Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste få skriva av mig lite om två snubbar som kommer kastas ut i sann Marie Kondo-stil "does not spark joy - kasta!"..

1. Mitt försök till KK
Vet att jag skrivit om honom tidigare i tråden, en snubbe som jag gått på dejt med för ett par år sedan, blev vän med och sen föreslog att bli typ KK's med. Sist jag skrev om honom så berättade jag att jag inte velat ligga med honom pga att han var för full, varav han blev lite putt. Igår "sket han i det blå skåpet" totalt!
Jag hade en jätte trevlig midsommar med ett gäng vänner. Hade skrivit med honom under dagen samt att jag skickade en bild från festen. Observera att det var NOLL inbjudningar eller förslag på att ses under konversationen. Helt plötsligt bara dyker han upp på festen, gör allt sjukt stelt för ingen annan har träffat honom innan utan tror att det är någon som kraschat festen (vilket han i och för sig gjorde..). Han gick hyfsat snabbt igen varefter han skrev först för att fråga om jag ville gå med och käka, och sen frågade han om han fick ringa mig. Svarade bara "nej". Förstår verkligen inte hur man kan ta sig friheten att bara dyka upp sådär, dessutom ganska så redigt full.

2. Min senaste Tinder-dejt.
Träffade honom för andra gången i tisdags. Frågade om han ville följa med till en restaurang och käka lite vilket vi gjorde. Stort misstag av mig. Det var fel på maten, det var fel på personalen (aka mina vänner, känner de som driver stället), det var fel på public service, vänsterparitet, PK-människor, feminister etc etc. Höll på att bli galen..!
*Kasta*
 
Tinder, ser man vilka som dragit höger på en eller bara om man matchar? För på Badoo dök det upp massa notiser i stil med med X gillar din profil vilket bara gav mig ångest.
 
Tinder, ser man vilka som dragit höger på en eller bara om man matchar? För på Badoo dök det upp massa notiser i stil med med X gillar din profil vilket bara gav mig ångest.
På bado mfl så är de där de påstått gillat osv en hel del genererade profiler som inte tycks ligga bakom bara för att man ska gå in och titta på sidan. Många finns inte ens kvar när man väl försöker titta på dem.
 
På bado mfl så är de där de påstått gillat osv en hel del genererade profiler som inte tycks ligga bakom bara för att man ska gå in och titta på sidan. Många finns inte ens kvar när man väl försöker titta på dem.
De fanns i appen så vet inte hur du menar med "för att man ska gå in och titta på sidan" men oavsett inget jag uppskattade.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Firat midsommar som ensam singel med främst barnfamiljer. Så jävla najs! Ena barnet ville jag skulle sitta på mammans plats när vi skulle äta, tar det som ett bättre betyg än förra gången ett barn skrek så fort den såg mig hela tiden 🤣

Väldigt trivsamt ändå att känna totalt noll "barn- o familjelängtan" . Fler som känner igen sig?
 
Firat midsommar som ensam singel med främst barnfamiljer. Så jävla najs! Ena barnet ville jag skulle sitta på mammans plats när vi skulle äta, tar det som ett bättre betyg än förra gången ett barn skrek så fort den såg mig hela tiden 🤣

Väldigt trivsamt ändå att känna totalt noll "barn- o familjelängtan" . Fler som känner igen sig?

Har inte heller nån sån längtan! Längtar dock efter en partner :)
 
Jag är också på den nivån. Skulle vara mysigt med en (självständig) partner, men hela barn- och familjelivet finns det noll längtan efter. Mina föräldrar som visserligen gärna skulle ha barnbarn konstaterade i helgen att det nog vore bättre om jag skaffade en hund istället för barn :laugh:

Precis så :)
Haha, mina föräldrar har gett upp tanken på barnbarn från mig vid det här laget! De fick lille pudel istället :love:
 
Jag är också på den nivån. Skulle vara mysigt med en (självständig) partner, men hela barn- och familjelivet finns det noll längtan efter. Mina föräldrar som visserligen gärna skulle ha barnbarn konstaterade i helgen att det nog vore bättre om jag skaffade en hund istället för barn :laugh:

Där är jag också, vill ha en självständig partner utan drömmar om familjeliv.

Att hitta den partnern verkar inte så himla enkelt.
 
Där är jag också, vill ha en självständig partner utan drömmar om familjeliv.

Att hitta den partnern verkar inte så himla enkelt.

Även jag är ju där (tror jag, har inte helt bestämt mig angående barn). Och håller med där, svårt att hitta en kille som inte vill ha barn. Det trodde jag inte faktiskt
.. mina fördomar sa mig att det är tjejer som har starkast barnlängtan... Jo, tjena 😆.
 
Även jag är ju där (tror jag, har inte helt bestämt mig angående barn). Och håller med där, svårt att hitta en kille som inte vill ha barn. Det trodde jag inte faktiskt
.. mina fördomar sa mig att det är tjejer som har starkast barnlängtan... Jo, tjena 😆.

OT, ursäkta för det, men jag finner det där lite fascinerande. Jag har samma intryck, i min ålder (25-30) är kvinnorna betydligt mer tveksamma till barn än männen. Jag kan inte låta bli att undra om inte män och kvinnor har rätt olika förväntningar och farhågor kring föräldraskap..
 
OT, ursäkta för det, men jag finner det där lite fascinerande. Jag har samma intryck, i min ålder (25-30) är kvinnorna betydligt mer tveksamma till barn än männen. Jag kan inte låta bli att undra om inte män och kvinnor har rätt olika förväntningar och farhågor kring föräldraskap..

Jo, visst är det fascinerande. Jag tror att det är delvis för att förr var det mer tabu att som kvinna inte vilja ha barn. Nu är det mer okej, vilket såklart är bra! Av mina fyra närmsta vänner (tjejer) vill två absolut inte ha barn. Så 50/50 där. Killkompisar har jag inga 😆.
 
Jo, visst är det fascinerande. Jag tror att det är delvis för att förr var det mer tabu att som kvinna inte vilja ha barn. Nu är det mer okej, vilket såklart är bra! Av mina fyra närmsta vänner (tjejer) vill två absolut inte ha barn. Så 50/50 där. Killkompisar har jag inga 😆.
Jag tror också att kvinnor idag har drömmar och mål som sträcker sig utanför och är starkare än familjelängtan och inser att världen inte är tillräckligt jämställd än för att hon inte är den som med största sannolikhet riskerar att få backa på sitt om det finns barn med i bilden. Och därav hellre avstår barn.
 
Två dagar innan midsommar så bestämde jag mig för att det kanske inte var så tokigt att iaf ha en halvhemlig profil på HP och börja kika runt lite. Mest för att vänja mig med tanken. Ta det lättsamt sådär. Vilket jag tydligt skrev i presentationen. "Jag är ny och kikar mest runt för att bilda mig en uppfattning om det här med nätdejting"

Så funkar tydligen inte HP. Jag har inte varit inloggad så mycket. Kan gå nån dag mellan varven. Får utskällningar varje gång från karlar jag skrivit nån rad till att jag inte svarar. Eller så vill de ses direkt. Och det är puss, kram, hjärtan, "fina du" osv i mängder :yuck:

Två har varit jättetrevliga och fattat det här med att inte vara på men jag har fått total avsmak för att hänga kvar på HP. Och jag är inte redo att hålla kvar kontakt via telefon el messinger. Det blir för "nära".
Så jag kommer förklara för dem, tacka för att de varit så trevliga och radera kontot under dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp