Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det vore det beskaste pillret. Gud vad man önskar att de isf kunde göra upp med sossarna istället så det blev en regering av S och M. Inte för att det skulle bli någon drömpolitik, men allt det här jävla kaoset skulle utebli.
Det går inte så länge som Magdalena Andersson är partiledare för Socialdemokraterna.
Men efter ett byte så absolut.
I Nyköping styr M tillsammans med S för kommunens skull.
 
Jag menar att han aldrig kommer låta det gå till misstroende. Han kommer bocka och skrapa med foten för att hålla sig kvar vid makten.
Håller med om att alla politiker vill ha makt men UK gör precis vad som helst för att få den vilket inte kan sägas om alla andra.
Jo det kan visst sägas om alla andra
Socialdemokraternas samarbete med Miljöpartiet säger ju allt i den frågan.
Centerpartiet som bytte sida för maktens skull.

Utan makt så kan du inte genomföra dina ideologier.
En politiker utan makt har inget.
 
Regeringen och SD är överrens om att utvisningarna ska öka och det är nya GD på Migrationsverket införstådd med.
På vilket sätt ändrar "regeringen är överens" och "GD är införstådd med" på faktumet att det finns ett annat land inblandat i ekvationen. Oavsett hur gärna man vill så går det faktiskt inte går att utvisa någon om det inte finns någon som tar emot personen.

Eller är tanken att man ska öka antalet nya beslut om utvisningar så mycket att de resultatmålet om fler utvisningar uppnås till den grad, att det ska dölja att det som var grunden för problemformuleringen från början - de icke-verkställda utvisningsbesluten - inte har förändrats?
 
På vilket sätt ändrar "regeringen är överens" och "GD är införstådd med" på faktumet att det finns ett annat land inblandat i ekvationen. Oavsett hur gärna man vill så går det faktiskt inte går att utvisa någon om det inte finns någon som tar emot personen.

Eller är tanken att man ska öka antalet nya beslut om utvisningar så mycket att de resultatmålet om fler utvisningar uppnås till den grad, att det ska dölja att det som var grunden för problemformuleringen från början - de icke-verkställda utvisningsbesluten - inte har förändrats?

Vi kan alltid sänka tröskeln för att fara iväg på vilda tvångsutvisningsresor (som oftast blir både tur och retur till hög kostnad), så kan vi även uppfylla målet med att ta slut på alla budgeterade medel!
 
Har en bekant som en tid arbetade på ambassaden i Bangladesh. Hen väcktes mitt i natten av att tullpolisen på flygplatsen ringde. Det hade kommit ett chartrat plan från Sverige med poliser och personer som skulle verkställas. Bara det att myndigheterna i Bangladesh inte beviljat resehandlingar. Bekantingen fick åka ut dit och tålmodigt förklara för svenska polisen att nej, ingen skulle verkställas. Nej, poliserna själva fick inte komma in i Bangladesh eftersom de inte hade visum och inte tänkt på det. Så det var bara att vända planet till Sverige igen. Hen beräknade att den misslyckade verkställigheten gick på ett antal hundra tusen, plan och personal från polisen inkluderat. Du behöver alltid treskift vid verkställighet. Dessa betalas naturligtvis traktamente, OB och dubbel OB. Kan lätta skena iväg.

Och inte för att vi ska vara sådana, men vissa verkställigheter har gjorts i samband med storhelger...
 
Isf hade man hört det i media. Nu gör man inte det. Endast några stycken som sätter sig på Essingeleden och vill rädda våtmarker. Nu har även det upphört
Man räddar ingenting genom att klistra fast sig på Essingeleden.
Det görs med grävmaskin på egen mark.
Grannen här har grävt men det ger ju inga rubriker.
 
Folket har tyckt till. Senaste mätning från SCB:

val-idag_sv.png
 
Folket har tyckt till. Senaste mätning från SCB:

val-idag_sv.png
Har ingen betydelse för flera år framåt. Dessutom är det missvisande eftersom alla väljare inte har fått säga sitt. Och varför åker aldrig miljöpartiet ut ur riksdagen vid val när dom nästan ständigt ligger under spärren i dessa mätningar. Jo för att mätningarna är missvisande
 
Har ingen betydelse för flera år framåt. Dessutom är det missvisande eftersom alla väljare inte har fått säga sitt. Och varför åker aldrig miljöpartiet ut ur riksdagen vid val när dom nästan ständigt ligger under spärren i dessa mätningar. Jo för att mätningarna är missvisande
Det är nytt val om tre år och det är med MP som det är med bl a KD, det stödröstas.
 
Det är väl i sådana fall ett stort misslyckande för Socialdemokraterna.
De har haft över 45 år på sig att bygga upp välfärden och vad jag vet så ändrades inte så mycket kring den på de 8 år som Alliansen styrde.
Sedan dess har Socialdemokraterna haft 8 år på sig att reda ut saken.

Jag ser faktiskt inget samband mellan dagens situation och en Alliansregering för 9 år sedan.
Det är andra saker som påverkar dagens läge.
Jag ser absolut ett samband med Alliansregeringen, men jag håller med dig om att Socialdemokraterna borde gjort mer! Och innan dess, på 90-talet så är också S delaktiga i att ha sålt ut välfärd till privata aktörer. Jag tycker överlag att sossarna nu varit dåliga på att måla upp nåt slags politisk vision, de har mest bemött vad andra sagt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp