Demonstrationsrätten, mötesrätten och pandemin (utbruten från Covid-19 del 9)

Apropå stora ord, du tycker inte att du tar i lite väl mycket när du jämställer att träffa andra människor utomhus med att vara på väg att ta livet av dem? I så fall måste väl mitt mathandlande inomhus (!) klassas som mordförsök på mina medmänniskor...!
Nu skrev jag indirekt och inkluderade även resor till och från demonstrationerna vilket kanske är den stora risken, missade du verkligen "indirekt" och resorna, du citerar ju till och med? Det sticker i ögonen på mig som undviker trängsel och allmänna kommunikationer så gott det går. Och ja kontakter är just det som gör att viruset sprids.
 
Nu skrev jag indirekt och inkluderade även resor till och från demonstrationerna vilket kanske är den stora risken, missade du verkligen "indirekt" och resorna, du citerar ju till och med? Det sticker i ögonen på mig som undviker trängsel och allmänna kommunikationer så gott det går. Och ja kontakter är just det som gör att viruset sprids.

Så om jag behöver transportera mig till affär eller jobb, precis som demonstranterna, är det då att beskriva som att jag med berått mod riskerar livet på folk i och med det?
 
Så om jag behöver transportera mig till affär eller jobb, precis som demonstranterna, är det då att beskriva som att jag med berått mod riskerar livet på folk i och med det?
Nej du gör nödvändiga resor för att få mat och försörja dig, därför bör så få som möjligt åka så du slipper trängas. En demonstration med många deltagare i stadskärnan belastar kollektivtrafiken. Är det en liten så ökar inte belastningen så mycket.
 
Nej du gör nödvändiga resor för att få mat och försörja dig, därför bör så få som möjligt åka så du slipper trängas. En demonstration med många deltagare i stadskärnan belastar kollektivtrafiken. Är det en liten så ökar inte belastningen så mycket.

Så det är kollektivtrafikåkandet som du likställer med att riskera att ta livet av dem man möter, och inte själva demonstrationen? Är det skillnad på om ens 9-åring åker till simskolan eller ska hen också ses som en potentiell mördare i dina ögon?
 
Så det är kollektivtrafikåkandet som du likställer med att riskera att ta livet av dem man möter, och inte själva demonstrationen? Är det skillnad på om ens 9-åring åker till simskolan eller ska hen också ses som en potentiell mördare i dina ögon?
Likställer är ditt ordval mitt är indirekt, jag gissar att du medvetet misstolkade och inte behöver slå upp dem för att inse att de har helt olika betydelse. Enbart kollektivtrafiken är din tolkning och inte det jag skrev, jag vill minnas att jag pekade både på demonstrationer som samlar mycket folk och att folk behöver ta sig till stadskärnan, både och är riskbeteende när det gäller smittspridning om än i olika grad. Du är bra på att förvränga det jag skriver, det ger jag dig.

Om din 9-åring åker till stor simtävling eller ett liknande stort evenemang som belastar kollektivtrafiken vid en viss tidpunkt med mycket folk så bidrar hen också till smittspridningen på ett oansvarsfullt vis. Sådana evenemang är inte heller tillåtna, men skulle någon anordna en sådan tillställning så är det givetvis lika olaglig som demonstrationen. Både demonstationsanordnare och simklubbar är drabbade av pandemiregleringarna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp