Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan ju inte undgå att se att han är online där och då tycker jag ju att det känns märkligt då det för mig är en sida man loggar in på när man har tid över... och att jag då skrivit utan svar, då känner jag mig dissad. Egentligen vore det skönare att blocka honom där men det verkar ju verkligen konstigt om jag gör 😅.
Skulle det kunna vara så att han inte vill verka för på för att han är rädd för att du ska känna dig kvävd? Eller fått för sig att det är viktigt att inte verka för på eller nåt sånt dumt?
 
Jag svara gärna snabbt om jag hinner men är det viktigt så vill jag formulera det bra och väntar då hellre tills jag har tid. Jag är nog lite mittemellan. Ren konversation får gärna gå snabbt men om det bara är "kolla på detta" så spelar det ingen roll om det dröjer mellan svaren.

Vad jag däremot önskar är att om man är mitt i en konversation, att man då meddelar sig att man behöver avvika så man vet att eventuellt svar dröjer. Som tex om jag messar med en kompis på kvällen och jag behöver bryta för att lägga mig, då skriver jag det. Eller om jag behöver åka och ska köra bil, lunchrasten slut osv. Då behöver ju inte den andra sitta och undra vad som hänt om man bara slutar svara helt plötsligt.
 
Förstår mig inte på M. Hur han betedde sig igår natt verkade ju som att han tycker om mig och tyckte det var mysigt. Han skickade ett sms på kvällen om att det var mysigt inatt (varför skriver man så om man inte tycker det/vill ha nån fortsättning? det kom ju inget "men känner inte att vi klickar" efter liksom). Jag skickade ett sms nu för en stund sen, bara sådär hej vad görs som vi ofta skriver när vi inte vill nåt särskilt. Absolut inget brådskande att svara på, men efter att jag skickat det ser jag att han loggar in på sidan vi fick kontakt :confused:. Vet inte hur det ska tolkas, för mig känns det jättemärkligt att göra det framför att svara på ett kort sms från en man faktiskt träffar. Eller?

Han kanske har lagt undan sin mobil nånstans och är påloggad den andra sidan via dator? Så gör jag ibland.


Jag svara gärna snabbt om jag hinner men är det viktigt så vill jag formulera det bra och väntar då hellre tills jag har tid. Jag är nog lite mittemellan. Ren konversation får gärna gå snabbt men om det bara är "kolla på detta" så spelar det ingen roll om det dröjer mellan svaren.

Vad jag däremot önskar är att om man är mitt i en konversation, att man då meddelar sig att man behöver avvika så man vet att eventuellt svar dröjer. Som tex om jag messar med en kompis på kvällen och jag behöver bryta för att lägga mig, då skriver jag det. Eller om jag behöver åka och ska köra bil, lunchrasten slut osv. Då behöver ju inte den andra sitta och undra vad som hänt om man bara slutar svara helt plötsligt.

Ja, det är nog det jag reagerar mest på med DB faktiskt, att han bara blir borta helt plötsligt, i flera timmar. Sedan kan han svara som om inget hänt, men om jag då svarar 2-3 minuter senare, så är han avloggad igen. Jobbigt när det blir så oförutsigbart!
 
Han kanske har lagt undan sin mobil nånstans och är påloggad den andra sidan via dator? Så gör jag ibland.




Ja, det är nog det jag reagerar mest på med DB faktiskt, att han bara blir borta helt plötsligt, i flera timmar. Sedan kan han svara som om inget hänt, men om jag då svarar 2-3 minuter senare, så är han avloggad igen. Jobbigt när det blir så oförutsigbart!
Jag gissar att han inte tänker på det eller att det är något som andra stör sig på. Jag hade nog nämt det.
 
Jag svara gärna snabbt om jag hinner men är det viktigt så vill jag formulera det bra och väntar då hellre tills jag har tid. Jag är nog lite mittemellan. Ren konversation får gärna gå snabbt men om det bara är "kolla på detta" så spelar det ingen roll om det dröjer mellan svaren.

Vad jag däremot önskar är att om man är mitt i en konversation, att man då meddelar sig att man behöver avvika så man vet att eventuellt svar dröjer. Som tex om jag messar med en kompis på kvällen och jag behöver bryta för att lägga mig, då skriver jag det. Eller om jag behöver åka och ska köra bil, lunchrasten slut osv. Då behöver ju inte den andra sitta och undra vad som hänt om man bara slutar svara helt plötsligt.
Han kanske har lagt undan sin mobil nånstans och är påloggad den andra sidan via dator? Så gör jag ibland.




Ja, det är nog det jag reagerar mest på med DB faktiskt, att han bara blir borta helt plötsligt, i flera timmar. Sedan kan han svara som om inget hänt, men om jag då svarar 2-3 minuter senare, så är han avloggad igen. Jobbigt när det blir så oförutsigbart!

That's me also 🙋‍♀️ Kanske inte mitt i en konversation om man pratar om något viktigt men typ alltid annars. Jag gör sällan bara en sak på mobilen, och oftast har jag tagit upp den för att kolla något specifikt/skriva upp något. Så jag kan lätt svara något/några meddelanden o sedan lägga ifrån mig den direkt jag skrivit utan att vänta på svar.

Känner min karma sjunker som en sten efter mina senaste svar 😅 Men jag vet inte, alltså livet pågår ju utanför den där telefonen typ. (säger hon som aldrig vill ses, aldrig vill ringa, inte vill träffa folk alla helst 😅)
 
Jag var rätt klantig idag..

Förbjudna frukten fixade en rätt viktig grej åt mig, men det kanske påverkade en annan person negativt. Det verkar som att personen fick en "bra deal" och jag fick höra att hen inte brydde sig. Men jag känner inte personen och vet inte alls hur hen egentligen upplevde situationen.

I mina ögon så fick jag det bättre och den andra personen sämre, och jag har lite dåligt samvete över detta. Jag skrev till honom att jag tyckte att det kändes jobbigt att "vara till besvär" och att jag hoppades att det inte påverkade den andre negativt.
Jag vill liksom inte klampa in och kräva något, även om jag behöver det för att må bättre.

Hursomhelst så glömde jag helt att tacka honom för det han gjorde och jag tror faktiskt att han tog illa upp av det.. Men det insåg jag först några timmar senare..

Jag vill skriva till honom och tacka, men det känns som att det är opassande att göra det på ledig tid så att säga. Hade det varit en kollega eller någon annan som jag inte känner så hade jag skrivit ett meddelande, i stil med:
"Hej, insåg att jag glömde tacka dig för att du fixade ***. Var lite stressad i fredags.Så tack för du ordnade det, jag tror att det kommer vara till stor hjälp. Trevlig helg, syns nästa vecka. "

Känner att jag kanske rör till det när jag inte skriver vem/vad förbjudna frukt-killen är, men jag är så rädd för att fel person får reda på vem det är :nailbiting::rofl:
 
Jag var rätt klantig idag..

Förbjudna frukten fixade en rätt viktig grej åt mig, men det kanske påverkade en annan person negativt. Det verkar som att personen fick en "bra deal" och jag fick höra att hen inte brydde sig. Men jag känner inte personen och vet inte alls hur hen egentligen upplevde situationen.

I mina ögon så fick jag det bättre och den andra personen sämre, och jag har lite dåligt samvete över detta. Jag skrev till honom att jag tyckte att det kändes jobbigt att "vara till besvär" och att jag hoppades att det inte påverkade den andre negativt.
Jag vill liksom inte klampa in och kräva något, även om jag behöver det för att må bättre.

Hursomhelst så glömde jag helt att tacka honom för det han gjorde och jag tror faktiskt att han tog illa upp av det.. Men det insåg jag först några timmar senare..

Jag vill skriva till honom och tacka, men det känns som att det är opassande att göra det på ledig tid så att säga. Hade det varit en kollega eller någon annan som jag inte känner så hade jag skrivit ett meddelande, i stil med:
"Hej, insåg att jag glömde tacka dig för att du fixade ***. Var lite stressad i fredags.Så tack för du ordnade det, jag tror att det kommer vara till stor hjälp. Trevlig helg, syns nästa vecka. "

Känner att jag kanske rör till det när jag inte skriver vem/vad förbjudna frukt-killen är, men jag är så rädd för att fel person får reda på vem det är :nailbiting::rofl:

Jag har inte riktigt hängt med om du försöker hålla dig ifrån honom på riktigt eller inte. Om inte hade jag skickat det i morgon på dagen!
 
Promenadkillen och jag är ett utmärkt exempel på min dåliga karma och brist på analys. Finns noll röd tråd, verkligen noll. Eller ja, förutom att han frågar om jag vill ses o jag alltid avböjer 🙄 Eller så kör han något outtröttligt slugt och långsamt spel och då får det väl uppdagas någon gång då.

Denna gången svarade jag faktiskt att han kunde följa med till stallet i morgon. Får se om han hinner svara innan jag åkt dit 😁
 
Skulle det kunna vara så att han inte vill verka för på för att han är rädd för att du ska känna dig kvävd? Eller fått för sig att det är viktigt att inte verka för på eller nåt sånt dumt?
Nej, när vi ses kan det nog vara så att han är mer försiktig än han skulle vara annars. Men att höra av sig via sms/telefon har det alltid varit jag som gjort mer. Vi har ju haft kontakt 2,5 år (och träffades först nu i november 😅) och det har varit många gånger som jag undrat om han vill ha kontakt längre för att han är dålig på att höra av sig. Svaret har alltid varit att han vill det, och när jag frågat om han vill ha glesare kontakt, om han blir stressad av att jag hör av mig och han har massor att göra (han jobbar verkligen sjukt mycket) har han sagt att han tycker det är bra att jag hör av mig för han kommer sig inte för att göra det trots att han vill ha kontakt. Jag har känt mig tjatig ibland men när han säger så får jag ju liksom tro på det. Nu när vi precis börjat träffas IRL behöver jag dock lite mer bekräftelse på hur vi fortsätter.

Han kanske har lagt undan sin mobil nånstans och är påloggad den andra sidan via dator? Så gör jag ibland.


Ja, det är nog det jag reagerar mest på med DB faktiskt, att han bara blir borta helt plötsligt, i flera timmar. Sedan kan han svara som om inget hänt, men om jag då svarar 2-3 minuter senare, så är han avloggad igen. Jobbigt när det blir så oförutsigbart!
Nä, fick svar och han jobbade typ så inte datorn. Andra stycket - precis så är M också! Man kan vara mitt i en konversation och sen försvinner han. Annars reagerar jag inte på om svaren dröjer flera timmar, men när jag sitter och väntar på nästa svar och så har han inte ens skrivit att han blir upptagen/ska sova etc.


*kl*
Fick iaf svar på sms och jag drog ur honom ett förtydligande vad han ville och han ville samma som jag, fortsätta ses inkl. sex. Han tyckte att han sa ju innan han åkte härifrån att han ville ses igen men det hade ju kanske varit lite obekvämt när jag säger att jag vill ses igen om han vill, svara "nä det vill jag inte" när man just delat säng. Får väl lita på det då, gav honom verkligen möjligheten att svara på smset med att vi nog bara ska vara vänner. Oklart när det kan bli, svårt att planera med honom så risken är att det inte går att bestämma alls och sen blir det spontant nån gång, hade föredragit om det gick att planera nånting.
 
Jag har inte riktigt hängt med om du försöker hålla dig ifrån honom på riktigt eller inte. Om inte hade jag skickat det i morgon på dagen!

Jag borde hålla mig borta från honom på grund av vem han är. Men jag vill gärna prata med honom.. Om intresset skulle vara ömsesidigt så skulle det gå att dejta, men det skulle bli väldigt krångligt. Därav "förbjudna frukten". :)
Tack för svar!
 
Jag borde hålla mig borta från honom på grund av vem han är. Men jag vill gärna prata med honom.. Om intresset skulle vara ömsesidigt så skulle det gå att dejta, men det skulle bli väldigt krångligt. Därav "förbjudna frukten". :)
Tack för svar!

Jag har ju väldigt svårt för det där med sociala regler på arbetsplats/bland kompisar annat än när det är såklart direkt olämpligt som chef/underställd osv. Så jag hade solklart skrivit i morgon 😅 Annars tackat honom när ni ses nästa gång på jobbet alt ringt/mailat/hur ni nu har mest normal kontakt på jobbet på måndag om jag ville hålla mig utanför :) För jag förstår du vill tacka, hade känt samma!
 
Jag har ju väldigt svårt för det där med sociala regler på arbetsplats/bland kompisar annat än när det är såklart direkt olämpligt som chef/underställd osv. Så jag hade solklart skrivit i morgon 😅 Annars tackat honom när ni ses nästa gång på jobbet alt ringt/mailat/hur ni nu har mest normal kontakt på jobbet på måndag om jag ville hålla mig utanför :) För jag förstår du vill tacka, hade känt samma!

Det faller nog under kategorin olämpligt tyvärr... Eller ja, han har en roll över mig. Vi både pratar och skriver under veckorna, jag tycker att vi skriver avslappnat och vi kan skämta med varann. Han är något år äldre än mig och singel, så där är det inget konstigt. Hade han inte varit i en roll över mig hade jag utan tvekan skrivit :p
 
Det faller nog under kategorin olämpligt tyvärr... Eller ja, han har en roll över mig. Vi både pratar och skriver under veckorna, jag tycker att vi skriver avslappnat och vi kan skämta med varann. Han är något år äldre än mig och singel, så där är det inget konstigt. Hade han inte varit i en roll över mig hade jag utan tvekan skrivit :p

Förstår! Knepigt. Jag som under hade nog inte brytt mig så mycket dock 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 550
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: em76
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
74
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
8 521

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp