Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kanske skulle hjälpa lite om du inte förskönade relationer. Man blir inte automatiskt lyckligare av det. Tänk istället på alla nackdelar det innebär och sedan på fördelarna med att vara singel.

Jag som varit i långa relationer typ hela mitt vuxna liv njuter så just nu. T.ex. känns det så lyxigt att kunna hålla på med flera killar samtidigt. Jag har alltid varit en killtjusare och äntligen kan jag flörta loss.
Njuter av att alla är puckade på bc osv? Menar inte att vara dryg och bra att du trivs med din nuvarande situation men det är väl ungefär samma tips som du ger pepp, inte dra hastiga slutsatser av ett temporärt läge.

• Gilla
Reactions: ptr
Jag saknar att ha en relation så mycket. Har en allmän svacka nu med vinter och mörker på intåg.. går nog över hoppas jag!
Det brukar gå över...
Här sitter jag i min ensamhet och har bara pratat live med en enda människa idag. Ibland är det ingen.
Saknar också en relation. Mycket. Såhär års saknar jag extra mycket den sköna känslan med mitt ex - vi var ute och fixade med lite olika saker och då vi kom in tände vi ljus, öppnade en flaska vin, lagade middag, åt och efter det filmmys i soffan.
Idag har jag fixat lite ute...och öppnade nyss en flaska vin då jag kom in. Sitter framför brasan...och känner mig patetisk :cry:

Det brukar gå över...
Här sitter jag i min ensamhet och har bara pratat live med en enda människa idag. Ibland är det ingen.
Saknar också en relation. Mycket. Såhär års saknar jag extra mycket den sköna känslan med mitt ex - vi var ute och fixade med lite olika saker och då vi kom in tände vi ljus, öppnade en flaska vin, lagade middag, åt och efter det filmmys i soffan.
Idag har jag fixat lite ute...och öppnade nyss en flaska vin då jag kom in. Sitter framför brasan...och känner mig patetisk :cry:

Kram :heart jag har bara pratat med min hund idag. Glad att jag har honom på helgerna, hade nog ruttnat bort i soffan annars.
Synd att vi inte bor närmare varandra allihop!

På era inlägg (vet inte hur man taggar) känns det som en stor del av att ni mår dåligt av att vara singlar är att ni känner er ensamma.
Jag har som tur är mycket folk runtom mig och alltid någon att hitta på något med så känner inte alls av någon ensamhet även om jag också är singel.

Vad jag vill få fram är bara det, att det inte är just den icke existerande partnern som ni saknar utan även annat i livet. Så en eventuell partner skulle liksom inte lösa allt. Jag förstår dock att det kan kännas extra tufft :(.

På era inlägg (vet inte hur man taggar) känns det som en stor del av att ni mår dåligt av att vara singlar är att ni känner er ensamma.
Jag har som tur är mycket folk runtom mig och alltid någon att hitta på något med så känner inte alls av någon ensamhet även om jag också är singel.

Vad jag vill få fram är bara det, att det inte är just den icke existerande partnern som ni saknar utan även annat i livet. Så en eventuell partner skulle liksom inte lösa allt. Jag förstår dock att det kan kännas extra tufft :(.

Det är så sant. Jag var faktiskt på en kompisdejt för nån vecka sen :) vi var ut förra helgen också och klickar väldigt bra. Hon befinner sig i Stockholm i helgen dock.

Tycker det är svårt med vänner nu när man är äldre. Att verkligen få det att klicka..

Jag kan känna mig ensam, trots att jag har mycket sociala kontakter och fantastiska människor i mitt liv. Det är inte känslan av att vara "fysiskt ensam" som är jobbig, utan mer känslan av att inte ha en riktigt nära relation (nära relationer är svåra, kanske bara kan räkna syrran egentligen). Känslan av att ingen känner mig på riktigt liksom. Men det här är nog deep shit och kanske känner alla lite så, oavsett partner eller inte? Pratade med Chattjejen om det, och hon fattade precis vad jag menade.

Är också i en svacka nu precis som flera andra här, blev dissad av en kille som jag dejtat några gånger i onsdags och en annan för några veckor sedan. Båda verkade bra innan det och nu är det rätt dött på dejtingsiterna tycker jag. ☹️ Som tur är har jag min vän som kan underhålla mig. Det är inte likt mig att bli gråtfärdig och jättenere av en kille som jag bara dejtat några gånger inte vill träffas mer men det blev jag. Men det är bara att ta nya tag.

På riktigt... Såna här inlägg får mej att bara vilja säga "dra åt helvete"...
Nej jag saknar inte kompisar, min syster och jag har en kanonrelation, min mamma och jag med... MEN det är så faan heller inte samma sak som att ha en partner...
HUR kan du ens komma med en så korkat påstående...

Jag har förvisso varit singel i 23 av 28 "aktiva dejting" år så jag kan verkligen inte skriva under på att "det är sååååå underbart att va singel"...
Vi som nu HATAR att va singlar... (även om de så är en svacka) hatar även att få det där "pepp dravlet" ... Vi vet om alla jargongkommentarer som finns redan... Återigen... Vi har fungerande kompisrelationer som inte kan förstå hur vi kan va singlar fortfarande... Och som även de försöker peppa... Även där är det ändå ett nederlag att få höra "men du som är så underbar" .... Vi vet att vi är underbara med rätt person kommer det va skitbra.. Men rätt person är inte så himlans lätt att hitta... Och tänker inte "sänka mina krav"... Hos mej funkar det inte alls... Då är jag helt enkelt hellre ensam ÄVEN om jag inte vill de...

Ja vad ska jag göra när du skriver halva meningar utan att sedan orka förklara vad du menar. Då är det väl bättre att du låter bli att skriva till mig öht.
Det jag syftar på är att du sitter och förklarar för dessa personer hur det är en känsla som finns nu som uppstår pga att man skönmålar förhållande relativt singellivet, en bild som kanske inte stämmer men som är något som är hur det känns för tillfället.

På samma sätt har du suttit och sagt att singellivet är problematiskt, så svårt att hitta någon vettig, inga kks.

Nu har du kk och är nöjd, livet leker, så nu är hur du har det nu bra, vilket för bara ett väldigt kort tag var något som inte var bra. Männen på bc var korkade, ohyfsade, hittade ingen att ligga med osv.

Vad har dessa situationer gemensamt? Man tänker på något man inte har och sedan när man har det så glömmer man bort hur man hade det innan.

Vad jag vill få fram är bara det, att det inte är just den icke existerande partnern som ni saknar utan även annat i livet.

Möjligt att du saknade annat i livet och inte har behov av att ha någon sån nära, men och därför inte förstår att vänner, familj och annat folk inte kan ersätta den typen av närhet och samhörighet man får av en partner :confused:

Det understrukna är ju bara bs enligt mig. Jag mår finfint, har vänner, familj, djuren, gården, gör en hel del roliga saker i vardagen och är väldigt "rik" på så vis, men nog fan kan jag ändå sakna att ha någon att gosa in mig nära hos på kvällarna, någon att filosofera med om sådant som jag inte kan med vänner/familj, någon att dela livet med, någon att bara vara med.

På riktigt... Såna här inlägg får mej att bara vilja säga "dra åt helvete"...
Nej jag saknar inte kompisar, min syster och jag har en kanonrelation, min mamma och jag med... MEN det är så faan heller inte samma sak som att ha en partner...
HUR kan du ens komma med en så korkat påstående...

Jag har förvisso varit singel i 23 av 28 "aktiva dejting" år så jag kan verkligen inte skriva under på att "det är sååååå underbart att va singel"...
Vi som nu HATAR att va singlar... (även om de så är en svacka) hatar även att få det där "pepp dravlet" ... Vi vet om alla jargongkommentarer som finns redan... Återigen... Vi har fungerande kompisrelationer som inte kan förstå hur vi kan va singlar fortfarande... Och som även de försöker peppa... Även där är det ändå ett nederlag att få höra "men du som är så underbar" .... Vi vet att vi är underbara med rätt person kommer det va skitbra.. Men rätt person är inte så himlans lätt att hitta... Och tänker inte "sänka mina krav"... Hos mej funkar det inte alls... Då är jag helt enkelt hellre ensam ÄVEN om jag inte vill de...

Är du seriös? Trevligt sätt att skriva "dra åt helvete" och att du tycker jag skrivit något korkat utan att riskera en varning :up::meh:.

Jag har inte påstått något av det du skriver! Väldigt underligt att du vräker ur dig en massa skit på mig om kommentarer du fått från andra människor i din omgivning.

Jag är inte så familiär med intrycket "halmdocka", men jag tycker nog det passar perfekt för ditt otrevliga inlägg.

Möjligt att du saknade annat i livet och inte har behov av att ha någon sån nära, men och därför inte förstår att vänner, familj och annat folk inte kan ersätta den typen av närhet och samhörighet man får av en partner :confused:

Det understrukna är ju bara bs enligt mig. Jag mår finfint, har vänner, familj, djuren, gården, gör en hel del roliga saker i vardagen och är väldigt "rik" på så vis, men nog fan kan jag ändå sakna att ha någon att gosa in mig nära hos på kvällarna, någon att filosofera med om sådant som jag inte kan med vänner/familj, någon att dela livet med, någon att bara vara med.

Jag förstår såklart skillnaden på partner och nära vänner/familj. Jag skrev det bara för att vissa andra skrev om hur ensamma de var. Att de inte hade någon att hitta på saker mer osv.

Huvudpoängen var att peppa, inte trycka ned eller förminska. Men om ni bara vill ha medömkanden ska jag vara tyst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 079
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 846
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 458
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 972
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka