Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig blev det inget med min vän som jag tidigare pratat om. Jag vågade aldrig berätta mina känslor, det beror dock på att när jag tänkte ta upp kontakten med honom skrev han typ samtidigt att han funnit sina drömmars tjej. :( Men är glad för hans skull.

Försökt titta runt på tinder. Får typ inga matchningar. Matchade med en snubbe som verkade hyfsad. Tills han började berätta hur han hade hemliga sexfantasier inom BDSM där hans drömrollspel är incest och våldtäkt och hur han började experimentera med detta som 7åring själv med kompisar... O_o:crazy: Inte min melodi. Visst får man hålla på med kinky stuff och så, men incest och våld drar jag gränsen vid.Han fick ett stort varningens flagg och jag tog bort.

Sedan är det mest killar som verkar extremt desperata. :( En snubbe skrev efter 5 mess om hur han tyckte vårt bröllop ska vara, vilka låtar vi skulle ha. Jag trodde först han skojade, men han var seriös. En annan skrev hela tiden "Det går ju bra det här, att vi pratar" som för att bekräfta efter att vi bara sagt hej och hur mår du. Då la jag också ner. :/
 
Ska på dejt i morgon med en jag avbokat/ombokat med 3 ggr tidigare för att jag blivit sjuk 🙈.
Inte som att jag känner mig supertaggad på dejt men känner inte att jag kan säga nej när jag ställt in så många ggr.
Om jag hade varit i hans sitts hade jag nog dock sett mig som väldigt dissad efter andra inställda gången och släppt det. Så vet inte vad han har för bild av mig 😅.
 
Jag och P har nyss avverkat ytterligare 3,5 h i telefon.
Hur mycket finns det egentligen att prata om? 😳
Och när vi lägger på så känns det tomt.
På Fredag åker jag till honom och stannar till på Söndag. Sen ses vi inte på över en vecka :(
 
Jooo...får ju uppdatera. Glömde det. Eftersom det snabbt blev så pass seriöst med P så valde jag att avsluta med Raceföraren. Det lyfte ju aldrig i konversationerna och trots två dejter så hände liksom nada i mig.

Jag valde att lämna P utanför när jag messade Raceföraren utan höll mig till "vårt" dejtande. Sa som det var att det inte klickat helt för mig och jag därför inte kände att det var någon idé att gå på fler dejter.
Det togs inte emot sådär jättebra.
Han tyckte att jag inte gett det en chans, att han förstått att han inte var "tillräckligt intressant eftersom jag låtit allt annat komma före än att ses" (jobb, mammavecka, spa, tjejhelg mm 🙄) och en rad andra offerkoftagrejer.

Tämligen oskön inställning....
 
Jooo...får ju uppdatera. Glömde det. Eftersom det snabbt blev så pass seriöst med P så valde jag att avsluta med Raceföraren. Det lyfte ju aldrig i konversationerna och trots två dejter så hände liksom nada i mig.

Jag valde att lämna P utanför när jag messade Raceföraren utan höll mig till "vårt" dejtande. Sa som det var att det inte klickat helt för mig och jag därför inte kände att det var någon idé att gå på fler dejter.
Det togs inte emot sådär jättebra.
Han tyckte att jag inte gett det en chans, att han förstått att han inte var "tillräckligt intressant eftersom jag låtit allt annat komma före än att ses" (jobb, mammavecka, spa, tjejhelg mm 🙄) och en rad andra offerkoftagrejer.

Tämligen oskön inställning....
Låter som om det var helt rätt beslut att avsluta med honom...
 
Justja, hon äter kött. Vill inte äta veganskt av ett speciellt skäl som känns rimligt. Men ändå, kan jag dejta en köttätare..?
 
Det kan ju bara du svara på? :) kan tänka mig att det känns svårt. Jag är ju "bara vegetarian"...
Kan du hålla med någon som just ätit dött djur?
Jag har dejtat både folkpartister och kristdemokrater. Nästan som att ligga med fienden. Med det i åtanke känns köttätare inte som ett oöverstigligt hinder ;).
Oj, det skulle jag aldrig göra. Köttätare känns mest ofräscht. Äta lik liksom.

Haha, vad jag problematiserar henne utan att ens träffat henne.
 
Kan du hålla med någon som just ätit dött djur?

Oj, det skulle jag aldrig göra. Köttätare känns mest ofräscht. Äta lik liksom.

Haha, vad jag problematiserar henne utan att ens träffat henne.
Nej de har fått vara bra attraktiva för att väga upp det :laugh:. Men den lite allvarligare delen av det hela är att det alltid kommer finnas brister, ingen är perfekt och det gäller ju att hitta vad som är totalt otänkbart och vad man kan leva med. Och kanske vad man kan tänka sig att förändra hos sig själv.

Kött är oproblematiskt för mig. Jag blir dock irriterad på lchfare, pga klimatbelastningen. Där sätter jag en tveksamt-stämpel.
 
Justja, hon äter kött. Vill inte äta veganskt av ett speciellt skäl som känns rimligt. Men ändå, kan jag dejta en köttätare..?
Tänker att det är skillnad på vad du vill med relationen. Jag hade ex troligtvis inte kunnat bo, eller ha en närmre relation med, en vegan som tycker jag är äcklig om jag äter animaliska produkter. Däremot har jag massor av vänner som jag umgås med, äter med osv då jag självfallet kan äta veganskt. Dock kan jag aldrig bli det på heltid pga medicinska skäl, vilket kan bli svårt att dela hushåll med någon som inte kan ha animalier hemma :)
 
Oj, det skulle jag aldrig göra. Köttätare känns mest ofräscht. Äta lik liksom.

Personligen (om jag ska sätta mig i dejtens skor) så skulle just den typen av attityd du uppvisar avskräcka mig, även om personen i övrigt var intressant. Jag har inga problem med vad andra väljer att hålla för kost, men när de ska hålla på och säga "ööh vad äckligt" och moralisera om andras så får jag krupp.
Edit: Jag tror alltså att det riskerar att gå dåligt eftersom du känner såpass starkt kring köttätande, även om du anser att den här personen har en bra anledning till det. Sånt märks.
 
Justja, hon äter kött. Vill inte äta veganskt av ett speciellt skäl som känns rimligt. Men ändå, kan jag dejta en köttätare..?
Absolut!
Jag är vegetarian sedan över 20år, har periodvis varit vegan. Min föredetta var vegan och lagade magiskt god mat, har aldrig ätit så gott. Det var ju skönt, men det blev rätt mycket fokus på mat, ofta, nyttigt, hitta ok restauranger osv.

Sen träffade jag min nuvarande(larvigt kär 1,5år senare) han åt typ aldrig vegetariskt och favvo rätten var köttfärssås och spagetti. Tillvaron är faktiskt sååååå mycket enklare nu. Han äter ofta vegetariskt när det bara är vi två, är hans barn med lagar vi ofta två versioner av rätten. Vi kan överleva på skräpmat och fin mat, allt funkar liksom.
Igår kom jag hem halvsent från jobbet och hann hade lagat två lasagner, jättegod vegetarisk till mig och med kött till barnet.

Jag tänker aldrig äta något så konstigt som kött, han försöker aldrig få mig att äta det, ingen stor grej.
 
Kan du hålla med någon som just ätit dött djur?

Oj, det skulle jag aldrig göra. Köttätare känns mest ofräscht. Äta lik liksom.

Haha, vad jag problematiserar henne utan att ens träffat henne.

Men alltså.... tycker du hundar och katter är ofräscha med? Björn? Höns? Typ halva djurriket äter ju "lik"...?! 🤷‍♀️

Tror att hurvida det skulle kunna funka hänger mycket på vad dina motiveringar är för att vara vegan/vegetarian.
 
Justja, hon äter kött. Vill inte äta veganskt av ett speciellt skäl som känns rimligt. Men ändå, kan jag dejta en köttätare..?
Jag har också tidigare tänkt att det skulle kunna bli svårt, eftersom att äta ihop är en viktig del i umgänge tycker jag, men har haft flera dejthistorier med köttätare och det har inte varit nåt problem alls. Handlar mycket om attityd. De har sett det som självklart att vi lagar vegankäk när vi är hemma hos varann, och har överlag varit positiva och nyfikna på mitt kostval, inte på minsta sätt antytt att jag är krånglig eller överdriven. Spelar då ingen roll för mig att den andra äter kött ibland, det är inget jag alls lägger mig i. Men jag har alltid skrivit ut att jag är veg på mina pres, för att skrämma bort de som ev. provoceras av det redan där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 662
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 190
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 266
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 434
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp