Maran
Trådstartare
Citerar från en annan tråd som jag inte vill kapa.
Med andra ord - hur storstädar man en dator? Jag har en 4 år gammal stationär dator. Jag kör diskrensning och defrag regelbundet. Jag rensar bort andra filer samt ointressanta program ibland. Trots det har den blivit seg. Jag har inget behov av en nyare och häftigare maskin eftersom denna duger prestandamässigt till det jag gör för närvarande. Däremot tror jag att den skulle må bra av den där örfilen och reconden.
Hur gör man?
En steg-för-steg-beskrivning mottages tacksamt eller tips på bra sidor på nätet som beskriver detta mycket pedagogiskt.
Mvh
Maran, helt lost vad gäller operativsystem, inställningar m m
Tillägg:
Burken har Windows XP home edition och används nästan bara till surfning (IE), WoW och MS Office 2000. Försedd med antivirusprogram från Norton. Jag tar backup ibland på filer som är värdefulla för mig - bilder, dokument etc - men borde nog göra det oftare.
Hur gör man?
En steg-för-steg-beskrivning mottages tacksamt eller tips på bra sidor på nätet som beskriver detta mycket pedagogiskt.
Mvh
Maran, helt lost vad gäller operativsystem, inställningar m m
Tillägg:
Burken har Windows XP home edition och används nästan bara till surfning (IE), WoW och MS Office 2000. Försedd med antivirusprogram från Norton. Jag tar backup ibland på filer som är värdefulla för mig - bilder, dokument etc - men borde nog göra det oftare.
Senast ändrad: