delat pelham varför/varför inte?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Krulidut
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 758
Sv: delat pelham varför/varför inte?

kunne int seja de bettre selv :love::banana:

:angel: vad är nu postkandar och liverpoolsformat?

Postkandar, finns att köpa med olika mundelar och antal öglor
mini-9439773.jpg

mini-PB200003.JPG

Liverpool, finns också i en uppsjö varianter
mini-PB090132.JPG

mini-9438072.jpg

okej :) de är något skarpare eller?

Aha. det var inte min formulering som var luddig. Trodde det var jag som uttryckt mig illa. Ledsen, förstod inte din fråga. Tur att Pazuzu gjorde det iaf.

Det beror ju helt på vilket modell av postkandar/liverpool och pelhammodell du jämför med, och vad hästen trivs på för sorts mundel. Men ofta är skänklarna på ett (treringat) postkandar/liverpool lite längre och blir därmed lite skarpare om man väljer att ha tygeln i sista öglan.

fast om man tar tex. ett helt slätt ( i mundelen, ev svag tungfrihet) på postlandar, liverpool stil och ett vanligt pelham vad är då 'snällast' (men med skarp funktion.) kommer som det ser ut nu att ha ett pelham som jag rider ut på och variera mellan delta och två tyglar

Liknande trådar

Utrustning Jag har fått 100 st gamla tryckimpregnerade staketstolpar. Nu funderar jag på att olja in dem med roslagsmahogny för att de ska hålla...
Svar
7
· Visningar
327
Senast: lizzie
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 939
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 217
Senast: Capybara
·
Utrustning Om det skulle bli fortsatt ridning för mig, så funderar jag på en ridkjol. Men tittar lite mer på den här typen (fast med benremmar... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 314
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka