Den ultimata brunchen!

Azalea

Trådstartare
Jag ska bjuda 20 personer på brunch nästa helg och behöver lite inspiration till vad jag ska bjuda dem på..
Vad består den ultimata brunchen av för er?
 
Jag skulle önska mej te och en massa gott bröd till smörgåsar, och scones kanske. Ost, och färskost. Stekta ägg, rökt lax, nån sorts paj. Yoghurt och frukt.
Andra människor som äter kött vill ha korvar av olika sorter och köttbullar. Potatissallad (sån utan smet). Alltså som en hotellfrukost med extra allt möjligt.
Jag har just ätit middag så jag förstår inte hur jag kan fördjupa mej i det här :o:d
Får man efterrätt också?
 
Självklart får man efterrätt! ;)
En är glutenintolerant.. måste ordna fram lite bra alternativ till henne också. Vet att brödet brukar vara lite trist.
 
Ja, äggröra och gubbröra!
Våfflor? Pannkakor? Och grönsaker förstås. Kanske böckling eller kippers?
Muffins av nån mera nyttig sort.
 
Massa frukt och grönt, scones, våfflor, äggröra, kokta ägg, bacon, yoghurt, müsli, bröd, kallskuret, ost i ett par varianter, chokladpålägg, honung. Kaffe, te och gärna juice eller smoothie (kan serveras som shots för att inte göra det alltför dyrt/komplicerat).
 
Pannkakor, bacon, marple syrup, äggröra med gräslök, lax enrisrökt, kokta ägg, någon sill alt gubbröra.
Några sorters gott bröd, knäckebröd, ett par smakrika ostar.
Jucie, smoothies, kaffe te.
 
Jag hade velat ha en sallad som man själv får blanda till med ingredienser i olika kärl, melon, kyckling, skinka, halloumi, körsbärstomater, fetaost etc. Till det surdegsbröd med smör och ev. någon pajbit ( västerbottensostpaj med romsås). Till efterrätt ananaspaj med ädelvisp
 
Jag tänker massa frukt, gott bröd, goda ostar och färskpressad juice :d Och efterrätt! Gärna typ mousse eller något som passar bra ovanpå ostmackorna ;)
 
Det går att göra goda glutenfria amerikanska pannkakor:up:
Ja, amerikanska pannkakor med färska jordgubbar eller mango och självklart lönnsirap är ett måste för mig på brunch!
 
@Azalea
-amerikanska pannkakor med färska bär och lönnsirap
- yoghurt och hemmagjord granola med blåbär och vit choklad enligt recept från bloggen made by Mary
- gott bröd från typ gateau eller fabrique med ost, skinka, gurka och ingefärsmarmelad
- fruktsallad
- kaffe, gott te, juice
 
Självklart får man efterrätt! ;)
En är glutenintolerant.. måste ordna fram lite bra alternativ till henne också. Vet att brödet brukar vara lite trist.

Bananplättar är enkelt att göra glutenfritt och även små frallor :)
Köpesbrödet brukar vara extremt trist som du säger.
 

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 213
Mat Tar gärna emot era bästa tips på enkel och god bjudmat för ett sällskap på 4-6 personer. Det behöver antingen vara vegetariskt eller...
2
Svar
23
· Visningar
924
Senast: Milosari
·
Mat Vi har besök i helgen och jag har tänkt att vi ska bjuda på "hemmaproducerad mat" (så långt det är möjligt). Men, jag som inte ätit kött...
2
Svar
21
· Visningar
988
Senast: ameo
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 941
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp