Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag använde ju Tinder. Folk som skriver en novell som första meddelande orkar jag sällan svara på :p
Hej är bra :D
Förvisso, Tinder är fan undantaget där tom jag svarar på hej, mest för att det är så jäkla drygt att kommunicera där. Jag sitter mest på hp och där däremot är det ett stort fett noooope :p

Jag är Hej-motståndare på "vanliga" dejtingsidor, men Hej-välkomnande på Tinder! Och startar själv med Hej ibland. Då läser de kanske min presentation och svarar iallafall Hej tillbaka så att man vet om det är värt att ens börja skriva. Och har de få bilder och ingen info om sig själva så är iallafall hej en start. Jag tror att många "hej" helt enkelt är ett hopp om att kunna inleda ett samtal där och då. Lite som gamla hederliga mIRC.

Tinder känns mer som en chat, medan andra sidor känns mer som brevväxling. Att få ett brev som bara säger Hej är ju lite udda, liksom det är udda att inleda en chat med ett brev.

Senast ändrad:
Jag är Hej-motståndare på "vanliga" dejtingsidor, men Hej-välkomnande på Tinder! Och startar själv med Hej ibland. Då läser de kanske min presentation och svarar iallafall Hej tillbaka så att man vet om det är värt att ens börja skriva. Och har de få bilder och ingen info om sig själva så är iallafall hej en start. Jag tror att många "hej" helt enkelt är ett hopp om att kunna inleda ett samtal där och då. Lite som gamla hederliga mIRC.

Tinder känns mer som en chat, medan andra sidor känns mer som brevväxling. Att få ett brev som bara säger Hej är ju lite udda, liksom det är udda att inleda en chat med ett brev.

Precis, jag är en chattare och ingen brevskrivare.
Har dåligt tålamod och vill ha korta snabba svar.

Ok.
Man med fin bil verkar ha komplex för sin längd. Ingen aning om hur lång han är, men allt han skrivit tyder på det. Jag orkar inte bry mig om att skriva ett ord till där.

Andra skriver inte alls, eller uttrycker sig så märkligt att jag inte orkar svara. En svarade visserligen snabbt, men verkade anpassa sina svar efter vad han trodde att jag ville ha. Jag tröttnade där med.

Sitter nu och chattar lite med han som gillade katter. Känns som om vi kan ha en miljard saker att prata om och jag får anstränga mig för att inte svara en halv novell varje gång vi skriver något. Det är kul, men det är väl också så det kan bli när två personer visar sig ha ett gemensamt stort intresse men olika erfarenheter.

Det är nog mycket det där som ligger bakom hej:sen generellt sett. Man kan lägga ner tid på att skriva välformulerat och utvecklat och sedan ändå bara helt bli ignorerad, då är det bara bortkastad tid. Blir lite moment 22 på det hela ibland och jag tror att det nog ofta inte gör så stor skillnad vad första meddelandet är om personerna är intresserade av profilen/bilderna.

Det är nog mycket det där som ligger bakom hej:sen generellt sett. Man kan lägga ner tid på att skriva välformulerat och utvecklat och sedan ändå bara helt bli ignorerad, då är det bara bortkastad tid. Blir lite moment 22 på det hela ibland och jag tror att det nog ofta inte gör så stor skillnad vad första meddelandet är om personerna är intresserade av profilen/bilderna.

Så är det ju.
Jag brukar många gånger skriva längre meddelanden och studera profilerna. Men känns som att längre meddelanden kan lika ofta bli ignorerad som ett "hej".

Fast jag tänker ju att många tjejer får så många "hej" att då sticker man heller inte ut. Men är väl bilderna/profilen som påverkar i mångt å mycket :).

Jag funkar nog så att ju mer jag grottar ner mig i hur andra agerar och varför desto mer agerar jag på impuls. Jag funkar bättre om jag konstaterar hur andra gör men fattar eget beslut på förnuftsmässig grund istället för känslobaserat.
Det där analyserandet av varför och hur och tänk om har jag mer eller mindre helt slutat med.
Nu missförstod du mig. Vart har jag sagt att man ska analysera andra?
Du beskriver dessutom snarare att älta än att reflektera kring känslor. Det blir väldigt konstigt om vi pratar om olika saker.

Nu missförstod du mig. Vart har jag sagt att man ska analysera andra?
Du beskriver dessutom snarare att älta än att reflektera kring känslor. Det blir väldigt konstigt om vi pratar om olika saker.

Det ena brukar ju höra ihop med det andra. Och de flesta upplever jag lägger betydligt större vikt vad ex dejten tänkte/kände/gjorde än sin egen reaktion.
Man handlar i större utsträckning för att få ett önskat resultat kanske?

Detta med profilbilder... I våras insåg jag att jag hade en sur/hård/psyko profilbild (från diskussioner i tidigare trådar). Fick i den vevan en glad och fin bild skickad till mig, en vän hade fotat oss in action när vi var i skogen. Jag klippte ner den bilden till ny profilbild och lade in.

Efter det har det varit mindre besök, funderade inte så mycket över det då jag själv mest ser samma gamla ansikten och "intet nytt". Bytte profilbild inför helgen till en ny sammanbiten bild med "tjänstemin noll" och har plötsligt lika många besök på ett dygn som under hela sommaren med glada bilden, typ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 337
· Visningar
146 030
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 806
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Jag köpte nyligen valp och upplevde att det blivit någon form av ny trend att vissa har kvar valparna till 12 veckor. Varför vill man ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 450
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 911
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka