Bukefalos 28 år!

Del II Valp 2022

men Stella❤️
Det blev ingen bra valpdag idag.
När jag slutar jobbet på morgonen men är ledig får hon följa med mig hem o sova nån timme. Ska jag ut o jobba igen måste jag sova längre och då får hon vara hos hundvakt. Men idag fick hon komma med mig för om vi bara sover nån timme är de inte hela världen. Inte optimalt med min morgonpigga valp men det går 😂 men vi sov båda två mellan 8-12. 🥰
Sen ringde jobbet och vela att jag skulle ut o jobba ikväll igen. Så ut rasta valp i stallet och på promenad. Sen åkte vi hem och sov igen mellan 16-19😅

Stig-Helmer looken här 😆

FF82FB76-BEA9-4B36-ADED-D4F7E5852CB7.jpeg
 
Sitter och tittar på olika selar till lillen.
Efter lite sökande här på buke så tror jag det blir en dog copenhagen comfort air?

Kollar på storleksguiden dock och tänker att han får nog ha den rogz selen vi har tills han är åtminstone 6-8mån och färdigväxt.

Just nu verkar han vara en i mitten XS men han kan mycket väl gå över till Small pga att han har mycket staffy i sig (gissningsvis mer än "på pappret").

Rogz-selen är väl ok men egentligen tycker jag den är för bred/ bulkig... men han rör sig utan problem i den 🤷‍♀️

Screenshot_20230105-071603_Video Player.jpg
 
Sitter och tittar på olika selar till lillen.
Efter lite sökande här på buke så tror jag det blir en dog copenhagen comfort air?

Kollar på storleksguiden dock och tänker att han får nog ha den rogz selen vi har tills han är åtminstone 6-8mån och färdigväxt.

Just nu verkar han vara en i mitten XS men han kan mycket väl gå över till Small pga att han har mycket staffy i sig (gissningsvis mer än "på pappret").

Rogz-selen är väl ok men egentligen tycker jag den är för bred/ bulkig... men han rör sig utan problem i den 🤷‍♀️

Visa bifogad fil 109799
Jag har small till mina dvärgschnauzrar i aspu copenhagen comfort air och jag tvivlar på att din valp passar i en small nu 😜 Han ser stor ut! Enligt måtten ska dom ja XS men när jag fick hem den så fick jag den knappt ens över huvudet på mina hundar.
Dom väger 6,5-7 kg, 30-34 cm höga.
 
Jag har small till mina dvärgschnauzrar i aspu copenhagen comfort air och jag tvivlar på att din valp passar i en small nu 😜 Han ser stor ut! Enligt måtten ska dom ja XS men när jag fick hem den så fick jag den knappt ens över huvudet på mina hundar.
Dom väger 6,5-7 kg, 30-34 cm höga.
Bra att veta! Wilson blir 15v nu på lördag och väger ~6kg och jag mätte honom nyss till 32cm i mankhöjd 😄

I rogz-selen är han stl medium och det är från den selen jag tog måtten från och de stämmer överens med stl XS men väl ut-spänd då i Copenhagen air 🙈

Får nog hitta en återförsäljare på fastlandet och ta med hunden dit senare i år.
 
Dagen innan nyårsafton föddes denna godbit, som idag fyller en vecka. En liten men naggande god tikvalp av märket chow chow. Tyvärr har hon inga syskon.
 

Bifogade filer

  • 323349236_945845989909091_1481535899588947421_n.jpg
    323349236_945845989909091_1481535899588947421_n.jpg
    154,2 KB · Visningar: 49
Kallt, snöar små äckliga spikar och blåser så det gör ont i ansiktet 🥶
Harry är lika nöjd som alltid, vilket fantastiskt väder, låt oss aldrig gå in 😍🐾❄️
Blev dock ingen lång promenad pga klen matte 😂
IMG_20230106_121629.jpg

Dötrist att stå still, spanar in nästa snödriva som ska inspekteras och kissas på 😁
 
Här är en till som älskar snön! Igår ville hon inte gå in. Eller ibland frös hon så hon behövde gå in och värma upp tassarna lite, men sen skulle hon minsann ut och leka i snön igen! Jag kanske får skaffa små vinterstövlar åt henne, så hon kan vara ute ännu längre. :rofl: Matte och husse var skittråkiga som inte ville vara ute i snön lika länge som Lova ville.
 
Under vår promenad igår smakade nog Knut på alla pinnar och alla kottar!
Så imorse låg en liten fin ”pinn”spya i hallen 😅
Glad att han spyr där och hans mage verkar vara en jäkel på att rensa ut precis det han inte ska äta.
Han lät oss även sova till 08.30 idag 🤩
 
En till som älskar snö här! Jag är själv med två barn hela helgen och även om den ena alltid åker vagn och den andra gärna traskar och går blir det ju inga direkta långpromenader. Var ute en sväng i förmiddags innan den värsta snöstormen började, sen får det nog duga med bus i trädgården.

Har i alla fall anmält oss till en nybörjarkurs i nosework (inspirerad av @Sleepan 🤩) som drar igång i februari!
 
Den här blötsnön...! :arghh: Lova får nog byta namn till Snuzze Snöboll. Iaf tillfälligt. Hon älskar snön och vill mest vara ute, men idag klibbade det fast så mycket att hon frös så hon skakade och hela hon var en snöboll. Det enda som hjälpte var att ställa henne i duschen och tina upp henne med varmvatten. Den vattenhatande schnauzern hade ingenting emot ett par varma duschar efter utevistelse och promenader.
Det märks för övrigt att hon äter mycket snö när hon är ute och busar. De senaste nätterna har hon behövt gå ut och kissa för att blåsan är full. Hon som vanligtvis kan hålla sig "hur länge som helst". :p
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
26 27 28
Svar
558
· Visningar
15 271
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
930
Senast: Lutten
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 962
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 832
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp