Piffpuffen

Trådstartare
Vi ska köpa en häst ihop med några andra.

Min fråga är hur gör man OM hästen visar sig vara en riktig stjärna;) och sas stiger i värde och den ena då vill lösa ut sin del?
Vi äger 50% var, skulle det då vara så att den som vill köpa ut/bli utköpt ska betala/få 50% av det nya värdet?

Hur "värderar" man en galopphäst?

Ska man skriva något avtal mellan oss (förutom det vanliga som ska till SG)?
 
Sv: Delägare

Vi har beslutat så att om en av delägarna vill bli utköpta, alltså inte vill vara kvar i hästen, ska den som köper andelen betala procenten av det nya värdet ex 50% som i det här fallet.

Vi har i vissa fall gemensamt kommit fram till vad det nya värdet på hästen och en något fall varit högst bjudande.

Vi har aldrig skrivit något avtal men det kan vara värt att göra det då man har något att hänvisa till vid konflikter.
 
Sv: Delägare

Du ska absolut skriva någon form av avtal. Registreringen hos SG är bara mot SG och har inget med de inbördes relationerna mellan ägarna att göra.

Det är världens lättaste grej att bli osams om!:angel:

Lycka till med hästen!
 
Sv: Delägare

Ja jag är faktiskt en anhängare till skrivna avtal, det löser inte allt men då finns det iallafall något att luta sig emot.

Hästen kommer idag, spännande!
 
Sv: Delägare

Nyfiken i en strut;)

Hon heter Kasira Sunshine.

Har inte sett henne i verkligheten, men det brukar inte vi göra när vi köper häst:D

Det roliga är att dom som vi köper henne ihop med inte är något hästintresserade men tyckte galopp verkade skitkul=nya hästägare!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 913
Senast: Stereo
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 093
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 100
Senast: Smedholt
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 713
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp