Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det hade gällt att jag var iväg med hästen och en dejt hade svarat så, hade jag blivit mycket skeptisk. Jag har inget behov av att en partner gillar hästar, men jag vill nog att partner håller tyst eller säger att det låter roligt för mig. Jag vill inte höra något negativt.

Nu är jag säker jätteöverkänslig på grund av gliringar runt hästeriet när jag var barn/tonåring. Men det är ju sån jag är.

Delar både din uppfattning och dina erfarenheter! Har dessutom fått lite nog av partners som ser mitt hästintresse och mina hästar som konkurrenter om mig, så hade någon uttryckt sig så om jag var iväg med hästarna en helg hade det nog varit rätt så kört för den personen...
 
Mja, jag är lite stingslig.
Hade reagerat samma som han om jag fått något liknande svar på att jag ska tävla fälttävlan.
Det låter kul förutom det där med hästen, men hatten av till dig som är modig!

Då hade jag surat ihop totalt 😅
Jag vill ha svaret. Så spännande det låter! Det är en häftig sport, vad har du för häst, har du tävlat länge osv osv.

Preciiiis så!!! Inte fälttävlan här, utan islandshästar, men förstår precis känslan du är ute efter!
 
Den bildlöse har skaffat Snapchat för att kunna skriva med mig och se mina bilder. Lite gulligt. :)
Var det han som hade barn? Känner du att det är en tillräckligt stor dealbreaker för att ni inte ska kunna ha en framtid tillsammans eller kan du tänka dig att vara flexibel med det? (Jag själv ger aldrig män med barn en chans)
 
Var det han som hade barn? Känner du att det är en tillräckligt stor dealbreaker för att ni inte ska kunna ha en framtid tillsammans eller kan du tänka dig att vara flexibel med det? (Jag själv ger aldrig män med barn en chans)

Ja, det är han. Mitt största problem ang. barn är ju att jag vill flytta härifrån jag bor nu för att kunna sattsa ännu mer på ridningen och hästarna.... Det blir himla svårt med någon som har ett ex och små barn som de måste bo nära. 😞 Så nej, jag hade nog inte swajpat höger om det framgått av profilen att han har barn. Måste akta mig lite så jag inte faller för honom.
 
Ja, det är han. Mitt största problem ang. barn är ju att jag vill flytta härifrån jag bor nu för att kunna sattsa ännu mer på ridningen och hästarna.... Det blir himla svårt med någon som har ett ex och små barn som de måste bo nära. 😞 Så nej, jag hade nog inte swajpat höger om det framgått av profilen att han har barn. Måste akta mig lite så jag inte faller för honom.
Aha, då är jag med! Hade du varit okej med någon som har barn men är flyttbar? Till exempel om mamman av någon anledning inte längre fanns med i bilden?
 
Aha, då är jag med! Hade du varit okej med någon som har barn men är flyttbar? Till exempel om mamman av någon anledning inte längre fanns med i bilden?

Helst inte, men beror lite på barnen, deras personlighet, ålder osv. Jag är ju inte helt främmande för att t.ex. vara fosterhem, så det är inte så att jag absolut inte klarar av att umgås med barn. Men det är så himla mycket "extra" att förhålla sig till med barn inne i bilden.... Och man måste vilja prioritera barnen om man nu har dem, tycker jag. Just nu vill jag helst prioritera mig själv och mina hästar.
 
Fast jag själv har barn så sållar jag bland pappor. Ålder och antal spelar helt klart in. Vet heller inte om jag är sugen på att träffa en heltidspappa. Min son är snart självgående och börjar närma sig klivet ut i den stora världen. Jag har gjort mina barnår och ser fram emot nästa epok. Att då dra in ett gäng nya småbarn i mitt liv är jag inte sugen på.
 
Ett snabbt svar här, har fått frågan om vad jag pysslar med. Svaret är: mest annat. Träffar Köpenhamn och hon den snygga och hinner knappt det. Har precis bytt jobb igen, försöker få ihop vardagen och samtidigt har en närstående fått cancer och hon är förmodligen inte i livet mer än några månader till. Så dejtingen är inte så prioriterad just nu. Men återkommer när jag är lite mer på banan igen.

Köpenhamn är fortfarande en pärla. Jag har tagit ut en del av min frustration och dåliga humör på honom och han har den trevliga egenskapen att INTE gå i försvar direkt vilket får mig att tycka om honom fast jag skäller på honom. Jag har annars haft rätt mycket problem med att känna någon lust att krama och pussa på (och än mindre ha sex med!!!) en partner som jag bråkat med. Det kommer säkert en dag när han skäller på mig med, men nu säger han mest saker i stil med "du behöver inte skrika på mig, jag säger ju inte emot dig". Sist var det när jag eldade upp mig om Danmarks föräldraförsäkring och deklarerade att "Danmark är ett jävla SKITLAND!!! Jag kommer ALDRIG att flytta hit!!!". (Ja jag är löjlig och omogen ibland. Tur jag kan vara gullig också, annars hade jag nog varit mycket ensam).
 
Ett snabbt svar här, har fått frågan om vad jag pysslar med. Svaret är: mest annat. Träffar Köpenhamn och hon den snygga och hinner knappt det. Har precis bytt jobb igen, försöker få ihop vardagen och samtidigt har en närstående fått cancer och hon är förmodligen inte i livet mer än några månader till. Så dejtingen är inte så prioriterad just nu. Men återkommer när jag är lite mer på banan igen.

Köpenhamn är fortfarande en pärla. Jag har tagit ut en del av min frustration och dåliga humör på honom och han har den trevliga egenskapen att INTE gå i försvar direkt vilket får mig att tycka om honom fast jag skäller på honom. Jag har annars haft rätt mycket problem med att känna någon lust att krama och pussa på (och än mindre ha sex med!!!) en partner som jag bråkat med. Det kommer säkert en dag när han skäller på mig med, men nu säger han mest saker i stil med "du behöver inte skrika på mig, jag säger ju inte emot dig". Sist var det när jag eldade upp mig om Danmarks föräldraförsäkring och deklarerade att "Danmark är ett jävla SKITLAND!!! Jag kommer ALDRIG att flytta hit!!!". (Ja jag är löjlig och omogen ibland. Tur jag kan vara gullig också, annars hade jag nog varit mycket ensam).
Låter som du skulle passa på och se om du hittar lite knutar och förändra dig lite i hur du bär dig åt så kanske tillvaron blir lite lättsammare.
 
Låter som du skulle passa på och se om du hittar lite knutar och förändra dig lite i hur du bär dig åt så kanske tillvaron blir lite lättsammare.
Ja min vän kanske inte dör om jag håller allt inom mig? Nej tillvaron blir inte lättsammare den närmsta tiden. Eller, om hen svarar på sin behandling så kan det ge några månaders uppskov. Men döden är nära förestående oavsett.

(Jag och Köpenhamn har det jättebra tillsammans. Han tycker inte att jag är dum eller orättvis. Jag säger förlåt när jag har gjort fen och han säger förlåt när han har gjort fel. Men jag är väääldigt mycket mer utåtriktad än vad han är)
 
Ja min vän kanske inte dör om jag håller allt inom mig? Nej tillvaron blir inte lättsammare den närmsta tiden. Eller, om hen svarar på sin behandling så kan det ge några månaders uppskov. Men döden är nära förestående oavsett.

(Jag och Köpenhamn har det jättebra tillsammans. Han tycker inte att jag är dum eller orättvis. Jag säger förlåt när jag har gjort fen och han säger förlåt när han har gjort fel. Men jag är väääldigt mycket mer utåtriktad än vad han är)
Man behöver vara det med när det behövs.
 
Nu har grabben åkt hemåt igen och jag är ännu mer förvirrad än igår 😂
Idag låg vi igen men återigen fick jag känslan av att själva sexet inte var det primära för honom. Från den stunden han kom in i lägenheten var han otroligt kramig och höll om mig hårt och länge. Han pussade mig på pannan, luktade på mig och och höll mig i handen på ett sätt som förvånade mig.
Jag var så inställd på att han bara ville ligga och inget mer med tanke på vår första smskonversation men jag har fått omvärdera situationen.

Vi hann bara prata på ett djupare plan under en kort stund idag men jag börjar ana varför det inte fungerar mellan honom och hans flickvän.
 
Nu har grabben åkt hemåt igen och jag är ännu mer förvirrad än igår 😂
Idag låg vi igen men återigen fick jag känslan av att själva sexet inte var det primära för honom. Från den stunden han kom in i lägenheten var han otroligt kramig och höll om mig hårt och länge. Han pussade mig på pannan, luktade på mig och och höll mig i handen på ett sätt som förvånade mig.
Jag var så inställd på att han bara ville ligga och inget mer med tanke på vår första smskonversation men jag har fått omvärdera situationen.

Vi hann bara prata på ett djupare plan under en kort stund idag men jag börjar ana varför det inte fungerar mellan honom och hans flickvän.

Låter som att han har förmågan att lösa sina relationsproblem på ett konstruktivt sätt i alla fall. :)
 
Låter som att han har förmågan att lösa sina relationsproblem på ett konstruktivt sätt i alla fall. :)
Det kan man absolut tycka :) Det är nog inte så himla enkelt dock. Jag trodde själv först att han bara var riktigt svinig mot sin tjej men jag har fått en annan bild av det hela, han är ung och befinner sig i en situation som han inte riktigt kan hantera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 553
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: em76
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu är det dags igen att se till att ha hästen i form i sommar! STL Sommartrav fortsätter även i år med dubbla STL-omgångar varje vecka...
Svar
0
· Visningar
75
Senast: Gunnar
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
8 573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp