Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag svarar på din fråga med mina länkar.
Jo jag vet. Men andra här som bara slänger in ett sånt inlägg utan att ha svarat i något inlägg. Och när det är gjort så håller man sig borta tills man hittar en ny notis i tidningen och så upprepar man den cykeln igen, kopiera innehållet i länken klistar in i inlägget plus länken utan att ha gett sin syn på saken eller talat om vad man vill diskutera i det inkopierade innehållet
 
Och dessutom tillfrågas bara dom som har åldern inne men när det bli val har flera uppfyllt kravet för att få rösta samtidigt som en del har fallit bort.
Vilket är helt i linje med att det är den dagsaktuella opinionen man mäter.

Varför undviker du det som var kärnan i min kommentar. Att dina invändningar mot opinionsundersökningen inte handlar om några brister i själva mätningen. Det du talar om är information som man helt enkelt får ta fram på ett annat sätt om man vill skaffa sig den.
 
Jag förstår inte heller detta med att spamma länkar samtidigt som man kopierar innehållet i länken och klistrar in bägge delarna i ett inlägg utan att tala om vad man vill diskutera. Ni som gör det vad vill ni påvisa med detta?
Nu tvistar du till det och använder mitt inlägg för att tala om något helt annat än det som jag skrev om. Det hade inget alls att göra med den generella användningen av länkar i tråden.

Det jag skrev hade enbart bäring på det specifika förslaget om kartläggning från @Inte_Ung Och användningen av ordet spammande var specifikt kopplat till den mängd av inlägg som en sådan skulle ha genererat om det skulle ha samlats in exempel från alla landets kommuner.
 
Jo jag vet. Men andra här som bara slänger in ett sånt inlägg utan att ha svarat i något inlägg. Och när det är gjort så håller man sig borta tills man hittar en ny notis i tidningen och så upprepar man den cykeln igen, kopiera innehållet i länken klistar in i inlägget plus länken utan att ha gett sin syn på saken eller talat om vad man vill diskutera i det inkopierade innehållet
De andra hjälpte mig att svara på din fråga.
 
Men har du inte läst vad jag skrev? Jag har inte påstått annat än att S bidragit till att sälja ut välfärden också. Sedan är den här vänskapskorruptionen ännu mer utbredd bland tidigare allianspartier, men jag är som sagt den första att hålla med om att S inte är fläckfria där heller.
Nu så tänker jag på de andra problem som välfärden brottas med oavsett om verksamheter säljs ut eller inte.
Att köpa tjänster kan ge en bättre insyn så det är inte bara dåligt.

Det stora problemet är att pengarna går till annat än välfärden.
Ofta i människors egna fickor.
Samt att det måste finnas ett skatteunderlag som kan betala för kalaset.

Skatt som kommer från riktig produktion och inte bara från pengar som går runt runt i cirklar.
 
Strömmer håller pressträff. Lagrådet har sagt sitt och snart ska man rösta om hemliga tvångsmedel att ta till mot bla gängkriminella. Lagrådet föreslog att golvet skulle ligga på 6 månaders fängelse med regeringen sänker till 3 månaders fängelse 👏👏. Nu börjar det hända något. När ska det här börja gälla då
 
Yes! Det var högst medvetet att ta två slumpmässiga negativt värderade epitet på SD-politiker och föra in dem i ett enda inlägg i den här specifika tråden som ett svar till just dig (@Smoothi ) efter att du använt epitet och öknamn i varenda jäkla inlägg du skrivit om andra politiker sedan år tillbaka.

Det är inte min avsikt att göra det någonsin igen!
Jag noterar det och lägger detta i min bakficka så jag kan ta fram det vid senare tillfälle
 
Strömmer håller pressträff. Lagrådet har sagt sitt och snart ska man rösta om hemliga tvångsmedel att ta till mot bla gängkriminella. Lagrådet föreslog att golvet skulle ligga på 6 månaders fängelse med regeringen sänker till 3 månaders fängelse 👏👏. Nu börjar det hända något. När ska det här börja gälla då
Det här är inget att hurra för, och lär inte bara drabba de gängkriminella.
 
Ja precis så.
Det gäller därför att få igång ekonomin igen.
Men det kommer inte att hända om vi stryper eltillgången och alla skall jobba som influencers.
Det ger inga pengar till välfärden.
Det är nog inte bara att vrida på elkranen, vi har ju lagt ner i stort sett all tillverkning i landet, och flyttat produktionen till låglöneländer, med mera. Och den biten lär bli svårare att åtgärda, annat än att vi blir ett låglöneland, där det är billigare att producera färdiga varor än i säg Kina.

Men kanske skulle kunna funka om staten (och kanske även EU) satsar stort på halvledartillverkning mm.
 
Det är nog inte bara att vrida på elkranen, vi har ju lagt ner i stort sett all tillverkning i landet, och flyttat produktionen till låglöneländer, med mera. Och den biten lär bli svårare att åtgärda, annat än att vi blir ett låglöneland, där det är billigare att producera färdiga varor än i säg Kina.

Men kanske skulle kunna funka om staten (och kanske även EU) satsar stort på halvledartillverkning mm.
Vi kan klara oss om vi löser det akuta med vindkraft, solenergi och pumpvattenkraft.
Samtidigt så måste vi bygga kärnkraft som kan ta vid när de gamla reaktorerna nått sin slutliga livslängd.

Det är inte enkelt och alla säger "Nej inte här".
Vi planerar på att bli självförsörjande.
Men det hjälper ju inte välfärden.
 
Hur skulle den kunna göra det?

Vi jobbar inte så.
Vi har inte heller haft den typen av massövervakning som föreslås, där även anhöriga barn till misstänka (notera misstänka, det behöver inte ens vara någon som gör sig skyldiga till något, ändå kan anhöriga till oskyldiga drabbas) kan få sin integritet kränkt. Det är ett extremt obehagligt sluttande plan som garanterat kommer slå emot helt oskyldiga människor emellanåt.
 
Vi har inte heller haft den typen av massövervakning som föreslås, där även anhöriga barn till misstänka (notera misstänka, det behöver inte ens vara någon som gör sig skyldiga till något, ändå kan anhöriga till oskyldiga drabbas) kan få sin integritet kränkt. Det är ett extremt obehagligt sluttande plan som garanterat kommer slå emot helt oskyldiga människor emellanåt.
Nej nej kommer inte att bli så. Polisen har redan kartlagt dom gängkriminella och det är mot dom som man ska ta till hemliga tvångsmedel. Vill dom verkligen lägga tid o resurser på mig eller dig med hemliga tvångsmedel?
 
Vi har inte heller haft den typen av massövervakning som föreslås, där även anhöriga barn till misstänka (notera misstänka, det behöver inte ens vara någon som gör sig skyldiga till något, ändå kan anhöriga till oskyldiga drabbas) kan få sin integritet kränkt. Det är ett extremt obehagligt sluttande plan som garanterat kommer slå emot helt oskyldiga människor emellanåt.
Jag kommer inte att hamna där.
Däremot så vet jag inte riktigt vad jag tycker om saken.
Något måste ju göras men vad och hur?
Vi kan ju inte ha det så här i vilket fall som helst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp