Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, men det finns en knapp som heter "Se mer på instagram" . Då alla bilder inte visas på tinder. Man kan ju iof låsa instagram för obehöriga dock.
Det kan inte jag se. Men det kanske är annorlunda när en har pluskonto eller sitt eget kopplat (jag har varken eller).

Det kan inte jag se. Men det kanske är annorlunda när en har pluskonto eller sitt eget kopplat (jag har varken eller).

Det skulle kunna vara så...
Men knappen kommer upp först när du scrollat tills inga fler bilder finns att scrolla på.

Lite märklig diskussion om "känslor".. Jag håller med om att man inte gynnas av att gräva ner sig i ältande tankar eller att ge bränsle till en hopplös förälskelse men annars är jag helt för att man ska lägga stor vikt vid sina känslor. Att reflektera mkt kring sina känslor är ju enbart positivt, men det betyder inte att man agerar impulsivt.

Känslolivet ska fungera som vår kompass i livet :)

Jag håller helt med dig!
Och tycker absolut att @Singoalla ska träffa mannen om hon kommer fram till att hon vill det.
Jag är ju själv i en sådan situation att jag pratar och hänger med en person som är i ett förhållande men som behöver reda ut vad känslorna för mig betyder och om förhållandet är värt att fortsätta med. Jag har hela tiden varit tydlig med att jag inte tänker vara någons nr två eller inleda ett förhållande med en upptagen person.
Bara för att @Singoalla träffar mannen på en lunchdejt behöver det ju inte leda till en otrohetsaffär.

Men hallå? Klistrar ni @mandalaki @Petruska @Monstermom väl mycket på @Singoalla som hon aldrig uttryckt nu? Hon lyfte en sak som hon fick bryderi över, där hon inte vet hur hon ska göra och sina tankar runt det och det moraliseras hej vilt?

Nej det tycker jag inte? Jag kommenterade exakt det jag citerade, om känslor som skapar känslor och huruvida en sådan spiral är något negativt, helt enkelt?

Tror en kommentar som gavs till mig för ett par år sedan sitter djupare än vad jag vill erkänna. Det som sades var "eller så bara finner du dig i att vissa är menade att aldrig träffa någon, alltid vara ensam. Någon måste vara ensam och det är antagligen du". I samband med något med statistisk ojämnhet mellan de binära könen.

Äh, det var någon knäppgök som sa det! :D
Jag lever "ensam", dvs jag har ingen romantisk partner och vill inte ha någon heller (men känner mig däremot inte ensam), och jag vet att jag är långtifrån den enda som väljer så. Jag tror inte att vi kommer att behöva offra oss för att jämna ut någon statistik och bli tillsammans med någon överbliven heller.

Det finns många(!) tokiga sätt att tolka statistik, men den där var lite extra vrickad. Lyssna inte på nötter. :D

Det är ju spännande. Hade jag agerat mer känslostyrt och mindre på vad jag tycker verkar förnuftigt hade livet varit kaos tror jag. Jag har pms och vill bo själv i skogen typ en gång i månaden. Ibland vill jag vara hemmafru (bara för att mailen jävlas) och sen blir jag handlöst kär i baristan som fixar cappuchino till mig när jag är i nöd.
Jag lutar mig numer bakåt, tittar lite på mina STORA känslor och resonerar med mig själv.

Härom veckan fick jag för mig att en väldigt god vän dissade mig. Valet var att:

Konfrontera och fråga
Ignorera och avvakta

Jag valde det senare, vännen visade sig sitta fast i möte och dessutom ha privat strul, hade jag ovanpå det agerat dramaqueen och agerat på känslan hade jag nog skapat ett problem som inte fanns.
Förnuft är grejen tycker jag.

Det är ju spännande. Hade jag agerat mer känslostyrt och mindre på vad jag tycker verkar förnuftigt hade livet varit kaos tror jag. Jag har pms och vill bo själv i skogen typ en gång i månaden. Ibland vill jag vara hemmafru (bara för att mailen jävlas) och sen blir jag handlöst kär i baristan som fixar cappuchino till mig när jag är i nöd.
Jag lutar mig numer bakåt, tittar lite på mina STORA känslor och resonerar med mig själv.

Härom veckan fick jag för mig att en väldigt god vän dissade mig. Valet var att:

Konfrontera och fråga
Ignorera och avvakta

Jag valde det senare, vännen visade sig sitta fast i möte och dessutom ha privat strul, hade jag ovanpå det agerat dramaqueen och agerat på känslan hade jag nog skapat ett problem som inte fanns.
Känner igen mig så himla mycket! Men det krävs jävligt mycket självdisciplin för att lyckas för mig, ibland mer, ibland mindre.

Konfrontera och fråga
Ignorera och avvakta

Hade jag varit mer känslostyrd än jag är, hade jag ägnat den här helgen åt mina känslor för fastighetsskötaren som fixade min lampa på jobbet igår.

Det var en fantastisk upplevelse, verkligen ett möte mellan två själar!

Eller så var det jag som var hysteriskt stressad och en fastighetsskötare som råkade komma förbi i rätta ögonblicket. Jag var på vippen att gå och köpa blommor till min räddande ängel.

Matchade med en toksnygg man som hade en bra presentation, skrev lite och känner nu att vi har helt olika sätt att uttrycka oss på. Kommer skriva lite mer, för att det är intressant, men det skulle verkligen förvåna mig om det blev något mer än bara kort chattande.

För någon minut sedan matchade jag med ännu en. Fotograf verkar han vara, eller leker att han är i alla fall. Ser på bilderna glad ut och hade helt ok presentation. Har inte skrivit något än.

Sedan har jag svept vänster på en man med vinthund (vilket jag ju egentligen borde gilla) och alla "vanliga tråkiga" som finns där. Hittat en och annan med trevlig presentation men där bilderna inte alls tilltalat mig. Det känns lite trist när det blir så. MEN det är i alla fall fortsatt skitkul att kolla på hur alla människor väljer att presentera sig på nätet. Bara det är ju beroendeframkallande nog...

Hade jag varit mer känslostyrd än jag är, hade jag ägnat den här helgen åt mina känslor för fastighetsskötaren som fixade min lampa på jobbet igår.

Eller så var det jag som var hysteriskt stressad och en fastighetsskötare som råkade komma förbi i rätta ögonblicket. Jag var på vippen att gå och köpa blommor till min räddande ängel.

Ahh, jag är populärast av alla hos vår it-suppprt sen jag löpte amok på pralinbutiken i ett anfall av löneyra+tacksamhet. Att jag inte erbjöd ett ligg också måste jag nog tacka min mor för.

Ode till en fastighetsskötare:love:

Ah. Mår som en påse skit..
Citerade Sandra Beijer:
img_20171006_233659_939_59d7ffba2a6b2212f7b0b7cb.jpg

Som även gillade :D (viktigt)
screenshot_20171007-001018_59d7ffac9606ee1f5944e4bb.png

Vid närmare eftertanke så känner jag mig lite avtänd av den gifta mannen. För några veckor sedan uppstod en otrohetsaffär mellan två av mina vänner, hon singel och han förlovad. När de träffades en kväll blev han upp över öronen förälskad. Han tyckte att hon var den bästa människan som någonsin gått i ett par skor. Helt förtrollad var han. Vi andra stod bredvid och var mållösa. Hur kan man bli så kär på en kväll? Efter en veckas kontakt med henne gick han tillbaka till sin fästmö som han varit med i herrans många år. Såklart.

Jag får lite samma vibbar av denna man. Hur kunde han bli så upp över öronen i torsdags? Mållös och förvirrad, som han själv beskrev det. Det är bara attraktion och det är faktiskt lite osexigt att en vuxen människa inte kan lägga band på sig på ett bättre sätt än vad han, och min vän, kunde göra. Attraktion kan uppstå men.. ta dig samman människa?

Denna vecka har jag uppvaktats av fyra upptagna män. Eller, uppvaktats och uppvaktats.. det har varit denna lilla nattliga kärleksförklaring. En annan gift man som försökte få med mig hem samma kväll, och två messenger konversationer med upptagna män som slutat med invit. Jag känner mig ärligt talat illa till mods idag, och veckans händelser känns inte alls så trevliga. Jag tänker inte moralisera över andras val i livet men en del av mig känner bara.. ryck upp er för i helvete.

Konfrontera och fråga
Ignorera och avvakta

Jag tycker snarare det är konstigt att ni drar kopplingen mellan att tänka mkt på känslor och att agera på impulser. Man är liksom inte impulsstyrd bara för att man lägger stor vikt vid sina känslor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
145 818
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 449
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 687
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka