
Helt ärligt kanske män lägger för mycket ”arbete” eller fel sorts ”arbete” för att få till en dejt i så fall. Jag som kvinna har inga problem att på en dejtingsida kontakta en man och fråga om dejt om jag tror att vi passar - men antalet män med 1 en presentation överhuvudtaget, 2 en presentation som inte osar av bitterhet och självömkan alternativ någon som vädrar åsikter i stil som att en kvinnas jobb är att föda barn och stå vid spisen, är inte särskilt många. I övrigt ska idéer om familjebildning, värderingar, avstånd och kanske intressen stämma så det blir liksom inte så många kvar att kontakta. Sen i en kontakt ska mannen inte vara dryg, bitter och otrevlig och dessutom inte skicka sexistiska meddelanden eller direkta sexinviter. Med tanke på de meddelanden man får stå ut med på dejtingsidor så förstår jag att män som grupp sällan får till dejter och gör att många tjejer faktiskt ger upp dejtingsidor och appar. Att män skickar ut något massutskick i stil med fisknät för att se om någon nappar - klart som fasiken att de behöver kontakta fler kvinnor när de trålar sig fram och hoppas på ”vinst” utan att ta hänsyn till kvinnans önskemål och om man tror sig passa ihop. Men vid den punkten att man bestämmer att man ska träffas så kan jag faktiskt inte alls förstå varför mannen inte kan tänka sig att åka för att han är i ett påstått ”statistiskt underläge”. Vid det laget är antalet swipes-matchningar helt irrelevant. Jag har gått på flertalet dejter med män där jag gärna setts igen, men mannen avböjt vidare kontakt. Likväl har jag så klart också gått på ett par dejter där han velat mer, men inte jag. Det är liksom en del i dejtingen - för att kolla om det klickar liksom. I alla fall jag har manliga vänner som nobbar tjejer på löpande band och de som blir nobbade i större utsträckning, likväl finns de tjejkompisar som oftare nobbar fler dejter och tjejkompisar som oftast blir nobbade. Det har inte med könet att göra.
 
Helt ärligt kanske män lägger för mycket ”arbete” eller fel sorts ”arbete” för att få till en dejt i så fall. Jag som kvinna har inga problem att på en dejtingsida kontakta en man och fråga om dejt om jag tror att vi passar - men antalet män med 1 en presentation överhuvudtaget, 2 en presentation som inte osar av bitterhet och självömkan alternativ någon som vädrar åsikter i stil som att en kvinnas jobb är att föda barn och stå vid spisen, är inte särskilt många. I övrigt ska idéer om familjebildning, värderingar, avstånd och kanske intressen stämma så det blir liksom inte så många kvar att kontakta. Sen i en kontakt ska mannen inte vara dryg, bitter och otrevlig och dessutom inte skicka sexistiska meddelanden eller direkta sexinviter. Med tanke på de meddelanden man får stå ut med på dejtingsidor så förstår jag att män som grupp sällan får till dejter och gör att många tjejer faktiskt ger upp dejtingsidor och appar. Att män skickar ut något massutskick i stil med fisknät för att se om någon nappar - klart som fasiken att de behöver kontakta fler kvinnor när de trålar sig fram och hoppas på ”vinst” utan att ta hänsyn till kvinnans önskemål och om man tror sig passa ihop. Men vid den punkten att man bestämmer att man ska träffas så kan jag faktiskt inte alls förstå varför mannen inte kan tänka sig att åka för att han är i ett påstått ”statistiskt underläge”. Vid det laget är antalet swipes-matchningar helt irrelevant. Jag har gått på flertalet dejter med män där jag gärna setts igen, men mannen avböjt vidare kontakt. Likväl har jag så klart också gått på ett par dejter där han velat mer, men inte jag. Det är liksom en del i dejtingen - för att kolla om det klickar liksom. I alla fall jag har manliga vänner som nobbar tjejer på löpande band och de som blir nobbade i större utsträckning, likväl finns de tjejkompisar som oftare nobbar fler dejter och tjejkompisar som oftast blir nobbade. Det har inte med könet att göra.
Många verkar absolut vara alldeles för desperata och skickar massor med mail till allt och alla. Effekten blir då problematisk både för kvinnorna som får massa skräp men även för andra män som försvinner i den stora mängden.

Optimalt vore väl egentligen någon form av happypancake där männen endast kunde skriva om kvinnorna har skrivit först. Det skulle göra att männen skulle tvingas lägga ner tid och arbete på att göra sin presentation intressant men även göra att kvinnorna slipper massa skräp. Lite som bumble är men i happypancakeformat.

Bumble är ju teoretiskt sätt mer attraktivt och bättre för kvinnor än tinder eftersom kvinnorna måste skriva först efter match men problemet blir att även om det låter bra så föredrar de flesta kvinnorna ändå det passiva formatet som tinder är och väljer alltså hellre mer skräp än att tvingas ta initiativet. Eller snarare är det väl så att det är läskigare att bli rejected än det är jobbigt med skräp.
 
Helt ärligt kanske män lägger för mycket ”arbete” eller fel sorts ”arbete” för att få till en dejt i så fall. Jag som kvinna har inga problem att på en dejtingsida kontakta en man och fråga om dejt om jag tror att vi passar - men antalet män med 1 en presentation överhuvudtaget, 2 en presentation som inte osar av bitterhet och självömkan alternativ någon som vädrar åsikter i stil som att en kvinnas jobb är att föda barn och stå vid spisen, är inte särskilt många. I övrigt ska idéer om familjebildning, värderingar, avstånd och kanske intressen stämma så det blir liksom inte så många kvar att kontakta. Sen i en kontakt ska mannen inte vara dryg, bitter och otrevlig och dessutom inte skicka sexistiska meddelanden eller direkta sexinviter. Med tanke på de meddelanden man får stå ut med på dejtingsidor så förstår jag att män som grupp sällan får till dejter och gör att många tjejer faktiskt ger upp dejtingsidor och appar. Att män skickar ut något massutskick i stil med fisknät för att se om någon nappar - klart som fasiken att de behöver kontakta fler kvinnor när de trålar sig fram och hoppas på ”vinst” utan att ta hänsyn till kvinnans önskemål och om man tror sig passa ihop. Men vid den punkten att man bestämmer att man ska träffas så kan jag faktiskt inte alls förstå varför mannen inte kan tänka sig att åka för att han är i ett påstått ”statistiskt underläge”. Vid det laget är antalet swipes-matchningar helt irrelevant. Jag har gått på flertalet dejter med män där jag gärna setts igen, men mannen avböjt vidare kontakt. Likväl har jag så klart också gått på ett par dejter där han velat mer, men inte jag. Det är liksom en del i dejtingen - för att kolla om det klickar liksom. I alla fall jag har manliga vänner som nobbar tjejer på löpande band och de som blir nobbade i större utsträckning, likväl finns de tjejkompisar som oftare nobbar fler dejter och tjejkompisar som oftast blir nobbade. Det har inte med könet att göra.
Alltså, jag har aldrig i mitt liv blivit raggad på (skriftligen, men ändå) av så många män som då jag för ett antal år sedan hängde på en dejtingsida för lesbiska kvinnor. Det understryker din tydliga bild av mäns nätdejtingbeteende. Den som raggar helt urskillningslöst, kommer att bli avvisad väldigt många gånger.
 
De som raggar urskillningslöst lär lyckas då och då för även liten andel av väldigt många blir nåt det med. På samma sätt så blir en väldigt stor andel av väldigt få nästan lika gärna ingen.
Det där har vi tuggat så många varv redan!
 
Du fattar inte hur vad hänger ihop? Självklart innefattar varje dejt en av varje kön men det som skiljer sig är arbetet som ligger bakom att få till första dejten och vem som bestämmer om det blir en andra dejt. Om du bara tittar i tråden så av alla dejts som kvinnor går på här så är det oftast kvinnan som inte är intresserad av att ses igen (och mannen vill). Männen får i allmänhet också mycket färre matches och mycket färre matches per swipe. Ration män:kvinnor är på de flesta dejtingsajter något i stil med 2-3:1.
Jag kan inte komma på en enda humanetolog som skulle beskriva ett så komplext generellt beteende mha statistik. Därav är statistik på mänskliga beteenden pseudovetenskap.
 
Skjut mig. Jag som verkligen INTE dejtar/letar partner/vill ha partner har lyckats få pirr i magen. Av en person som på så många sätt öht inte är aktuellt partnermaterial för mig, av massor av praktiska skäl.

Jag hatar den här känslan 🤬

Tips på bra självterapi för att komma över oönskat pirr för nån man umgås med? 😁
 
Jag kan inte komma på en enda humanetolog som skulle beskriva ett så komplext generellt beteende mha statistik. Därav är statistik på mänskliga beteenden pseudovetenskap.
Det gör man ju även med t.ex. socialt utanförskap och hur problemområden skapas. Man jämför arbetslöshet, utbildningsnivåer etc och använder som bakgrund till varför problemen uppstår. Är det pseudovetenskap?
 
P.g.a. starka dèja vu-känslor sätter jag stopp för sidospåret om huruvida det ena eller andra könet har det svårare när det gäller att hitta partner. Vill någon fortsätta diskutera detta passar det väl utmärkt som ämne i en ny tråd :)

/Mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp