Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker snarare det är konstigt att ni drar kopplingen mellan att tänka mkt på känslor och att agera på impulser. Man är liksom inte impulsstyrd bara för att man lägger stor vikt vid sina känslor.
Fast i det konkreta fallet handlade det ju just om att agera? Alltså att överväga att prata med mannen det handlade om varför han kände som han gjorde och varför det var dåligt hemma. En alternativ reaktion skulle ju kunna vara t ex "han säger sig vara betuttad i mig och har problem hemma, bäst att jag håller mig därifrån". T ex.

Fast i det konkreta fallet handlade det ju just om att agera? Alltså att överväga att prata med mannen det handlade om varför han kände som han gjorde och varför det var dåligt hemma. En alternativ reaktion skulle ju kunna vara t ex "han säger sig vara betuttad i mig och har problem hemma, bäst att jag håller mig därifrån". T ex.
Jag tänker att agera på impuls snarare hade varit att hoppa i säng m människan direkt.
Här var det ju mer fallet att tänka mkt kring situation och känslor, även tillsammans m personen. Jag ser inte det konstiga.

Jag tänker att agera på impuls snarare hade varit att hoppa i säng m människan direkt.
Här var det ju mer fallet att tänka mkt kring situation och känslor, även tillsammans m personen. Jag ser inte det konstiga.
Jag ser inte att hoppa i säng och äta lunch för att prata är särskilt olika reaktioner, bara olika uttryck. I båda fallen leder situationen till något gemensamt. När man hade kunnat skaka av sig det med "sånt händer, men jag behöver inte fortsätta på den vägen".

Vad för hundar? :angel:
Flera som hade trubbnosar med väldigt knipta näsborrar... Någon sa sig vara "stolt ägare" till en sådan som dessutom var tjock. Det skulle aldrig fungera att ha närmare kontakt med en sådan person... Vissa har amstaffkorsningar också och ser ut att vara av typen som har sådan hund för att framstå som tuffa själva. Har dock hittat en med fin dobermann, men han visade sig såklart bo tokigt långt bort, bara reste genom Sthlm :p

Flera som hade trubbnosar med väldigt knipta näsborrar... Någon sa sig vara "stolt ägare" till en sådan som dessutom var tjock. Det skulle aldrig fungera att ha närmare kontakt med en sådan person... Vissa har amstaffkorsningar också och ser ut att vara av typen som har sådan hund för att framstå som tuffa själva. Har dock hittat en med fin dobermann, men han visade sig såklart bo tokigt långt bort, bara reste genom Sthlm :p
Ah. Ick!

Haha :D
Så gör jag med, snygg, verkar vettig, åh, den hunden skulle Ruben inte gilla så det blir vänster :p
Jag såg precis en snygg och glad man med trevlig presentation. Han skrev att om någon fungerar ihop med hans hund så är det en bra början. Han hade amstaff. Varken jag eller mina dårar är speciellt förtjusta i amstaffs (de är för buffliga, klumpiga och "på" för det mesta), så det blev ointressant :D

Jag såg precis en snygg och glad man med trevlig presentation. Han skrev att om någon fungerar ihop med hans hund så är det en bra början. Han hade amstaff. Varken jag eller mina dårar är speciellt förtjusta i amstaffs (de är för buffliga, klumpiga och "på" för det mesta), så det blev ointressant :D

Det behövs en datingapp för hundägare! :D
Jag baserar nära 100% av mina intryck av folk på vilka hundar de har, vad de gör med dem, hur de hanterar dem, och hur de pratar om dem. :laugh:

Det behövs en datingapp för hundägare! :D
Jag baserar nära 100% av mina intryck av folk på vilka hundar de har, vad de gör med dem, hur de hanterar dem, och hur de pratar om dem. :laugh:
Haha, det vore bra! :rofl:

Du kan alltså bara tänka dig en man som har saluki? :D
Näe... 99% av alla män som har vinthundar är homosexuella. De (ytterst få) övriga är alltid på tok för gamla för mig. Mannen på tinder passade visserligen inte in på något av det (om han inte var homosexuell utan att ha upptäckt/accepterat det än), men just därför blir jag istället skeptisk :angel:

Tillägg: har bara haft kontakt med en heterosexuell man i "rätt" ålder som hade saluki. Han var.. inte den mest intelligenta och hans saluki var extremt ouppfostrad och kom från oseriös uppfödare där hundarna inte alltid är trevliga mentalt.

Jag är kräsen :D

Hundägare behöver ingen app, det räcker att koppla hunden och gå ut! Det finns inget bättre kontaktverktyg än en hund.
Det där har jag aldrig förstått. Innan jag skaffade hund själv lånade jag ofta hundar för att få sällskap på mina promenader, inte var det någon som kontaktade mig när jag gick med en schäfer eller pyrre. Jag hoppar inte på random hundägare när jag går utan hund och när jag och ex hade tre grönisar var det heller ingen som försökte stöta på mig när jag gick själv med dem trots att de var väluppfostrade. Jag kan inte påstå att min malle inbjuder till kontakt av andra så är det mig eller mitt hundval? :( :confused:

Det där har jag aldrig förstått. Innan jag skaffade hund själv lånade jag ofta hundar för att få sällskap på mina promenader, inte var det någon som kontaktade mig när jag gick med en schäfer eller pyrre. Jag hoppar inte på random hundägare när jag går utan hund och när jag och ex hade tre grönisar var det heller ingen som försökte stöta på mig när jag gick själv med dem trots att de var väluppfostrade. Jag kan inte påstå att min malle inbjuder till kontakt av andra så är det mig eller mitt hundval? :( :confused:
:laugh:
Tänkte inte på det. Den motsatta effekten. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
145 818
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 449
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 687
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka