Den blåa tråden

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Larnqvist
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 89
  • Visningar Visningar 20 660
Sv: Den blåa tråden

Vår stallfärg är Blå och gul/guld. Vi kör på blått och beige, kompat med lite rött.

Blå ridbyxor(?),Blå hjälm, beiga vantar, röd jacka 400 kr nightmare, beiga lindor märkeslösa ca 100 kr, blått shabrak 50 kr på börjes, har själv sytt dit pp...
230509004.jpg

Blå luva, blå ridbyxor, hjälm och crw tröja.
Lindahoppning23042008017.jpg

Vi har massor i blått, täcken, grimmor, grimskaft, shabrak, lindor osv...
Det är till och med blått på tömkörningsgjorden... :angel:

Bilder på resten? Och framförallt på tömkörningsgjorden :D Fast det kanske bara är ett "ludd" under...

Det tycker jag med :D

Hennes tävlingsoutfit blir ultimat; schabraket och huvan (bilden längst upp), sen har jag köpt nya ljusblå skydd, ljusblått pullarfluff, ljusblått blingpannband.. och så har jag spanat in ljusblå gummisnoddar :angel:

Här ska vi inte smälta in ;)

Knapplån.

Blått schabrak och blåa lindor
IMG_1296.jpg

Blått schabrak från horze och blå väst från Börjes
_MG_4751-1.jpg

har alltid varit neg mot blått, men vet inte varför jag på senaste tiden köpt på mig en massa :P

28094897.jpg

har dock bara bild på detta ovan, ett Everline schabrak och eskadron lindor. skaffat både schbarak från mias och eskadron nu så får väl börka avända de också :P

knapplån

april001.jpg

blått schabrak som vart beige från början, sydde över ett blått manchester, sedan ett guld-hjärts kantband på det, blåa lindor från hööks

loffs071018002.jpg

Blå och vita fleecetäcket från Ge-Kås i Ullared

3-1.jpg

Blått italian stallion schabrak, samt de blåa hööks lindorna igen

Detta schabraket tittade ut ur sin förpackning för första gången på ett par månader (fullt i sadelkammaren ;))
P7220028.jpg

Dessa fick jag hem idag :love:
P7220007.jpg

Letade fram några gamla bilder på min nuvarande blåa utrustning, även fast att allt inte är fångat på bild :D

Blåa ridbyxor, granngården, 150:-
IMG_4013-1.jpg

Schabrak, Ekohallen 199:-
Benskydd, Hööks 249:-/189:-
14318_1231020981.jpg

Samma schabrak fast med tillhörande lindor, Ekohallen 149:-
60144_1213274905.jpg

Regntäcke, Hööks 499:-
DSCN1962.jpg

gammal vojlock, fick med pållen vid köp (old pic)
DSCN3070.jpg

lindor, falsterbo 89:- (old pic)
DSCN4363.jpg

Vår ordinarie tema är rött och svart, så det är därför vi inte har så mycket blåa saker :angel:

kl

är det någon här som vet vart jag kan köpa blått schabrak med bra passform och blå piké tröja?
det ska vara i royal blue eller klarblå.

jag har sökt massor på nätet men hittar ingenting, jag behöver ha full och xs ev s om det är dammodell.
hade tänkt matcha lite till mitt blåa distansträns :D till nästa tävling.

Nu har jag fått bilder på några av de blåa schabraken som hänger i sadelkammaren.
Dock så var det väldigt soligt, vilket kameran inte tyckte om, så visa schabrak tappade en hel del färg.

Pessoa
P7240032.jpg

Mockaimitation (det har legat lite inknölat, därav alla veck)
P7240025.jpg

H*oks, marinblått (inte så skabbigt som på bilden)
P7240023.jpg

Lamicell (mörkare än på bilden)
P7240020.jpg

Kl
Nämen. Här har jag hängt och kollat hur länge som helst och så har jag glömt att lägga in bild på mina blåa saker :o Här kommer de iaf!
140hnd4.jpg

Ländtäcke + lindor hemmasydda. Marinblå klubbjacka.
2cwszuh.jpg

Kommer inte på något mer för tillfället :D

Ojoj nu tar jag upp en gammal tråd igen...(!) men jag måste ju typ ta upp den då jag råkat (bara råkat) köpa lite blå grejer till russet på en väldigt kort tid... :D typ som detta ljusblåa shabrak som ja köpte för ett tag sedan:
http://Lisaaaa4.bilddagboken.se/p/show.html?id=419332296&directlink=1

Eller de marinblåa grimskaftet och det matchande nosluddet...:

http://Lisaaaa4.bilddagboken.se/p/show.html?id=420791859&directlink=1

Sen har jag två blå ridbyxor och fyra blå ridstrumpor... m.m! :D och mera blir det!... :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Skriv gärna ras och stam för det är många intresserade av, och lägg ut en bild. Detta...
Svar
0
· Visningar
223
Senast: Görel
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka