Delta i flera divisioner?

whalan

Trådstartare
Får jag som ryttare delta i ex. både div 1 och 2 fast på olika hästar? För man får väl inte delta med samma häst i flera olika?

Är det samma regler både på hopp och dressyrsidan?

Svar som "kolla i TR" undanbedes tack. Har inte TR och tävlar inte heller, är bara nyfiken :)

Sv: Delta i flera divisioner?

I hoppning får Man bara rida en division per kalender år!! Tror det är samma innom dressyren!

Nu ska jag svara på ett sätt du inte vill ;) Dock ska jag inte hänvisa till TR utan till ditt distriktsförbunds hemsida, där brukar alla regler finnas. (Det skiljer sig nämligen åt från distrikt till distrikt). Så Emsans svar gäller inte i alla distrikt...

Det är olika i olika distrikt. I sthlm tex går div 2 (LA) på våren och div 1 (MsvB) på hösten (dressyr, storhäst). Det är tillåtet att rida div 2 och div 1 samma år, men rider man div1 på hösten får man inte starta div2 våren efter (med samma häst).

Håller med det är olika från de olika distrikten, här går div II tidig vår, och div I vår/sommar, men har man ridit div II så får man inte redis div ett samma år trots att det är senare.

Sen har vi också en regel som jag undrar över om det är vanligt har inte varit med om den tidigare här, hos oss måste hela laget vara anmält i inkl reserv innan anmälningastiden slut, dvs om två hästar bli halta så blir man bara tre i laget för någon annan får inte tas in.
Likaså så kan man inte ha tex 7 ryttare som rider förklass och därefter bestämma vilka som ska rida laget.

Nu ska jag svara på ett sätt du inte vill ;) Dock ska jag inte hänvisa till TR utan till ditt distriktsförbunds hemsida, där brukar alla regler finnas. (Det skiljer sig nämligen åt från distrikt till distrikt). Så Emsans svar gäller inte i alla distrikt...

Ok!! Det visste jag faktiskt inte att det varierade på distrikten! Där ser man!! Lär sig något nytt varje dag!!

Här finns ingen sån regel ang lagmedlemmar. Det är helt ok att ha flera som rider förklass och sen ta ut lag. Brukar vara en viss tidpunkt på tävlingsdagen man måste ha lämnat in laguppställning

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 040
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 542
Senast: hhere
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 564
Senast: Takire
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 077
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka