Den ultimata stallgarderoben...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mr_right
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 235
Sv: Den ultimata stallgarderoben...

BeastieBabe skrev:
man ska egentligen ha 5 garderober (minst)
Vintergarderoben (vintertäcken, vinterridbyxor, plaststigbyglar)
Tävlingsgarderoben (fina tränsen och fina skydden)
Vardagsgarderoben (vardagsträns, vardagsbenskydd)
Vårdgarderoben (sjukvård, linement, extrafoder)
Extragraderoben (körprylar, extrabett)

:bow: :bow: :bow:
Precis min åsikt! :D

Fick lite panik nör du skrev upp hinkar och tömkörningsgjord, VAR ska det få plats på det nya stället?
Det är jättefint och jätte iordning så jag kan ju inte bara klampa in, hänga allt som inte får plats i skåpet på krokar, boxdörrar och slänga hinkar kring sej.

Tur att det bara handlar om 100 eter till stallet så man kan klämma in det som inte får plats i garaget! :p :idea:

Jag tycker du gav mig viss inspiraton ändå som var bra. :)
Nu har jag kommit fram till att jag ska försöka få in mina två hjälmhängare överst i skåpet. Sedan sadeln på sin hängare och tränsen på sina hängare, jag nöjer mig dessutom bara med max 3 st utav tränsen i garderoben har jag kommit fram till för jag kan inte hålla på och förvara allt där. En del får jag ha hemma också. Sedan tänkte jag en låda/korg el. dyl med stallapoteket längst ner, likaså med sadeltvålen o de grejerna,
och så ryktlådan och benskydden där nere.. Det blir nog bra, förhoppningsvis..!

Sedan får jag lov att förvara de täckena som jag använder mest, samt schabraken i trådkorgarna som får stå brevid skåpet. Och sedan får jag helt enkelt ha resten av prylarna hemma. Säkerhetsvästen lär inte gå in i skåpet utan den får jag ha utanför men den borde ju ingen ta i alla fall...

Haha!! Du kör verkligen samma stuk som jag! Du är ju riktigt smart du ;)
Jag har också ca 100 meter till stallet ifrån vårat hus. Och här hemma får jag förvara de grejerna jag inte får plats med därborta. Och jag har samtliga av mina grejerna hemma i just GARAGET!! :D

ja,, då bygger man ett fristående förråd, där alla får 2-3 kvm yta med hyllor att lägga sina grejer på som inte anävnds för tillfället..
inne där sätter man upp reglar och delar av områdena med hönsnät(eller sånt där kraftigare) och ser till att alla får ett utrymme som lkan låsas med ett hänglås :p

fast pengar spelar nog ganska stor roll här..

men har ni minste utrymme uppåt taket så lägg plank och ha stege upp och lägg täcken och sånt som inte används i såna här praktiska plastlådor för utemöbeldynor, däruppe. :idea:

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
830
Anläggning Om man har en tvättmaskin i stallet för schabrak/täcken o dylikt, var bör man då placera den ur brandsäkerhetssynpunkt? I en egen skild...
Svar
8
· Visningar
1 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka