Bukefalos 28 år!

Del II Valp 2022

IMG_20221231_221620819_HDR.jpg

Såhär såg det ut för oss mellan ca 21.00-23.50. Hon var vaken innan 21, men var väldigt trött och satt i husses knä när det började smälla väääldigt nära huset. Då blev hon grinig och morrade en stund, men blev inte mer upprörd än så. Dumma människor som väsnas när hon vill sova, typ. :mad:
Lite innan tolvslaget, fick hon ett sånt där minidäck från Kong (med skåra i för att stoppa in godis). I den hade jag frusit in räkost, så Lova låg och slickade räkglass och märkte ingenting när det brakade loss. Skönt! Jag trodde det skulle vara lugnare ute hos pappa, men det var några grannar som inte höll med. Förutom ett gäng raketer tidigare på kvällen, var faktiskt allt över inom 20 min.
 
Skrev lite med Harrys uppfödare igår, hon blir så glad när hon får se bilder och höra hur det går 😊
Harry väger 4 kilo nu, kommer antagligen inte växa mer på höjden utan bara bygga på massa. Slutar troligen strax under 5 kilo så han blir en liten kille, precis lagom tycker jag 😁
Hans kulbror är betydligt större, vägde drygt 5 kilo redan i november, han blir troligen större än deras pappa 😁
 
Skrev lite med Harrys uppfödare igår, hon blir så glad när hon får se bilder och höra hur det går 😊
Harry väger 4 kilo nu, kommer antagligen inte växa mer på höjden utan bara bygga på massa. Slutar troligen strax under 5 kilo så han blir en liten kille, precis lagom tycker jag 😁
Hans kulbror är betydligt större, vägde drygt 5 kilo redan i november, han blir troligen större än deras pappa 😁

Knut väger 15 kg nu 😁
Kullen är väldigt jämn. Både tikar och hanar än så länge.
 
Knut väger 15 kg nu 😁
Kullen är väldigt jämn. Både tikar och hanar än så länge.

Blir en stor hund 😁
Griffoner är ingen homogen ras, det skiljer väldigt mycket i storlek och utseende så det är alltid svårt att veta hur stora valparna kommer bli.
Hans mamma är en svart Petit, hon väger 5 kg, pappan är en vetefärgad brux och väger 6 kilo.
Harry är inte särskilt lik någon av dem 😁
Hans kullbror är väldigt lik pappan, systern är en Harry på ultraspeed och ännu mindre 😂
Min förra petit vägde 4.3 kilo som vuxen, han var nog lika hög som Harry men med lite kortare rygg och ben.
 
Det var ju sambon som lämnade Harry på kliniken. När veterinären kom blev hon jätteglad och fjantade med honom 😁
Så kul med Griffoner, de är så himla roliga! Synd att de är så ovanliga.
Min sambo fick bita sig i tungan för att inte svara, undra varför 🙄
Han tycker om Harry men han är egentligen ingen hundmänniska och tyckte Ruben var den perfekta hunden.
Harrys energinivå är något högre 😂
 
Trolla är helt obrydd när det kommer till smällare. Nästan så man undrar om hon är döv då hon varken kollar upp eller ens tar notise av att det låter och kommer en massa färger.
Vi var ute sista rundan i min systers trädgård vid 23 tiden och varken hon eller Hexa brydde sig om raketerna som lät.
Skönt med två hundar som inte bryr sig överhuvudtaget.

Jo tack att alla är ute med sina hundar vid lunch på nyårsafton. Vi åkte till vårt vanliga ställe och där var fullt, fullt med hundar överallt.
 
Min syster passade djuren, valpen har inte reagerat på smällare ute, så det kändes ok att inte vara hemma.
Däremot har hon morrat på dem ibland när vi varit inne.
Hon tittade tydligen mest på dem under natten, den andra hunden är helt oberörd, hon låg och sov.

Så nöjd med kursen som varit, körde lekutveckling och filmade mig själv och ska lägga krut där.
Vi kör även en fotutmaning nu. ✌️
 
Älskar spökepisoderna 😆
Låg i soffan när Harry skällde i köket, trodde han skällde på något ute men när jag gick och kollade stod han på köksbordet och skällde på durkslaget som låg på diskbänken 😂
Han har sett det förut.
Tog ner det och ställde det på golvet, Kantarell gick fram och tittade och då vågade sig Harry fram. När Kantarell ledsnat sprang Harry och försökte gömma sig bakom katten.
Rädda mig Kantarell!
Så himla töntig 😆
 
Min mage har varit ur form men Knut har varit nära hela tiden ♥️
Vid 12 slaget på nyår låg vi i sängen och inatt har vi varit uppe o gått 😅
Ser framemot ett nytt år och är så himla glad i Knut! Hoppas att det inte är nått större fel på knät så vi kan gå någon kurs i vår.
Körde lite sitt, stanna och sen gömma leksak o han gjorde de jättebra fast nvi inte befäst sitt och aldrig gjort stanna 😅
8FEA6CE7-F13D-4076-92F8-CB61E19EEB93.jpeg
 
Min mage har varit ur form men Knut har varit nära hela tiden ♥️
Vid 12 slaget på nyår låg vi i sängen och inatt har vi varit uppe o gått 😅
Ser framemot ett nytt år och är så himla glad i Knut! Hoppas att det inte är nått större fel på knät så vi kan gå någon kurs i vår.
Körde lite sitt, stanna och sen gömma leksak o han gjorde de jättebra fast nvi inte befäst sitt och aldrig gjort stanna 😅
Visa bifogad fil 109668
Han är så fin!! :love:
 
Jag: nu ska vi gå upp och äta frukost! Sen bär det av till stallet.

(Ingen tassade efter mig in i köket)

Gick tillbaka in i sovrummet och skäggis har dragit mitt täcke över sig och vägrar gå upp. 😂
Visa bifogad fil 109666
Kan skäggis lära min?? Vaknar kl 04 o vänder på mig. Hör dendär svansen dunka mot täcket. när klockan börjar bli 06 o jag vänder mig så dunkar svansen och valpen sitter upp 😂 dags för frukost ju!!
 
Kan skäggis lära min?? Vaknar kl 04 o vänder på mig. Hör dendär svansen dunka mot täcket. när klockan börjar bli 06 o jag vänder mig så dunkar svansen och valpen sitter upp 😂 dags för frukost ju!!
Jag kan fråga henne om hon har några tips. 😂
I somras tyckte hon ofta att det var morgon redan kl 04.00. Med lite tur, kunde hon somna om till 06.00-06.30. Nu är hon plötsligt en trött tonåring som t o m kan sova till kl 09.00 vissa dagar! :laugh:
Speciellt om hon vaknar till och hör att det regnar ute. Då går hon i ide. Det hänger nog också ihop med att hon ätit dåligt vid skendräktighet och inte varit sugen på frukost.
Din vovve kan få dela med sig av lite matlust, så kan Lova dela med sig av konsten att sova på morgonen. Framförallt om det är mörkt och regnar när matte tycker att det är dags att gå upp.
 
Harry är en duktig och anpassningsbar sovare 😁
Vaknar han före mig när jag jobbar kväll roar han sig själv tills jag vaknar, då går vi ut.
Han är en liten stjärna den där Steven 🎉
Fick sina nya hoodies idag, när vädret är bättre ska jag fota honom med sambon, de har matchande hoodies 😍
IMG_20230103_131916.jpg
 
Lova fick ett ben av min far i julklapp/nyårspresent. Jag brukar inte köpa tugg med knutar och hon gnager sällan på sånt, men det här är hon galen i! Det borde vara ganska lugnt, även om jag såklart får se upp för knutarna. Men benet är typ lika stort som hunden och knutarna är nästan lika stora som hennes huvud. Iaf betydligt större än hennes mun. Vi har alltså köpt för små grejer. Eller har hon fått storhetsvansinne? :p

Vi kom iväg på shoppingtur idag iaf och hon charmade till sig extra många godisar i kassan. 😋
Tyvärr köpte jag ingen låda till leksaker och tugg. Jag spanade lite i en affär, men tänkte att "äsch, vi klarar oss ett tag till med hennes gamla biabäddskopia som hon inte vill ligga i." Gissa vem som nyss har plockat skumgummibitar i hela vardagsrummet och förpassade den där förbaskade f.d bädden ut i garaget, i väntan på en tur till återvinningen? :grin::cautious:
 
Lova fick ett ben av min far i julklapp/nyårspresent. Jag brukar inte köpa tugg med knutar och hon gnager sällan på sånt, men det här är hon galen i! Det borde vara ganska lugnt, även om jag såklart får se upp för knutarna. Men benet är typ lika stort som hunden och knutarna är nästan lika stora som hennes huvud. Iaf betydligt större än hennes mun. Vi har alltså köpt för små grejer. Eller har hon fått storhetsvansinne? :p

Vi kom iväg på shoppingtur idag iaf och hon charmade till sig extra många godisar i kassan. 😋
Tyvärr köpte jag ingen låda till leksaker och tugg. Jag spanade lite i en affär, men tänkte att "äsch, vi klarar oss ett tag till med hennes gamla biabäddskopia som hon inte vill ligga i." Gissa vem som nyss har plockat skumgummibitar i hela vardagsrummet och förpassade den där förbaskade f.d bädden ut i garaget, i väntan på en tur till återvinningen? :grin::cautious:

Min sambo, som inte riktigt bryr sig om tuggben på samma sätt som jag, köpte nåt julben till vår valp på lokala icaaffären som var formad som en sån lång polkagris. Det är förmodligen det godaste benet valpen fått och det var typ lika stort som henne också 😂 Så typiskt när en annan försöker tänka på att köpa svenska bra tuggben…
 
Min sambo, som inte riktigt bryr sig om tuggben på samma sätt som jag, köpte nåt julben till vår valp på lokala icaaffären som var formad som en sån lång polkagris. Det är förmodligen det godaste benet valpen fått och det var typ lika stort som henne också 😂 Så typiskt när en annan försöker tänka på att köpa svenska bra tuggben…
Hundarna har inte vett att uppskatta sånt som ska vara bra för dem. :mad::rofl:
"Här har du svenskt tugg utan tillsatser och annat snusk. Helt naturligt."
Hund: blaha
"Här är något läskigt utländskt gojs med okänt ursprung och massa tillsatser."
Hund: WOW! 😋😍
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
15 387
Senast: Shpongle
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Lutten
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
66 034
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 834
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp