Dekaler och strips

Jenny85

Trådstartare
Nu börjar det bli läge att piffa upp min transport som jag köpte i höstas, nu när vädret tillåter.

Men jag är lite nyfiken på att se bilder på hur ni har stripat era transporter och vilka dekaler/texter ni har valt?

Jag har en helvit Kylinge och en röd Volvo, så jag tänkte ju då såklart använda mig av rött till dekalerna. Jag tänker mig ett lagom tjusigt hästhuvud, men jag är lite fundersam om jag ska skriva mitt namn också? Nu har ju jag inga planer på att sälja släpet men man kanske bör vara försiktig med att sätta ens namn på den ändå vid en ev. försäljning?

Alt 1: Endast en stor hästdekal på vardera sida om släpet.
Alt 2: Mitt namn på "taket" + ev en liten hästdekal, och sen röda strips under själva takkanten.
Alt. 3: Bara en röd stripe

Hur har ni gjort? Fram med bilder!

Sökte efter liknande trådar men hittade bara väldigt gamla trådar, så därför gjorde jag en ny...

Sv: Dekaler och strips

Jag hoppar på i din tråd :) ska dekaltrimma mitt brenderupsläp lite också ! Funderar på en häst på taket eller dyl. Min ska nog snart säljas så namn kanske inte är nån bra idé? eller är det lätt att ta bort?

Ja det funderar jag också på, om det är lätt att ta bort? Lämnar det några märken tro?

jag har haft mitt namn på mitt förra släp och det var lätt och ta bort samt lämnade inga märken

KL

Ni som har namn på transporten: LÄGG IN BILDER :) vill ha lite tips ang. teckensnitt osv.

Jag tycker att det är snyggast och köpa nya orginalstripes, de brukar ofta finnas i flera olika färger.

Jag bytte på mitt tranesläp som jag hade:
det såg ut såhär:

hdrtg027.jpg

efter:

nyatransporten005.jpg

maj2006035.jpg

Efter det hade jag ett släp med mitt och hästarnas namn på, ska se om jag hittar någon bild senare.
Nu har jag en star trailer som jag funderar att skriva namn på.

Jaa! Lägg in fler bilder. Ska själv köpa dekaler till min kommande lastbil så jag vill gärna se vad ni har för några =)

Det blev riktigt snyggt :) Dock vet jag inte om det går att få tag på orginalstripes till en brenderup från 89. (bilder finns i renoveringstråden)

Den blev ju riktigt riktigt fräsch! Detta måste jag kolla upp till min!

SNYGG!!!
Hur gjorde du med fönsterna??? Ska montera ett i min VV men hittar inte hur man gör det. Vet att man använder plexiglas och så men vart man hittar lister???
Tacksam för svar...

Nä man köper komplett hos återfärsäljaren, då får man med fönstret, galler, lister och skruvar, allt man behöver!

Nu börjar det bli läge att piffa upp min transport som jag köpte i höstas, nu när vädret tillåter.

Men jag är lite nyfiken på att se bilder på hur ni har stripat era transporter och vilka dekaler/texter ni har valt?

Jag har en helvit Kylinge och en röd Volvo, så jag tänkte ju då såklart använda mig av rött till dekalerna. Jag tänker mig ett lagom tjusigt hästhuvud, men jag är lite fundersam om jag ska skriva mitt namn också? Nu har ju jag inga planer på att sälja släpet men man kanske bör vara försiktig med att sätta ens namn på den ändå vid en ev. försäljning?

Alt 1: Endast en stor hästdekal på vardera sida om släpet.
Alt 2: Mitt namn på "taket" + ev en liten hästdekal, och sen röda strips under själva takkanten.
Alt. 3: Bara en röd stripe

Hur har ni gjort? Fram med bilder!

Sökte efter liknande trådar men hittade bara väldigt gamla trådar, så därför gjorde jag en ny...

Jag har precis målat om mitt kylingesläp vitt o så har jag en röd volvo som drar. vet inte heller vad jag ska dekorera mitt släp med!
visa gärna fler bra ideer;)

Jag tänkte faktist pimpa mitt nya Thulesläp lite. Det är svart med silvertak och inga stripes. Tänkte ev. sätta dit en hästdekor i samma nyans som taket. Jag har tittat på dekorer på en sida som kommer upp om man googlar på "hästdekor"(hoppas jag inte bröt några regler nu igen men jag har varken länkar eller bilder eller företagsnamn:crazy:). Det finns några med hästflames jag kan tänka mig.

Jag är personligen inte mycket för att ha mitt eget namn på transporten och när jag tittade på begagnat gick just transporter med framförallt personnamn men även hästnamn fetbort om det inte var något exceptionellt bra med just den kärran. Men det är min åsikt:laugh:

Äsch, jag har tillbringat rätt många timmar med att pilla bort namn och gamla stripes från diverse släp inför omstripning. Med en varmluftspistol och en bra mattkniv går det som smort.

Vill vi ha lite mer yta på släpet innan vi stripar om dem brukar vi polera upp, någon enstaka gång har vi lämnat bort till en firma som tar hand om båtar för att de ska återställa ytan.

Det värsta är när gamla dekaler är just gamla och främst sköra, då får man dra bort dem cm för cm och får inte mycket gratis. Men det går det också :D

Jo iofs. Men på min första kärra så var det tydliga färgförändringar i glasfibern efter dekaler och min som jag tyckte, balla tävlingstravare åkte runt med en vagn som det stod "Ida och Pärla" på :cool: :D Men visst en redigt bra vagn hade ju inte valt bort bara på grund av dekalerna.

Jag köpte mina dekaler från Boj på deras hemsida. Tog först bort alla de gamla dekalerna som satt på transporten när jag köpte den, gick hyffsat fort och enkelt! Sedan målade jag hela transporten och satte på nya dekaler. Snabbt och enkelt gjort! För att få dekalerna raka krävs endast penna och linjal. Allt kan göras på egen hand! Dekalerna kostade runt tusenlappen och då ingick precis alla dekaler!

Här är ett par bilder. Tyvärr tog jag inga foton på släpet med alla de gamla dekalerna på..

SDC10479.jpg

SDC10481.jpg

SDC10482.jpg

SDC10483.jpg

SDC10564.jpg

SDC10584.jpg

SDC10585.jpg

Jo det jag svarade på lite längre upp i tråden, det var från maj 2009, undrade vart hon hade köpt lösa fönster som man kan montera själv.

Hur gör man när man ska ta bort alla gamla dekaler? Har ett Ume-släp som jag vill fräscha till och på det är det sånna här "knottriga" väggar på utsidan.

Fungerar det med värmepistol? Kan man måla om ett Ume-släp?

Liknande trådar

Utrustning Jag ska plocka bort dekaler på min transport. Det är ett namn som sitter på taket, och jag vet att det kommer se ut som att namnet...
Svar
4
· Visningar
923
Senast: hannibal
·
Utrustning Jag känner mig lite "vår-wild and crazy" och funderar nu hur jag ska piffa upp min transport på bästa sätt. Det är en Boj bravo 216S...
Svar
16
· Visningar
1 724
Senast: burton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka